's avonds onrustig

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door kwebbel86, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

E.velien is met name 's avonds onrustig en reageert alleen goed op de speen.
    Overdag doet ze het prima zonder, ik merk dat ze in de avond veel zuigbehoefte heeft. De kraamzorg wil liever niet dat ze aan een speentje went maar haar vingers kan ze nog niet goed vinden.

Vanavond bijna 40cc op en na 2x opnieuw de speen gegeven en nu slaapt ze.
    Zijn er tips tegen onrust? Ze heeft al 2 warme kruiken.

2. Koon

Koon Niet meer actief

En waarom precies vindt jouw kraamverzorgster dat?
    Voordat ze haar vingers goed kan vinden ben je weken/maanden verder hoor.
    Als jullie je dochtertje een speen willen geven, lekker geven.
    Zeker als je FV geeft is dat geen probleem hoor.

Ons zoontje had ook een onverzadigbare zuigbehoefte en hij is nu inderdaad gewend aan zijn speentje, maar ik kan er niet wakker van liggen. Hij krijgt hem alleen in bed en over een tijd wennen we hem wel weer af. Als hij er rustig van wordt en er lekker door inslaapt... prima.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    +1

Hier hetzelfde verhaal :)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lijkt me dat je flesvoeding geeft? Dan is een speentje geen probleem hoor.
    Overigens is de onrust normaal hoor s avonds, dat is vaak zo de eerste 3 maanden. Lekker je kleine bij je houden.
    Hier was het bij beide kindjes met 4 maanden over en gingen ze om 19u de nacht in. Daarvoor waren ze gewoon s avonds bij ons.

5. kwebbel86

Ik geef flesvoeding ja. Kraamzorg vindt dat ze n speentje alleen mag hebben uit nood en niet omdat het 'makkelijk' is. Ach ik hoef er nog maar tm woensdag naar te luisteren!
    Ik heb inmiddels infacol gehaald tegen krampjes. Dan ben ik hierop ook vast voorbereid.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    je hoeft er helemaal niet naar te luisteren hoor! Jij bent de moeder! Als je meisje rustig wordt van een speentje, gewoon lekker geven. Zijn wij ook in de kraamweek mee begonnen en ik geef zelfs borstvoeding.
    Dat je meisje 's avonds wat onrustiger is, is trouwens heel normaal. Schijnt bij de meeste baby's zo te zijn.

7. kwebbel86

Kraamzorg adviseerde vanmorgen om infacol te halen tegen krampjes. Maar we moesten wel ff afwachten hoe ze deze aankomende nacht door zou komen. Vanmiddag weer aan het spartelen, krampachtige bewegingen maken en zeer onrustig zijn. Niet slapen etc. Heb de knoop doorgehakt en we zijn met de fles van half 7 gestart met een pipetje spul. Flesje van 20cc op en nu ligt ze alweer bijna een uur heerlijk te pitten. Wat n verschil! Ze reageerde precies als de eerste dag thuis: tevreden en glimlachend. Eigen gevoel is in dit geval goed!!

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Fijn! Infacol hielp bij ons ook goed!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Raar advies hoor! Ben zelf kraamverzorgende. Ouders moeten zelf beslissen wat ze willen qua speentje. Bij borstvoeding kan ik me voorstellen dat ze er terughoudend in is maar bij flesvoeding kun je prima een speentje gebruiken voor de zuigbehoefte. Dat hebben baby's nu eenmaal de eerste 9 maanden. Bij borstvoeding wordt de zuigbehoefte veel meer gestild dan bij de fles maar hier lukte het bij beide dochters niet zonder speen.

10. kwebbel86

Gister dus gestart met Infacol, krampjes waren er afgelopen nacht wel, maar wel een uur minder intensief bezig geweest dan de nacht ervoor. Ze lijkt ook een stuk rustiger en was heel ontspannen na de fles. Ik ga het gebruik gewoon lekker doorzetten bij iedere voeding. Ze vindt het ook nog ns ontzettend lekker en sabbelt echt op het tuutje :D

Ik hoop dat de stijgende lijn voortzet! De luiers waren nog echt in de overgang, iets anders van kleur. Goed teken, de darmen zijn flink aan het werk!

Kon ik de krampjes maar overnemen............:)

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Goed naar je eigen gevoel luisteren. Mama´s gevoel is meestal juist!!!!
    En betreft kraamzorg, ze zijn er om te adviseren en niet om te bepalen. En ze hebben mee te gaan in jou manier. Dus als jij denkt dat een speentje werkt voor je dochtertje dan gewoon proberen.
    Zelfde geld voor het consultatie bureau. Die zijn er ook om jou te adviseren en niet om te bepalen. Ze werken volgens boekje en staan niet dagelijks als opvoeder in je gezinnetje. Wel kunnen ze natuurlijk handige handvaten aanreiken. Maar uiteindelijk volg je eigen gevoel.

Deel Deze Pagina