Boertje laten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oogappel, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi hoi,

Vraag me even af of jullie proberen dat de kleine een boertje laat aan het einde van een voeding?

thanks!

2. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Op het begin wachtte ik altijd tot ze boerde.
    Nu niet altijd meer.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja de eerste maanden zeker, anders zat ie 9 van de 10 keer alsnog dwars. Het zal wel per kindje verschillen want de kraamhulp zei dat het niet nodig was, maar Irem had het echt wel nodig om even een boertje te laten.

Sinds dat ze een maand of 6 ofzo is doe ik het niet meer geloof ik, ze boert bijna niet meer en als ze het al doet kan ze het zelf ook wel zonder mijn hulp.

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik hield haar na een voeding wel even rechtop, maar zelden kwam er een boertje. Ik wachtte er dus niet specifiek op.

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Overdag meestal wel, even op de arm en vaak komt er dan wel een boer(tje). 's Nachts schuif ik hem meteen terug zijn wiegje in, hoe minder wakker hij wordt, hoe beter ;)

6. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ja, ik probeer dat wel. anders krijgt hij last van die lucht als darmkrampjes. boeren gaat hier ook makkelijk als hij op zijn buik op mijn borst ligt. of rechtop tegen mijn schouder aan. daar wordt hij dan niet zo wakker van.
    als hij toch wakker is dan zet ik m zittend op mijn been en tril ik een beetje met mijn been terwijl ik hem met mijn hand op zijn borst een beetje voorover houdt. (tip van de lactatiekundige.) dan duurt het hopelijk niet zo lang.

7. hier heeft de 1e nooit geboerd en nu soms een boertje, meestal niet
    zit gelukkig ook niet dwars

xxxxxxxxxxx

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik probeer het wel even, komt niet altijd boertje.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik probeer het altijd, en het duurt ook vrij lang maar dan komt er een grote boer! Ze heeft veel last van lucht in haar systeempje, dus ik probeer er wel altijd op te wachten. Ik doe het zelfs ook tussen twee borsten in eigenlijk, hoe sneller ik erbij ben hoe makkelijker hij komt denk ik wel eens.

Hier helpt ook wiegen heel erg, dus haar rechtop tegen mijn schouder aan, en dan met mij bovenlijf ga ik helemaal schuin opzij hangen, heel rustig, en dan weer terug en de andere kant op. Meestal komt de boer als ik dat 3 of 4 keer heb gedaan. Alsof ie daardoor zijn weg naar boven vindt.

Deel Deze Pagina