Ik las in het boekje van het CB dat het advies is om vanaf 6 a 7 maanden 's avonds pap te gaan geven. Hoe wenselijk is dit?? Wie doet dit nog meer en met wat voor reden?? Onze dochter krijgt 's ochtends al wel pap. Ze slaapt prima, van negen tot negen dus daarvoor hoeven we het niet te doen. Ben bang dat ik haar misschien 'overvoed'??
tja, persoonlijk zou ik het ook niet doen als ze het niet nodig heeft. Mocht er alsnog een tijd komen dan heb je altijd nog wat achter de hand. Wij zijn het gaan geven zodat ze net wat langer doorsliep smorgens. Werkte prima. Maar toen ze ziek was, en moeite kreeg met de fles, hadden we liever dat ze wat gemakkelijker haar fles gewoon leegdronk, zonder dat het een papfles was. En toen lieten we het dus weer een tijdje weg. Nu krijgt ze weer 'pyamapapje' , vooral omdat ze wel wat extra calorieen kan gebruiken .
Ik ben vorige week bij het CB geweest, gaf mijn zoontje van 7,5 maand ook een papfles 's avonds, maar zij adviseerde mij alleen 's ochtends pap te geven, dit omdat de avondfles er nog af gaat en dit in de toekomst een beetje sap o.i.d wordt. Volgens haar kon ik de papfles beter s' ochends geven omdat dit binnenkort brood wordt.
Ik heb nooit pap gegeven 's avonds. Altijd in de ochtend. Gewoon omdat ik het gevoel van ontbijt/lunch/diner had. Wel heel lang pap door gegeven trouwens, vind dat een gezonde start in de ochtend. Misha eet nu nog regelmatig een bordje pap 's ochtends En ik heb altijd het idee dat als je 's avonds nog een papfles geeft, je kind met zo'n zware maag in z'n/d'r bedje ligt, geen fijn idee..