Hallo daar.. Ik wil even mijn verhaal vertellen omdat ik niet weet wat er nu precies aan de hand is, wat me hartstikke onzeker maakt! Ik ben er afgelopen vrijdag (30-3) achter gekomen dat ik zwanger ben.. dit kwam als een leuke verassing. ik ben namelijk nog maar 1,5 maand gestopt met anticonceptie.. Ik kan me mijn laatste mensturtie niet meer herrinneren. Daar baal ik van. Na vrijdag 2 testen van het kruitvat te hebben gedaan ( + l ) en zaterdag een cb die 3+ aangaf was ik overtuigd, en heb ik maandag direct contact opgenomen met de ha. Op pijnlijke borsten en vermoeidheid na, heb ik eigenlijk nergens last van. De ha heeft me doorverwezen naar het zkh voor een termijn echo, deze heb ik gisteren gehad.. Hierin kwam mijn grootste nachtmerrie uit.. Zo'n verloskundige die dan weg loopt zonder iets te zeggen en er nog iemand bij haalt. Uiteindelijk heb ik een uitwendige en een inwendige echo gehad, maar ze konden me geen duidelijkheid geven. Dit was mijn eerste echo, ik had verwacht een garnaaltje of iets te zien en daar een aantal weken bij te horen. Ik kreeg iets anders te horen, en door het onverwachte en de angst is het totaal langs me heen gegaan. Ze hebben samen gekeken en konden duidelijk een dooierzakje zien. Geen hartslag oid. Maar ze konden me wel vertellen dat ik zwanger ben?? .. tot slot zei die vk dat we het nog maar even stil moeten houden, totdat er zekerheid is.. Nu heb ik dus over 2 weken pas weer een echo... en weet ik totaal niet wat ik nu moet doen of wat ik moet denken... of wat ik moet voelen? Klinkt dit bekend?? is er iemand die me hier mee kan helpen of wat meer over kan vertellen?? Alvast heel erg bedankt!
hoi wat een nare ervaring voor je zeg. Omdat we niet weten hoe lang je zwanger bent kan het nog alle kanten op. Je weet niet wanneer je een eisprong hebt gehad en wanneer je bevrucht bent. Het echo-beeld zou bij een heel vroege zwangerschap kunnen passen, bij 4-5 weken zie je dit en is er nog geen kloppend hartje. Pas vanaf 6,5 week kun je een kloppend hartje zien, vandaar dat ze je terug laten komen over 2 weken. Ik snap dat dit heel vervelend is voor je en een onzekere periode, toch heb je zeker kans dat dit nog goed zit. Je kunt nu niets anders doen dan afwachten en die 2 weken uitzitten. Je mag zelf weten of je anderen al vertelt hierover hoor, ook als het heel misschien toch een miskraam wordt kan het fijn zijn als anderen er vanaf weten zodat je je verhaal/verdriet kunt delen. Vooralsnog kan het 2 kanten op dus. Het heeft geen zin om te blijven testen, dat heeft geen voorspellende waarde. Neem je al wel foliumzuur en vitamine D? Succes en houd ons maar de op de hoogte als je wilt! Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je reactie. Ik zal je zeker op de hoogte houden Het kan twee kanten op dus.. Maar dat is altijd zo? Vreemd dat de vk me dan niet heeft vertelt dat ik gewoon heel kort zwanger ben? Nu heb ik heel de week last gehad van pijnlijke borsten, maar vanaf gisteren bijna niet meer. Kan dat iets betekenen?? Ik voel me haast niet zwanger. Waardoor ik ook onzekerder wordt.. Ik ben pas 23, wat ik me heb laten vertellen, weer in mijn voordeel kan werken . Kan ik ervan uit gaan dat, zolang ik geen blo eding krijg, alles goed gaat? Ik ben gelijk begonnen met het slikken van foliumzuur. Vitamine d niet, dat zal ik dan ook direct halen. Bedankt voor je advies. Groetjes
hoi ja, het kan echt nog 2 kanten op. Het wel of niet hebben van klachten zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Jammer dta de verloskundige die de echo maakte verder niets heeft gezegd. Aan de hand van wat ze zien en jouw verhaal over wanneer je gestopt bent met de pil, wanneer je pos. hebt getest en wanneer je gemeenschap hebt gehad kun je wel een soort van berekenen hoever de zwangerschap gevorderd zou kunnen zijn en of het echo-beeld dan hoopgevend is of niet. Zolang je geen bloedverlies en heftige kramp hebt, heb je nog kans dat het goed blijft gaan. Mirjam
Hoi Mirjam, Ik ben vandaag voor het eerst echt goed misselijk, en de pijnlijke borsten blijven aanhouden. Ik heb ook weinig conditie momenteel, ik zie het als iets positiefs. Vrijdag is er iemand langs geweest van moeders voor moeders, daar ben ik intussen ook mee gestart. Ze was erg blij met me, maar schrok ook enorm van mijn hoge hcg waarde in de urine. het zou volgens haar niet passen bij zo'n korte zwangerschap. Dus ik ben weer bang dat het niet goed is. Het wachten is echt heel moeilijk, ik denk eraan om morgen te bellen of ik vrijdag 13-4 mag voor de echo ipv maandag 16-3. Zouden die drie dagen een groot verschil maken als op de vorige echo al een dooierzakje te zien was? groetjes
hoi bel maar op en leg je verhaal uit, wie weet mag je eerder komen. Ze willen het liefst 10 dagen ertussen, maar je weet maar nooit. Mirjam
Hoi Mirjam, Vandaag de echo gehad. Een kloppend hartje en de termijn is gesteld op 7,2! Een geweldige dag voor ons..
wow, wat een goed nieuws! Van harte gefeliciteerd. Ga er heerlijk van genieten en een goede zwangerschap gewenst! Mirjam