niet willen staan

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tientje, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tientje

tientje Actief lid

Jun 28, 2006
    375
    0
    0
    Hallo

Kim wil niet staan, soms als er iets heel leuks is op tafel, of een enkel seconde na het aankleden/ verschonen. maar meestal trekt ze gewoon haar benen op (naar achter of voren)

ze "staat" op haar onderbenen, dus hoog op haar knieen, op die manier "loopt" ze ook kleine stukjes langs de tafel.
    kan zo ook minuten lang zonder steun "staan" en ook swingen op muziek.

Soms als ik haar heb staan aan de tafel dan staat ze als een huis, en ze lijkt ook geen pijn te hebben. Ik reageer dan ook heel overdreven blij om haar te motiveren maar het helpt niet

maar ze verdomd het om zich op te trekken. En als ik haar in staan neerzet dan kan zo wel zelf gaan zitten zonder problemen.
    ze heeft dus wel al naar mijn mening voldoende fysieke vaardigeheden, maar ze komt nu ook overal dus waarom zou je....

en dat terwijl ze overal juist heel snel mee was. ze kroop/tijgerde met 7 maanden de kamer rond en iedereen was er van overtuigd dat ze voor haar eerste verjaardag zou lopen,
    NEE :evil: niet eens staan, laat staan lopen

iedereen zegt geeft niet, komt nog wel etc daar ben ik het ook wel mee eens, maar juist omdat de rest zo snel ging, begin ik me zorgen te maken

heeft iemand tips om haar te stimuleren te gaan staan?

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Misschien zo'n blokkenkar of iets dergelijks proberen?

3. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Haar aan de handjes nemen en met haar gaan lopen?

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia staat al van toen ze tien maand was, en niet veel later zette ze stapjes aan de bank en de tafel dus wij dachten ook dat ze ging los lopen rond de eerste verjaardag, maar dat was niet waar... ze durft niet aan onze handen te stappen en zeker niet los. Weet ook niet hoe dat komt.

Twee weken geleden hadden we wel een doorbraak, toen stapte ze aan mijn ene hand, maar dan heeft ze in het ziekenhuis gelegen met hersenvliesontsteking en nu zijn we weer bij af... nu durft ze weer niet meer. Soms frustrerend, maar ze moeten het gewoon op hun eigen tempo doen.

Als je je dochtertje wil stimuleren kun je misschien een loopwagen geven of zo? Die van V-Tech zijn erg leuk, met allerlei geluidjes enz of de stride-to-ride lion van Fisher Price, daar kunnen ze eerst achter lopen en later gebruiken als loopfietsje.

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Dat lukt dus niet met mijn meisje he, dan gaat ze gewoon zitten haha, ze denkt lekker van ik doe alles op MIJN tempo :)

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    tja... dat is het eerste begin: je kindje doet iets wat jij eigenlijk niet wil, of beter gezegd: doet iets niet wat jij wel graag wil.
    De enige tip die ik je kan geven is: wen er maar vast aan, ze ontwikkelen zich toch zoals ze zélf doen en willen.
    Ik denk dat het vast wel goedkomt, dat je er volgend jaar om kunt lachen en zult zeggen: weet je nog, vorig jaar... toen maakte ik me zorgen omdat ze niet staan wilde. ;)

Maar als je écht denkt dat er iets mis is, dan zou ik even langs het CB gaan. Daar hebben ze alle medische kennis in huis en zullen ze je raad geven.

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ik denk niet dat ze zich al zorgen moet maken toch? Kindje is nog maar bijna 13 maand, ze gaat heus wel staan hoor.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier precies hetzelfde hoor. Lopen op knieën, staan hooguit aan de salontafel. Pas sinds vorige week is Jarissa echt los gaan lopen. Gewoon afwachten en genieten van het feit dat ze nu nog niet zo snel kan rennen!

9. imke

imke Actief lid

Sep 26, 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    ah joh die van mij is al ruim 14 mnd en tijgert alleen nog maar! Jou kindje loopt prima op schema hoor! Zou het kunnen dat ze nu bezig is met andere ontwikkelingsgebieden als gaan praten of de fijne motoriek? Ontwikkeling komt met vlagen en soms blijft er een onderdeel wat steken terwijl de rest een sprint maakt!

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars liep met 1 jaar rond de tafel en heeft er toen 5 maanden over gedaan om te beseffen dat hij ook los kan lopen. :-D
    ik zou me er niet druk om maken, ze kunnen soms van de een op andere dag bedenken dat het ook anders kan

11. novanne

novanne Niet meer actief

Maak je geen zorgen!

Sara trekt zich ook nog niet op hoor! Kruipt nu sinds een week of 6 vliegensvlug de kamer door en trekt zich wel continue op tot op haar knieen (komt haar hoofdje net boven de tafel uit, haha).

Sara is heel erg lenig waardoor het sowieso langer duurt. Kan best zijn dat jouw kindje ook wat leniger is en dan hebben kindjes gewoon meer tijd nodig. Mocht je echt twijfelen en/of je zorgen blijven maken: je kunt altijd een afspraak maken bij een fysio voor een check. Heb je geen doorverwijzing voor nodig.
    En idd vaak ontwikkelen ze zich dan op andere gebieden wel weer snel!

12. Teigetje1978

Teigetje1978 Actief lid

Jul 28, 2008
    155
    0
    0
    Eibergen
    Tis helemaal geen probleem als ze nog niet gaat staan, ze doet t op haar eigen tempo en ze kan niet overal even snel mee zijn! En als je je toch zorgen maakt vraag dan advies bij t CB!

groetjes

13. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Maak je maar geen zorgen, Teun heeft het lopen nu net 1 week ondekt :)
    tenminste aan de hand los nog niet hoor ;)

geef het de tijd ik zeg altijd als ze 2 zijn en lopen dan nog niet dan word het tijd voor aktie....

Teun kon pas met kerst kruipen en was dus al 1 jaar en 3 wkn.... ;)

Share This Page