Boaz is morgen 3 maanden en zit volgens mij in een sprongetje. De vorige keer dat meneer in een sprongetje zat weigerde hij de borst voor wel 2 weken lang. Ik moest de gekste toeren uithalen om hem te laten drinken. Met hem douchen bijv., later deed ik alleen de douche aan en begon hij meteen te drinken, flink hupsen tijdens het aanleggen etc. Echt ik was blij toen het weer over was, maar het idee dat het nu weer voor een tijdje zo slecht zal gaan. Ik krijg er acuut grijze haren van . Nog iemand wiens kleine weigert te drinken tijdens een sprongetje? Gedeelde smart is halve smart......
Ja hier ook zo. Ik geef dan wel flesvoeding, maar een paar dagen tijdens een sprong weigert Merel de fles. Ik bied dan zeker 10 flessen aan, dan komt ze nog een beetje in de buurt van de aanbevolen nodige hoeveelheid. 1 Dag voor de sprong eet ze ontzettend veel, dan weet ik alweer hoelaat het is als ze een keer heel veel eet Wel heel lastig hé, al die capriolen die je moet uithalen om een beetje eten bij je kindje binnen te krijgen! Maar op een gegeven moment krijgen ze toch echt weer honger en gaat het weer een tijdje goed. Bij de 4,5 maanden sprong hebben we niks gemerkt eigenlijk, maar nu bij de 26 weken sprong is het dubbelop plezier
Da's dan weer het voordeel van flesvoeding, je kan in ieder geval zien wat hij heeft binnengekregen. Ik kijk dan maar naar zijn fontanelletje als hij niet echt ingedeukt is weet ik dat het nog wel even zonder kan..... Ik zie er zo tegenop, niet eten betekent ook niet in slaap kunnen komen.... Gelukkig is hij 's avonds vanaf een uur of 7 dan wel onder zeil en voed ik hem al slapend. Maar hij drinkt dan nog niet veel omdat hij in een diepe slaap zit.
Pfft hier nog een moeder die last heeft van de 6 maanden sprong... Jelle heeft vandaag met moeite anderhalve fles op.. Vanmorgen om 5.00 160 van de 200, en vanavond 120 van de 200... De fles van 13.00 heeft hij gewoon ronduit geweigerd... Gelukkig eet hij wel goed fruit en groente, de liga van vanmiddag was ook geen probleem (al vraag ik me af hoeveel hij er van binnen heeft gekregen, aangezien hij van oor tot oor onder zat... Ik had papa even gevraagd om op te letten.. ) en hij heeft 120 cc thee op vanmiddag.. Voor de eerste keer, en hij vond het toch lekker! Maar daar staat tegenover dat hij vannacht goed heeft geslapen, en dat is me toch ook wel heel wat waard, na al die gebroken nachten van de laatste weken..
Lijkt me heel frustrerend als je kindje niet wil eten. Hier eigenlijk nooit problemen met het eten als er een sprongetje is, alleen met het slapen Weet niet wat ik liever heb eerlijk gezegt....
Ja, dat is het dus ook echt, ben zo bang dat hij tekort komt. Al moet ik wel zeggen dat ik niet geloof dat een baby zich door een sprongetje zal uithongeren.... Maar goed, bij mij betekent niet eten ook niet willen slapen. Want hij wil wel drinken (heeft echt honger, stopt handjes in de mond en zoekt echt), maar zodra die borst bij hem in de buurt komt is het krijsen geblazen. En dat is opeens zomaar weer over en wil hij niets liever dan bij mama aan de borst, rare kerel, heeft hij van zijn vader .
Hier wordt ook de borst geweigerd. Maar ik wist niet dat het met een sprongetje te maken kon hebben ze is nu ook 3 mnd. Ben wel blij te lezen dat het daaraan zou kunnen liggen. Hoop ook dat het snel voorbij is. Trouwens 's ochtends en 's avonds drinkt ze wel gewoon. Alleen door de dag gaat het heel moeilijk, idd. ook krijsen. Gr. Kat
Hier ook zo'n borstweigerfiguurtje! De afgelopen week, als hij honger had, legde ik hem aan de borst. Hij dronk heel onrustig een halve minuut. Maakte vervolgens weer 'hapbewegingen', maar als ik hem dan aanlegde krijsde hij de hele boel bij elkaar! Echt heel apart... Sinds gisteren is het al wat minder, vandaag ook bijna niet. Vreemd dat het met een sprongetje te maken heeft (ook wel logisch, hij heeft net een weekje het lachen en 'kletsen' uitgevonden, dat kost hem ook veel energie denk ik). Maar ik heb al aan allerlei andere dingen gedacht (spruw, moe, geen trek, te sterk toeschietreflex, ziek..), dan ben ik toch blij dat meer mensen dit hebben en dat het dus toch met een sprongetje te maken heeft. Ook slaapt hij minder goed. Als hij in slaap valt (overdag), slaapt hij hooguit een half uurtje/drie kwartier en hij slaapt heel licht. 's Nachts gaat slapen wel goed (23.00 laatste voeding, half 5 volgende)
Hallo, ik lees continu iets over sprongetjes. Kan iemand me vertellen waar je kan vinden wanneer ze sprongetjes hebben? Of heb ik een lesje moederschap gemist ? Alvast bedankt. Groetjes, Lynn
Jaaaaaaaaa hier ook een! En mevrouwtje zit volop in een sprong nu, dus ik moet zo langzamerhand op mn kop staan om er wat in te krijgen!
Hier bedoelen we sprongetjes in de ontwikkeling mee. Ze staan allemaal beschreven in het boek "Oei, ik groei" van Hetty van de Rijt en Frans X Plooij. Ik heb er al heel vaal aan gehad. Het zorg er niet voor dat je kind "minder vervelend" is, maar het verklaard wel een hele hoop!
Nou vanochtend ging het best wel goed, maar de middag was weer raak hoor. Gewoon 5 uur achter elkaar wakker en zeer slecht drinken. Badje om 6 uur klaargemaakt, dat is ons avondritueel en daarna flink hupsen bij het aanleggen en toen viel meneertje in een diepe slaap... Vandaag heeft hij voor het eerst gelachen met geluid, wat is dat prachtig! Ben benieuwd wat hij morgen weer voor me in petto heeft 8) .