's Avonds op de bank: dagelijkse kleding of chill outfit/pyjama?

Discussie in 'De lounge' gestart door Magnolia29, 10 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik ben heel benieuwd naar de broek. Heb je een linkje ?

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Overdag is mijn kleding prima.
    Maar na een hele dag vind ik het toch fijner om zachtere en warmere kleding aan te hebben.
    Het is ook wel een gewoonte dingetje. Thuis = geen strakke stugge kleding.
    Net wat je gewend bent.

Ik typte eerder al dat ik door een gebroken heup woonde in mijn joggingbroek. De wond was gevoelig. Na 4 maanden ben je dat gewoon zo gewend

Butchke vindt dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.580
    113
    Vrouw
    Waarom zou je in hoodie en joggingbroek niet meer aantrekkelijk zijn dan? :o: Ik vind het fijn dat ik thuis mezelf kan zijn. En omgekeerd net zo.

MMW, Butchke en suus1983 vinden dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Team chill hier. Ik zit graag met opgetrokken benen op de bank, dat zit echt niet lekker met een spijkerbroek.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Dagelijkse kleding, maar wel met de knopen van m’n spijkerbroek los :D

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    In de tijd dat wij geen kind hadden liepen we gewoon in onze overdag outfit. Ik koop alleen kleding die comfortabel zit, dus dat was geen probleem. Hooguit dat ik een blouse wisselde voor een trui, omdat ik bang was dat het zou kreuken.

Toen ik terug kwam van werk en de baby gevoed had zag ik 10 min later met een volledig onder de melk gespuugde zijden blouse. Vlekken kwamen er niet meer uit en die blouse kon ik weggooien :)cry:). Ben naar de Primark geweest en heb daar 5 huispakken voor mezelf gehaald en wat joggingbroeken voor mijn man :roflmao:

Nu is het ritueel: bij binnenkomst de mooie kleren uit en een huispak aan. Mijn man vond het in het begin overdreven, tot er groene Olvarit in zijn nieuwe stralend witte overhemd zat. Sinds dien heeft hij dezelfde routine. Inmiddels kan kindje gewoon fatsoenlijk eten, dus zitten nu steeds vaker weer in onze werkkleding aan tafel. Al maak ik wel echt de afweging per keer, op basis van wat ik aan heb en wat we eten :o:

Vind het wel jammer dat we straks weer terug duiken in die routine voor kindje nr 2. Niet dat ik hem niet aantrekkelijk vind in zijn joggingbroek. Maar in een mooie pantalon met strak overhemd, mooie accessoires vind ik hem nog veel aantrekkelijker.

owly vindt dit leuk.
  7. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.242
    4.207
    113
    Vrouw
    #67 mamabri, 10 okt 2023
    Laatst bewerkt: 10 okt 2023
    Meestal vanaf uur of 8 dat ik me omkleed. Heerlijk om in pyama en in de winter mijn enkellange fleece ochtendjas en dan op de bank met een kop thee.

Ik loop overdag netjes gekleed en vaak op hakken, en wanneer ik thuiskom kleed ik me dus ook niet direct om.
    Man net zo: die komt in vieze werkkleding thuis, gaat douchen en doet dan zijn trainingsbroek met ‘t shirt aan.

maar ik snap wel wat sidmick bedoeld. Dan loop je overdag en leuk en verzorgd bij, leuke kleding, haar netjes en dan kom je thuis en dan trek je je pyama aan zeg maar. Nu maakt mij en man dat niet heel veel uit, ook omdat ik me niet direct als ik thuiskom om kleed. Wij zien elkaar ook nog regelmatig netjes gekleed, is aantrekkelijker dan mijn Olaf pyama ( ja, die van frozen :cool::cool:)

8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.325
    8.833
    113
    Vrouw
    Zodra ik thuiskom trek ik andere kleren aan. In de zomer als het echt warm is een hemdje en kort broekje. In de herfst/winter een huispak of een pyjamabroek met snuddie. Heerlijk vind ik dat. Mijn moeder, stiefvader, zussen en neefje doen dat ook. Als ik een hele dag niet weg hoef loop ik dus ook gerust de hele dag in een huispak.

9. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.304
    1.361
    113
    Vrouw
    Ii heb overdag meestal kokerrokken of jurkjes aan. Of blouses en pantalons. Dat vind ik sowieso niet lekker op de bank. Spijkerbroek etc zit overdag prima en comfortabel maar niet om op te krullen op de bank. Verder ben ik een koukleum dus ik wil dan lekker iets warms aan met warme sokken en pantoffels.Dus als de hele spits is afgedraaid en ik ga douchen / omkleden tussen 20-21 vind ik dat wel lekker ja.

En overigens: ik heb het er ook nooit met mijn omgeving over dus geen idee of ze een chill pak aantrekken. Heb jij het wel eens gevraagd in je omgeving? Wellicht doen ze het allemaal ook wel (eens)

10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Zodra ik uit werk kom een joggingbroek met hoodie. Ik heb heerlijk zittende bh’s zonder beugels enz dus die hoeft niet uit.

En wat de postbezorger vindt zal me echt een worst wezen! Ik ga ook in deze outfit nog even naar de winkel ofzo hoor. Uiteraard niet in een pyama..

suus1983 en Zuul vinden dit leuk.
  11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mij
    n man vaak een wit shirt en trainingsbroek. En dan vind ik hem nog steeds heel aantrekkelijk. Want dan is hij lekker zichzelf en op zijn gemak. Andersom ook, mijn man kan echt zeggen ‘lig je lekker te genieten op de bank in je huispak?’
    Helemaal jezelf kunnen zijn vinden wij super belangrijk.
    En we doen vaak genoeg leuke dingen waarvoor we ons wel even extra opdoffen.

Butchke vindt dit leuk.
  12. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.841
    3.604
    113
    Vrouw
    Hier ook. Soms breng ik zelfs mijn kind naar de opvang in pyjama :roflmao:

Oilell vindt dit leuk.
  13. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.094
    1.813
    113
    Vrouw
    Wij zitten savonds ook met joggingbroek op de bank. En wat betreft de relatie... het knuffelt een stuk fijner dan met een spijkerbroek :roflmao:

Fanne, mamabri en Cobon vinden dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Precies wat ik me afvroeg.
    Ik draag overdag gewoon leuke comfortabele kleding. Ik kleed mij in de avond echt niet om. Met de kleding die ik overdag draag kan ik prima op de bank hangen. Ik pak s avonds wel vaak een dekentje erbij, dat vind ik wel lekker.

Ik heb niet eens een joggingbroek of een pyjama....

15. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Op de dagen dat ik werk moet ik me sowieso omkleden (werkkleding aan) dus dan wel een pyjama en als ik die dag vrij had dan m’n gewone kleding

16. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Man is er hier juist mee begonnen om met een joggingbroek op de bank te gaan hangen.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn kleding is gewoon comfortabel hoor, veeal rokken en jurkjes, maar soms een broek. Overdag besteed ik daar wel veel aandacht aan. Maar na een werkdag wil jij niet weten wat er allemaal aan mijn kleding afgesmeerd is:roflmao::roflmao:. Dus lekker douchen als we opgeruimd zijn en dan omkleden, ik blijf daar niet in zitten op de bank de hele avond.

Saartje33 vindt dit leuk.
  18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Gewone kleding. Ik trek sowieso pas een pyjama aan als ik gedoucht heb, anders vind ik het voor mezelf niet fris, en meestal heb ik pas na 21.00 tijd om te douchen. Op de bank zitten doe ik maar heel weinig, laat staan samen. We hebben bijna altijd wel wat te doen savonds, sporten, werken, naar vrienden, in de tuin werken etc. Dus dan loop ik gewoon door in mijn werkkleding of trek mijn sportkleding aan. De sportdagen zijn overigens wel de dagen dat ik om 21.00 al douche en pyjama aantrek, en dat is dus vroeg voor mij :)

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    #79 Adje, 11 okt 2023
    Laatst bewerkt: 11 okt 2023
    Nou ik vind bh’s alles behalve comfortabel :roflmao: En de rest niet oncomfortabel maar minder comfortabel dan mijn yogabroek. Zeker niet als ik er een dag in heb rondgelopen/gewerkt/gezweet etc.

Maar ik denk dat we in de basis al anders tegen een relatie aankijken. Ten eerste heb ik me nooit mooi gemaakt voor een ander, maar altijd voor mezelf. Ik kies kleren uit omdat ik ze mooi vind en niet mijn man of wie dan ook. Om die reden ga ik ook altijd alleen shoppen ;) En als ik het mooi vind voel ik me ook mooi. Blijkbaar was dat 25jr geleden al genoeg voor mijn man, dus dat is het nu ook nog.

Ten tweede denk ik niet dat het aantrekken van een yogabroek in de laatste uurtjes van de dag ook maar iets zegt over de moeite die ik (of een ander) doe in de relatie. Wat mij betreft zit dat in een hoop andere dingen en niet in het feit of ik volledig opgedoft op de bank zit om 21 uur. Er zijn genoeg andere momenten waarop ik volledig gekleed en opgemaakt rondloop. De rest van de dag nl.

En ik zeg niet dat je relatie niet goed is, maar dat je zienswijze iets over je relatie zegt. En dat zou simpelweg niet mijn relatie zijn. Ik wil dat mijn man me aantrekkelijk vind in alle manieren van gekleed zijn. Dat hoort voor mij bij het jezelf kunnen zijn. En anders zou ik het gevoel hebben dat ik nog in die eerste wkn/mnd van mijn relatie ben blijven steken en daar zit ik na 25 samen niet echt op te wachten.

MMW, Mop81, mamabri en 10 anderen vinden dit leuk.
  20. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ja hoor, jas er overheen zodat ze niet zien dat ik geen bh aan heb:oops: zeker als ik niet vroeg hoef te beginnen breng ik eerst kind weg, dan lekker douchen en uitgebreid ontbijten voor ik naar mijn werk ga.

Zuul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina