Kindvriendelijke slaaptip gezocht ;).

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sallie, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb al een keer eerder een topic geopend, maar de situatie is nu toch wat anders, vandaar even een nieuwe om te kijken of jullie de tip hebben.

    Na 11 weken aanklooien en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd weten we sinds 1 week dat zoontje reflux heeft. We zijn nu een week aan de zantac en het gaat echt super.

    Het slapen in de nacht gaat super, hij slaapt van 20.30 tot 23.00 beneden in zijn wagen (vanavond voor het eerst in bed proberen) en dan van 23.00 tot 6.30. Geen klagen dus, super.

    Alleen overdag lukt het slapen voor geen meter. Ik vind het niet erg, maar wel sneu want ik zie dat hij moe is. Het op zijn eigen kamer slapen hebben we allang losgelaten en de vaste tijden ook. Als we merken dat hij moe is leggen we hem in de wagen. Als hij dan al in slaap valt ( we moeten niet te vroeg maar ook niet te laat zijn, dan is het huilen en niet meer stoppen). Slaapt hij hoogut 20 min. Hij wordt dan wakker maar is natuurlijk nog moe. Ik heb alles geprobeerd, maar ik krijg hem dan niet weer in slaap. Hij doet dat drie keer op een dag, maar slaapt hij niet. Over het algemeen is hij vrolijk, maar er zijn ook echt dagen dat hij er duidelijk te kort aan heeft. Na dat korte slaapje lijkt hij 'ergens' van wakker te worden, wijdde het eerst aan de reflux, maar daar heeft hij ook snachts duidelijk geen last meer van...

    Optillen, troosten en wegleggen e.d heeft helaas geen succes....

    Wie heeft er nog tips?!
     
  2. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik gaf mijn dochtertje dan altijd een klein beetje kamille of venkel thee. Van de warmte van de thee werd ze dan altijd slaperig.

    Rond de 3 maanden had ons dochtertje geen last meer van haar reflux dus als dit niet werkt hoop ik voor je dat hij er ook snel over heen groeit:)

    Succes!
     
  3. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn dochter deed ook haze-slaapjes. Ze schrok ineens wakker. We zijn met 6 weken de puck a baby gaan gebruiken en ritme en regelmaat in gaan voeren (dat hoeft niet op vaste tijden maar wel in steeds dezelfde vaste volgorde) en dat werkte erg goed bij haar.
    De eerste week wilde ze er nog niet goed aan toegeven maar bleef ik steeds aan haar bedje zitten tot ze sliep. Niet er uit maar wel aaien, troosten, speentje geven evt enz. Na 2 weken had ik een heel ander (en veel vrolijker!!) meisje.
     
  4. adi

    adi Niet meer actief

    Toen wij reflux met medicijnen hadden verholpen zijn we gaan inbakeren. Ik bakerde mijn zoontje in, hield hem vast totdat ie bijna sliep en legde hem in de wagenbak. Die keek uit op een witte muur, geen prikkels dus als ie even wakker wordt.
    Als ie wakker werd (na een kwartier of zo) ging ik naast hem zitten, gaf een speentje en hield mijn hand tegen zijn wang, en ging ik heel zacht zingen. Zo doezelde hij verder.
     
  5. lentebloem

    lentebloem Actief lid

    9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben een beetje het zelfde probleem.
    in zijn bedje is het hooguit 30 min en dan wakker, hij draait al dus ik spiek ook regelmatig eens of hij nog goed ligt.
    in de box het zelfde verhaal. hij word ergens wakker van...maar van wat?
    tot nu toe slaapt hij bij ons overdag vaak in de nuna leaf, die wiegt lekker zacht. zacht muziekje aan en knorren maar. als hij wakker word tik ik de nuna even aan en hup daar gaat hij weer. de nuna heb ik gewoon in de box gezet. hij kan dit zo 2 uurtjes volhouden, maar ook niet elke dag hoor.
    maar het is misschien nogal wat om speciaal een nuna leaf aan te schaffen voor zo'n korte tijd haha

    inmiddels heb ik het slaapritme tussen de middag losgelaten, het ging hier dus ook niet.
     
  6. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik lag rond die tijd ook heel veel op de bank met mn dochter, omdat ze op mn buik langer sliep als zelf in de wagen. Bij slecht slapende KMA of reflux kindjes moet je toch vaak gekke touren uithalen. Is een draagdoek iets voor je, voor dutjes?
     
  7. Mommy83

    Mommy83 Actief lid

    20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. mijn zoontje bleek toch koemelkallergie te hebben, ondanks dat hij de nachten ook doorsliep (daarom hebben we te lang ermee gelopen, we dachten dat het geen kma kon zijn, omdat hij 's nachts wel goed sliep en toch om 23.00u nog een voeding kreeg). Ik zeg niet dat jouw kleine kma heeft, maar overweeg toch even of dat niet kan (reflux wordt soms ook veroorzaakt door kma). Kijk anders voor de symtomen op babyallergie.nl
     
  8. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je er bij neer leggen.
    onze dochter slaapt ook niet overdag. slechts 2 soms 3 keer 3 kwartier. (overigens ook een Koemelkovergevoeligheid, waar ze inmiddels overheen is) maar nog niet slaapt. En ind. draagdoek of samen slapen helpt hier ook.
     
  9. Sallie

    Sallie VIP lid

    27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi allemaal,

    Bedankt voor jullie reacties! Goed om te lezen dat er niet wordt gereageerd met laten huilen, was ik even bang voor.

    Loki: dat troosten en alles hebben we al geprobeerd. Wel hebben we, ook door andere positieve verhalen, een pcukababy besteld, denk dat die morgen binnen komt. Enige lastige vind ik nog wanneer ik die aan moet doen. Ik wil niet dat hij slaapt op mijn tijden zegmaar. Omdat als ik wil dat hij om, ik noem maar wat,12 uur slaapt en hij is niet moe hij helemaal van slag is. Hoe doe jij dat?! Ik denk nu dat ik gewoon de slaapzak beneden leg, hem er in doe bij de eerste moeheidssignalen en hem even bij me neem. Als hij dan rustig is of half slaapt in de wagen leggen.

    Adi: dat van die witte muur is een goede tip. Heel stom, heb er nooit bij nagedacht maar leg hem in de wagen altijd met de open kant naar de kamer, terwijl erachter een witte muur is. De wagen draai ik dus ook vanaf dat ik de puckababy heb.

    Suusjuh: ik heb een draagzak met een baby inzet. Daar slaapt hij inderdaad lekker in en ook langere tijd achter alkaar. Enige "probleem" is dat hij over 3 weken moet gaan wennen bij de gastouder en ik het heel fijn zou vinden als het slapen overdag wat beter gaat. Ik kan moeilijk van haar verwachten dat ze met de draagzak rond gaat lopen ;).

    Lentebloem: goh, wij hebben toch nooit dezelfde problemen ;). Maar die nuna leaf klinkt ook wel goed, al vind ik het inderdaad nogal wat om die nu nog aan te schaffen. Die tijden heb ik hier ook allang losgelaten. Hij slaapt wel vaker sindsdien maar dus van die korte momenten. Mocht de puckababy niet werken kan ik altijd nog kijken op mp voor een nuna leaf :).

    Mommy: ik heb gekeken (niet op de site die jij noemt, vind hem onduidelijk, sorry!) maar wel verder maar ik denk niet aan kma. Hij huilt niet veel en heeft ook geen plekjes, maar zeker bedankt voor de tip!

    Bertha: ik denk dat me er nu meteen overheen zetten uiteindelijk niet in het belang van mijn zoontje is, vandaar dit topic. Me eroverheen zetten lijkt me de makkelijkste weg kiezen, terwijl ik zie dat zoontje zichzelf in de weg zit omdat hij moe is. Je helpt kinderen op alle gebieden, waarom dan niet op het gebied van slapen?!

    Wat is trouwens jullie ervaring met het langer gaan slapen overdag? Slapen ze dan snachts nog hetzelfde of slechter?! Bedankt voor de reacties.
     

Deel Deze Pagina