's Avonds te weinig voeding voor clusteren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eldoli, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eldoli

Eldoli Actief lid

16 mei 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, even een vraagje;
    Mijn zoontje is bijna 5 maanden en clustert 's avonds nog erg graag. Hij gaat dan meestal rond 21:00 uur tevreden naar bed. Maar nu heb ik sinds een week of 2 het idee dat ik geen voeding genoeg heb 's avonds. Mijn zoontje is onrustig, huilt en laat steeds los. Ook voelen mijn borsten dan heel leeg. Als ik hem een flesje afgekolfde melk geef, gaat hij tevreden slapen. Krijgt hij dit niet, heb ik het idee dat ik hem met 'een leeg maagje' naar bed breng.
    Wat nu?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Heb ik ook gehad bij mijn oudste, vanaf een maand of 4.
    Ik gaf haar een flesje afgekolfde melk na. Vervolgens kwam ze pas tegen de ochtend weer. Zelf kolfde ik dan voor ik ging slapen.
    Daarvoor wisselvoeden, clusteren wel geprobeerd. Maar ze wilde gewoon haar buikje vullen en slapen en raakte alleen maar gefrustreerd aan de borst.
    Rond 6 maanden wilde ze vaker de borst en maakte een flesje geen verschil meer, dus toen ermee gestopt.

3. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Zou zeggen vraag en aanbod.... dus uiteindelijk zal jouw melkproductie weer voldoen aan zijn vraag. Maar misschien bevindt je zoontje zich ook gewoon in een hangerige periode en is het straks weer over. Om je productie wat omhoog te krijgen, kan je de borstvoedingsthee van bijv. Welede gebruiken, volgens mij kan elke drogist dit wel voor je bestellen. Of je kan fenegriek kopen, bijvoorbeeld bij gekruid.nl

Hier een artikel over dit kruid

DE GULLE AARDE: fenegriekthee voor de vrouw

En ik merk zelf wel echt verschil na een dag of wat. Succes iig!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het hele idee achter clusteren is dat er meer melk komt. Pas je borstcompressie toe? En doe je aan wisselvoeden?

Als het je opbreekt dan kun je na je ochtendvoeding een fles kolven en die geven voor het slapengaan.

5. Eldoli

Eldoli Actief lid

16 mei 2013
    407
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, borstcompressie idd. En overdag voed ik 1 borst per keer. 's Avonds 2 borsten, maar dan nog is hij niet tevreden. Wel slaapt hij tot de volgende ochtend.
    Afgekolfde voeding geven doe ik liever niet, omdat mijn vriezer dan zo leeg raakt. 's Avonds kolven geeft ook minimale opbrengst...
    Ik blijf hem 's avonds gewoon aanleggen in de hoop dat de productie dan weer omhoog gaat.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geef 's avonds eens 3 of 4 borsten!
    En kijk overdag ook eens of hij na de ene borst nog gelngstelling heeft oor de volgende.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Eldoli, dat heb ik precies ook!

normaal 1 borsst, sAvonds twee en nog niet genoeg.. ze blijft niet hangen dan maar wordt boos. Half uur/uur later zelfde. Wisselvoeden wordt ze boos en borstcompressie helpt niet.

een flesje zou dus wel kunnen, voor de productie?dat vroeg ik me ook al een tijdje af namelijk.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zolang die fles maar op dezelfde dag gekolfd is, bijvoorbeeld in de ochtend, heeft het geen gevolgen voor vraag en aanbod. Maar als je een fles uit je vriezer pakt begin je in feite met afbouwen.

Deel Deze Pagina