Mijn zoontje van 2,5 spuugt de laatste 3 nachten s'nachts. Hij begint met hoesten en kokhalzen en dan sta ik al naast zijn bed want dat geluid herken ik meteen.. En dan komt er een lading uit.. Soms wel 2 x per nacht. Overdag is er niks aan de hand het gebeurd dus ook alleen s'nachts hij klaagt dan over zijn buik maar overdag doet hij dat weer niet echt. Kan dit ook een buikgriep zijn? Moet ik dit aan kijken of als het vannacht weer is toch naar de huisarts?
Schrokt hij flink? Mijn zoon heeft dit een hele periode gedaan, het kwam er met enorm veel kracht uit. Hij spuugde als hij te moe was gecombineerd met teveel gegeten. Als hij dan op bed lag kwam alles eruit. Inmiddels heeft hij dat uitgebreid naar dat als hij overdag huilt en kokhalst en hoest, hij ook alles eruit gooit.
Wij hebben dit net achter de rug...heel vreemd virus..begon vorige week zondag met snachts spugen 1 x...maandag en dinsdag ok maar dinsdagnacht weer hoesten met spugen...woensdag niet fit maar niet spugen, donderdag bijna continue hoesten en 2 x gespuugd....vandaag eet hij pas weer en lijkt hij beter... je kan het altijd overleggen maar ik zou het even een paar dagen afwachten. Eet hij wel gewoon over en verder geen koorts/verhoging?
Mijn zoontje doet dat altijd als hij verkouden is. Dan begint hij te hoesten en houdt daar dan niet meer mee op. Totdat hij dus inderdaad gaat kokken en overgeven. Maar dat is voornamelijk slijm. Alleen daarna komt de rest er ook uit. Mijn kereltje is net weer beter na week flink verkouden/grieperig te zijn geweest. Hij is alleen nog schor. Ook de andere 2 waren ziek, dus zal het virus wel zijn dat rond gaat.
Hier hebben de kinderen het ook als ze verkouden zijn en veel slijm hebben. Ik denk dat het slijm de maag irriteert of misschien dat ze zo diep hoesten dat ze gaan overgeven. Het spugen is dan vooral 's avonds en 's nachts. Als ze er geen koorts bij hebben laat ik het gewoon, gaat dan vanzelf over. Bij 3 dagen koorts ga ik dan wel naar de huisarts.
Weer even up Het ging even goed en het was gestopt maar nu heeft hij het weer sinds 2 dagen pffff Vannacht zelfs 3 x overgegeven, hij roept huilend, ik ren er naartoe met een bak of handdoek en hij gooit alles eruit.... Hij eet de laatste tijd ook niet zo super en zegt wat last van zijn buik te hebben, hij rommelt trouwens ook wat bij zijn longen dus dat wordt toch een bezoekje huisarts van de week gewoon even controleren.. Trouwens Oorontsteking heeft hij paar weken terug gehad en antibiotica gehad, daarna kreeg hij na 2 dagen antibiotica vrij weer koorts toen bleek het nog niet helemaal over maar het zou vanzelf overgaan, hij klaagde ook niet meer over oorpijn enz dus ik dacht het is goed maar misschien dat dat toch nog speelt? Toch maar even checken..