Ik merk nl dat Justin nu rond de 180 cc gemiddeld zit per fles, de ene x nog 110, de andere x zo'n 230 cc. Nu kolf ik de bv af maar ik kom maar tot de 150 cc gemiddeld. Ik kolf ná zijn voeding af. S nachts komt Justin niet meer voor n voeding dus kolf ik rond 23.00 en dan rond 6.00 weer. Dan kolf ik rond de 300 cc. Maar dan nog redt ik t niet om bv in te vriezen voor als ie s ergens gaat te logeren. Nu is mijn vraag, hoe doen jullie dit?
Ik heb de eerste weken erg veel gekolfd omdat mn zoontje niet aan de borst dronk en ik kan nogsteeds op die voorraad teren. Nu kolf ik nooit, heb er een hekel aan. Als je structureel wil kolven dan zou je denk ik gewoon elke dag rond hetzelfde tijdstip moeten kolven zodat je een soort voeding extra inbouwd en ipv die aan je zoontje te geven kolf je die dan. Dus als je nu zit op 6 voedingen bijv. dan maak je er 7 voedingen van en die ene voeding kolf je. Als je dat elke dag doet dan zal je lichaam na een poosje meer melk aanmaken. Misschien ook eens op het bv-forum zoeken en vragen.
Kolf je alles? Ik ook, en in het begin heb ik zo'n 10x per dag gekolfd, waarvan 1x s nachts. Je moet echt veel kolven in het begin om het goed op gang te krijgen! Verder heb ik clusterkolven gedaan: elk half uur een paar minuten kolven en dat zo'n 3 uur achter elkaar. Mijn productie is daarvan enorm omhoog gegaan, nu kolf ik in 5x zo'n 1250-1375 cc per dag. Heb dus ook zo'n 21 liter in de vriezer... Een goede, dubbele electrische kolf is ook een must. Sorry, nu heb ik even geen tijd meer maar je kunt me altijd pb'en! En op het bv-forum op fulltime kolven zoeken, dan vind je ook veel tips.
jee, wat kolven jullie veel af! Als ik tussen de voedingen door kolf krijg ik er net 100 ml uit. Een hele voeding afkolven, meestal tussen de 160 en 200 ml. (op mijn werk) Meer dan genoeg vind ik! Heb net een nieuwe kolf, de Medela Swing en die bevalt erg goed!