's avonds op visite met baby of.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door girlnatasja, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wij hebben Mart gelijk overal mee naar toe genomen.
    Gister nog tot 23.30 bij familie gezeten, hij slaapt dan boven in campingbedje. Al slapend in de wc gedaan (past gelukkig met ruime slaapzak..)
    En thuis weer zijn bedje in. Geen probleem. Maar het ligt er ook erg aan hoe je kindje is..

Straks als hij naar school gaat zijn we denk ik meer gebonden, dan moet hij echt op tijd naar bed..

2. Eefje070809

Eefje070809 Actief lid

2 mrt 2010
    111
    1
    0
    Wij gaan ook gewoon 's avonds weg hoor met onze kleine man. Natuurlijk niet elke week hoor.. Maar als er een verjaardag is gaan we gewoon.. Onze man is ook heel makkelijk hoor dat moet ik er natuurlijk wel bij zeggen.. Slaapt overal.. en vind alles wel goed..

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gewoon interesse hoor, maar vinden jullie het dan niet vervelend om je kindje uit bed te halen en dus uit de slaap te halen?
    Is eigenlijk nog nooit bij me op gekomen om te doen. Als het niet anders kan ok, maar voor een verjaardag, neeh... Dan blijft maar 1 van ons thuis of we gaan vroeg op de avond zodat we om 20.00-20.30 uiterlijk weer thuis zijn.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik vind het wel een beetje sneu, als hij dan echt lekker slaapt hem wakker te maken. Maar in de auto slaapt hij dan weer in en hij kan zo weer door naar bed.
    Hij lijkt er geen last van te hebben verder dus dan vind ik het geen probleem. Als hij dan slecht zou slapen of de volgende dag er last van zou hebben zou ik het niet meer doen..

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik ben nogal makkelijk, met een baby gingen we echt overal naartoe. Zeker toen hij nog makkelijk in de wagen sliep! Nu hij echt 's avonds naar bed gaat (om 18.30/19.00), doen we het wat minder vaak, maar als het zo uitkomt en we gaan ergens eten, gaat hij gewoon mee. Dan gaat hij of wat later naar bed (wat meestal het geval is) of hij slaapt ter plaatse. We gaan niet 's avonds naar een verjaardag, dat niet, maar als we 's middags gaan en we blijven eten, dan is hij er gewoon bij. Ik kijk altijd per keer hoe het loopt. Heb alles bij me, voor het geval dat, en zie wel hoe hij het volhoudt. Meestal keuvelt hij lekker in de rondte en valt hij in de auto in slaap (vaak rond 19.30). Eenmaal thuis gaat de pyama aan (na wassen) en hup eigen bedje in. Eigenlijk geeft het nooit problemen. Moet wel zeggen dat mijn knulletje geen slaper is en alleen nog 1 middagslaapje doet. Dat scheelt natuurlijk wel!

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Laris, zoiets doen wij ook wel, dat vind ik geen probleem en onze dochter gaat ook wat later slapen dan jou kindje. We zijn wel vaker zo rond 19.30-20.00 pas thuis en dan gaat ze meteen naar bed. Maar ergens op bed leggen om vervolgens wakker te maken om naar huis te gaan, zou niet mijn keuze zijn. Voor 1 keer als het niet anders kan ok, maar voor dingen als verjaardagen, nee. :)

7. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Wij gaan niet veel weg s'avonds, maar wel eens naar mijn ouders. Die wonen heel dichtbij. En eerlijk gezegd slaapt onze man echt heel laat altijd! 21.00uur soms zelfs 21.30uur. Dus we kunnen op zich wel even weg, en dan na de laatste fles gaan we naar huis, en dan gaat hij op bed!

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als wij s'avonds weg gaan, dan nemen we ons mannetje gewoon mee.
    Dit is natuurlijk niet elke avond.
    Hij vind het heel leuk en gezellig en is heel vrolijk.
    Zodra hij moe word leggen we hem in zijn reiswieg,
    of anders daar op bed/bank.

Hij is erg makkelijk, dus dat scheelt misschien ook wel:)

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Wij namen (en nemen nog steeds) Finn overal mee naar toe, als we savonds weg moeten..vaak gaan we dan iets eerder heen, en leggen we Finn daar op bed in het campingbedje. Als we dan naar huis gaan, gaat Finn (half) slapend in de auto en leggen we hem ook zo weer in zn bedje..en dan slaapt hij verder.

10. misa

misa Niet meer actief

Wij nemen ons zoontje wel mee op visites. We nemen dan het logeertentje mee, of sommigen hebben een logeerbedje. Dan gaan we op tijd op visite en zorgen we dat hij op zijn tijd naar bed kan.

Dit ging altijd super goed en eenmaal thuis ging hij heerlijk verder slapen.
    Maar de laatste twee keer ging het niet super, maar dat is ook overdag bij anderen een probleem nu. Dus even aankijken hoe het blijft gaan, anders staken we de bezoekjes even zoveel mogelijk.

Ik vind het soms ook wel een beetje sneu, maar als hij het niet erg vind en het er goed om blijft doen, blijven we het wel doen (natuurlijk geen 4x in de week).

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het niet vervelend, op het moment zelf denk ik altijd wel 'ah goh....', maar het is ook wel heel schattig. In de auto slaapt Lisa dan niet, maar ze vindt het wel prima allemaal en gaat thuis lekker slapen. Zo ging het met Eva toen ze kleiner was ook. Tegenwoordig blijft Eva gewoon wakker tot een uur of 12 en valt dan meteen in de auto in slaap :).
    Wij doen dit trouwens niet elke week ofzo, maar 1 keer in de 2 maanden ongeveer. Onze familie woont niet om de hoek en ik vind het wel leuk om dan wat langer te blijven en vooral ook lekker om even ongestoord zonder kinderen erbij te kletsen.

12. MB1980

MB1980 Actief lid

6 jun 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Doordeweeks sowieso niet, anders wordt ze echt van hot naar her gesleept. ' s Weekens soms wel, maar alleen als het dicht bij huis is. En dan ook alleen als we er rond haar etenstijd terecht kunnen. Dan krijgt ze haar avondeten en daarna gaat ze naar bed. Dan halen we haar er vlak voor haar laatste fles uit, snel naar huis, flesje, schone luier en weer terug naar bed. Grote afstanden doen we niet en midden op de avond ook niet. Dan moet ik haar twee keer wakker maken tijdens haar avondslaap en raakt ze te veel uit haar ritme. We regelen dan oppas en als dat niet lukt, dan gaan we niet, of gaat één van ons tweeën. ik heb dat er graag voor over, ik vind het zielig als zij uit haar doen raakt omdat wij zo nodig op pad moeten.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

We nemen ze weleens `s avonds mee, maar het gebeurd ook weken niet. Als we het doen blijven we meestal tot ze er genoeg van hebben (een uur of 21;00 a 21:30) en dan vallen ze in de auto in slaap en leggen we ze zo over in hun bed.

Alleen bij mijn schoonouders blijven we weleens langer en gaan ze daar naar bed. Soms laten we ze dan verder slapen en gaan wij naar huis, maar we nemen ze ook vaak slapend/half-slapend mee. Meestal merken ze er niet heel veel van.

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Als het zo uitkomt nemen we haar mee. Meestal regelen we een oppas. Als ze meegaat slaapt ze trouwens meestal wel... en ze is zo over te leggen van bed, naar auto, weer in bed. Ze is niet echt een moeilijke slaper ook, heb mazzel daarmee.

Maar goed, de meeste avonden slaapt ze dus gewoon lekker vanaf het begin in haar eigen bed. Vrienden zonder kinderen schuiven ook gemakkelijk hier aan. Vrienden met kinderen houden meestal rekening met af de tijd om af te spreken... dus het komt niet zo vaak voor eigenlijk dat het nodig is.

15. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Doordeweeks niet, maar in het weekeind regelmatig. Ligt er ook een beetje aan wat we hebben. Met een verjaardag regelen we tegenwoordig oppas, want 3 kids leg je niet zomaar ergens te slapen, zeker niet als er meerdere kinderen meekomen. Als we gewoon met vrienden hebben afgesproken, gaan ze gewoon mee en slapen ze daar.

16. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Meestal zijn wij gewoon thuis, maar in het weekend gaan we wel gewoon op visite of zo. Dan gaan ze maar mee.. Dus er gaat mee
    fles + melk
    Bed voor C
    Bed voor B
    2 x slaapzak + deken voor B
    Melk voor B (gewoone melk)
    Knuffels
    slab x 2 + spug doek
    speelgoed voor B en C
    Luiers
    En nog meer zooi waar ik niet op kan komen...;) (lig aan tijd stip)

Het is een heel gedoe kan ik je zeggen met 2 kids!
    Maar het handigte is gewoon een oppas!!!
    Met 1 kind is het allemaal nog wel te doen, maar twee en ook nog zo jong gaat het al wat moeilijker. Als we op visite gaan bij opa en oma ligt er al halve bak al klaar, maar als we naar vrienden gaan is het een hele verhuizing!

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wij zorgen altijd dat we ruim voor slaaptijd aanwezig zijn en nemen dan een campingbedje mee. nu slaapt onze zoon nooit voor 21.00 dus dat is dan wel een makkelijke tijd natuurlijk

18. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hier ook hetzelfde;) Hij is altijd al een makkelijke slaper geweest. Dat heeft niets met wel of geen goede moeder te maken hoor;) Het verschilt gewoon per kindje zoals je hier zegt.

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    doordeweeks gaan we niet zo vaak weg hooguit naar oma,s en schoonzusje dan gaat ie gewoon later naar bed.

Maar op een vrijdag ofzo gaan we wel eens naar vrienden of een verjaardag en dan ga ik echt niet na een uur na huis toe hoor. Sem gaat dan gewoon in een campingbedje slapen. Das wel een voordeel met veel vrienden met kids hoef dat bijna nooit mee te slepen.
    Dan gaan we rond 0.00 naar huis sem slaapt dan gewoon weer lekker verder en heeft nergens last van. Ik vind het allemaal niet zo probleem. Kan moeilijk 7 dagen per week 24 uur per dag thuis zitten daar word ik ook geen leuke mama van haha.

Toen ie klein was zorgde ik wel dat we altijd voor de laatste fles thuis waren.

20. adi

adi Niet meer actief

Maar je kindje is nu 9 maanden. Verwacht jij dat ze als ze nog groter wordt wel gaat slapen ergens op visite? Meestal kunnen peuters op gegeven moment gewoon wakker blijven tot een uur of 10 incidenteel.

Wij zijn het eerste anderhalf jaar ook nooit s avonds weggeweest met kinderen. Die gingen altijd keurig naar bed om 20uur.
    Sinds een paar maanden merken we dat ze veel flexibeler zijn geworden. Als we s avonds op visite willen leg ik ze s middags wat later in bed voor de middagslaap. Dan slapen ze tot 17uur en kunnen het makkelijk redden tot een uur of 21.30. Dit gebeurt natuurlijk niet elke week. We verschonen ze dan bij de visite en trekken daar pyjama aan. Dan kunnen ze thuis vrij snel naar bed.

Deel Deze Pagina