Onze uk slaapt sinds een paar nachten steeds langer door (22/23 uur tot 5/6 uur) en daar zijn we natuurlijk erg blij mee! Het kan ook maar zo weer anders zijn! Wat ik eigenlijk jammer vind, is dat ze haar wakkere momentje vooral 's avonds heeft. Vanaf etenstijd tot haar laatste voeding is ze vaak wakker, en tussen de laatste 2 voedingen in (rond half 10) heeft ze vaak een huilerig momentje, met wat krampjes. Ik zou haar graag aan het begin van de avond in bed leggen, en dan voor die laatste voeding rond 22.30 nog even wakker maken. Nu heeft Julia eigenlijk vanaf het moment dat ze een beetje een ritme vond, altijd 's avonds veel gedronken. Ze drinkt dan elke 2 uur (dus rond 17 uur, 19 uur, 21 uur, en dan 23 uur, soms een beetje minder of anders) en lijkt hiermee een soort voorraadje op te bouwen voor die lange nacht. Ze slaapt na de ochtendvoeding rond 6 uur, ook nog meestal door tot 10 uur. Hoe zou ik haar ritme wat kunnen bijsturen om haar 's avonds meer te laten slapen, zodat ze overdag meer wakker is? Ik doe nu al rond half 8 een soort avond ritueeltje, met badje, pyjama aan, etc. en probeer haar overdag wat vaker nog een paar minuutjes wakker in de box te leggen (als het lukt, vaak is ze moe of heeft ze het na 5 minuten gezien). Iemand tips?
Hier geen tips, maar ik zou het ook graag wat omdraaien. Jacob slaapt hier bijna de hele dag tot eind van de middag en daarna is hij erg onrustig en 's avonds erg huilerig tot hij de laatste voeding krijgt tussen 22:00 en 23:00. Daarna slaapt hij de nacht gelukkig wel door tot 7:00. Maar 's avonds is echt zijn bij mama-zijn/huilmoment. Overdag is hij ook moeilijk te vermaken in de box ofzo, eventjes onder de mobiel is leuk en daarna is hij er klaar mee. Eigenlijk een beetje hetzelfde dus.....ik wacht ook op tips.