Wie kan mij helpen ik wordt er niet wijs uit. Ik heb een rekening gehad voor de fysio, die dus van mijn eigenrisico afgaat. Ik ben verzekerd bij Z&Z av gezin. Dus ben goed aanvullend verzekerd. Ik zit in de hoogste klasse chronische aandoeningen. Maar ik kan er niet uitkomen of ik nu wel of niet de eerste 12 behandelingen zelf moet betalen. Bel zo ie zo ff de Z&Z op hoe het zit maar ik vroeg me af of er dames zijn die er meer van af weten. Alvast bedankt.
Volgens mij gaat fysio altijd eerst van je eigen risico af hoe je ook verzekerd bent en als de eigen risico op is word het vergoed tot de 12 behandelingen en na de 12 behandelingen betaal je het geheel uit eigen zak
Op de site van Z&Z staat dat je met jouw pakket de eerste 12 per kalenderjaar vergoed krijgt, daarna is het dus zelf betalen. Vergoedingen fysiotherapie
Uit eigen ervaringen weet ik dat dit niet klopt.Ik heb al diverse jaren dik in de fysio gezeten helaas maar heb nog nooit een behandeling zelf betaald. Wel hangt het van je aanvullend pakket af wat het maximaal aantal behandelingen is die vergoed worden. Ik meen dat dit per verzekering verschillend is dus dat wordt even in je voorwaarden checken!
Ja, maar dan nog moet je altijd eerst het eigen risico betalen en dan pas krijg je het gratis tot aan de 12 behandelingen.. Krom maar waar Vraag / Vara Kassa
@ belinda: Hier ook goed aanvullend verzekerd, en in mijn polisvoorwaarden staat ook dat ik de eerste 9 vergoed krijg, maar moet het helaas sinds kort zelf betalen tot mijn eigen risico op is, vroeger niet, misschien is dit er nog niet zolang?
Fysio is nog nooit van mijn eigen risico afgegaan, maar wellicht dat er iets is veranderd? Ik zou het even nagaan bij je verzekeringsmaatschappij
Nee bij mij ook nooit van mijn eigen risico afgegaan. Waarvoor ben ik dan nog aanvullend verzekerd vraag ik me af. Dus ik moet eerst mijn eigen risico opsnoepen en dan krijg ik er 12 vergoed en daarna moet ik het weer zelf betalen. Ga morgen zeker even bellen want mijn man loopt ook bij de fysio, daar gaat mijn vakantie geld ha ha
Heb net ff gekeken. Bij de basisverzekering staat dat je 100% vergoed krijgt vanaf de 13e behandeling. Bij av gezin staat de eerste 12 behandelingen vergoed krijgt dan lijkt mij dat ik dan ook de 100% na de 13 behandelingen krijg toch of begrijp ik het verkeerd.
wij hebben op dit moment ook fisio voor onze middelste. wat ik heb begrepen is dat je iets ondertekend hebt waarin staat dat je op de hoogte bent dat je 24 uur van te voren met een goede reden moet afbellen dat anders de rekening naar je huis gat ipv naar de ziekenfonds. ik heb begrepen inderdaad dat een aantal keer per jaar vergoed wordt. en dat je dan zelf moet gaan betalen. of je al dan niet eerst het eigen risico op moet maken durf ik niet te zeggen. wij hebben tot nog toe nog geen rekening gehad ervan. we kunnen echter wel een rekening verwachten van een operatie daarvoor geldt tegenwoordig blijkbaar wel een eigen risico van 170 euro.dat is ons al meegedeeld. ook zo krom maar wat doe je eraan.
Is het de eerste keer? Misschien dat ze hem naar je huis gestuurd heeft omdat ze niet de verzekeringgegevens precies had? Als het van je eigen risico af zou gaan (wat niet zo is) Dan zie je officiele rekening niet maar krijg je een eigenrisico overzich van je verzekering. Ik denk dat de gegeven gewoon niet helemaal goed bekend zijn. Dus rekening opsturen naar je verzekering en de volgende keer aangeven dat de rekeningen rechtstreeks ingediend kunnen worden bij de verzekering.`
Als je een chronische aandoening hebt, dan zullen de eerste 12 behandelingen uit je aanvullende verzekering gehaald worden, indien je die niet zou hebben, dan moet je ze zelf betalen. Mocht je nou een budget hebben van je aanvullende verzekering en er kunnen daar maar 10 uit gehaald worden, dan zijn er 2 voor eigen rekening! Na die 12 behandelingen, (als je een machtiging hebt voor een chronische aandoening) dan mag de fysio met een andere code declareren, en die worden vergoed uit de hoofdverzekering. Alle zorg (met enkele uitzonderingen) die betrekking hebben op de hoofdverzekering, dat heeft dus ook betrekking op je eigen risico. Dus als jij je eigen risico nog niet verbruikt heb, dan kunnen de eerste paar chronische behandelingen daar mee verrekend worden!
Snelly, ik heb van mijn reumatoloog een chronische machtiging voor de fysio gekregen en daardoor mag ik tot en met 2012 of zo onbeperkt gebruik maken van de fysio (wel eerst betalen tot ik aan m'n eigen risico zit, maar daarna hoef ik dus niks meer te betalen). Is het niet mogelijk om via een van je artsen (die heb je neem ik aan aangezien je een chronische ziekte hebt?) zo'n machtiging te krijgen? Succes! Groetjes Masu
Dit klopt niet helemaal. De vergoedingen vanuit het basispakket gaan van je eigen risico af. Als je aanvullend verzekerd bent, gaan je behandeling vanuit het aanvullende pakket. Alleen voor chronische aandoeningen zijn er andere regels. Ik loop al zo'n 17 weken bij de fysio, maar nog geen enkele rekening. Algemene informatie over vergoeding van fysiotherapie Fysiotherapie wordt voor een deel uit de basisverzekering en voor het grootste deel uit de (meeste) aanvullende verzekeringen vergoed. Volwassenen van 18 jaar en ouder Voor patiënten vanaf 18 jaar geldt, dat behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekeringen. Voor chronische patiënten zijn er andere regels. Kinderen tot 18 jaar Voor kinderen tot 18 jaar worden merendeels vanuit de basisverzekering vergoed: - de eerste 18 behandelingen per jaar (daarboven vanuit een eventueel aanvullende verzekering van de ouders). - behandeling van aandoeningen uit de chronische lijst hebben een volledige dekking vanuit de basisverzekering. Chronische aandoeningen De vergoeding van behandelingen voor chronische patiënten (volgens de landelijke lijst chronische aandoeningen) wordt vanaf de tiende behandeling vanuit de basisverzekering geregeld. De eerste 9 behandelingen worden vanuit de aanvullende verzekering vergoed, indien u die aanvullende verzekering ook voor fysiotherapie heeft afgesloten. Dit geldt voor het jaar 2010; voor het komend jaar 2011 wordt het aantal opgetrokken naar 12 behandelingen per indicatie (ziektegeval).
Hey Masu, Die machtiging heb ik gelukkig dus ik mag ook onbeperkt fysio. Maar ik ben er al uit ha ha. Van mijn eigen risico dat begreep ik maar het was voor mij onduidelijk of ik daarna dan nog 12 voor eigen rekening had. Maar dat is alleen als je de basis verzekering heb uit mijn av worden die 12 vergoed. Het is soms wel verwarrend wat wel en wat niet. Maar nu mijn eigen risico toch op is ga ik naar de dietist en de mondhyg.... want dat kost me nou niks meer van mijn eigen risico.
Thnx dames ik ben er helemaal uit. Heb ook nog ff gechecked wat er van de eigenrisico gaat alles behalve je kraam, ha en bevalling.