Onze dochter, nu 5 weken, drinkt s avonds soms heel raar. Vaak aan het einde van een voeding wil ze toch verder drinken, maar lijkt de tepel steeds te missen. Mond zit dan rond de tepel, ze doet hem dicht... Mis. Dan begint ze te 'hakkelen' (beetje woody woodpecker-gedrag) wild opnieuw op zoek naar de tepel, lijkt hem te hebben... Mond dicht... Mis. Onderbreek ik dit, dan begint ze te huilen. Wil echt drinken. Uiteindelijk gaat dit zo ver dat het zweet op haar voorhoofd staat en haar haartjes achter in de nek nat zijn. Ze is dan zo moe dat ze zonder nog meer voeding te hebben gehad in slaap valt. Wie herkent dit en waarom doet ze dit? Ze heeft wel spruw, maar dit gedrag is alleen s avonds, dus de spruw lijkt me niet de oorzaak.
Onze dochter doet dat ook. Is volgens mij gewoon onrust tijdens het clusteren. Ik probeer altijd mn tepel aan te geven dmv de hamburger techniek, dan kan ze hembeter pakken.
Hier ook dat probleem gehad. Kon volgens ha geen spruw symptoom zijn omdat mevrouw afgekolfde melk uit de fles prima dronk. Weken lopen knoeien, veel energie en stress. Als laatste optie voordat ik bv wilde stoppen toch een derde kuur tegen spruw...en probleem verdween. En ze had maar kleine plekjes. wij hebben die tijd gewoon gekolfd en via fles gegeven anders hield ik het niet meer vol. Misschien handig om een lactatiedeskundige mee te laten kijken?
Ze je vaker bij spruw. Is een soort frustratie en vermoeidheid. Hamburgerhappen en borstcompressie voor het begint helpt vaak.