ons meisje loopt een paar passen los, en achter de baby-rollator als een kievit! alleen, ze zet dr voetjes niet echt recht neer. nu is mijn vraag: hoe zetten jullie kindjes de voetjes neer (beginnende lopers, en gevorderden) wordt dit beter na verloop van tijd, of zou ze dr voetjes nu al redelijk recht moeten zetten? ze staat vanaf 7maanden (is nu goed 11maand) en dr ene voetje zet ze echt naar buiten zeg maar. ik zie namelijk zo vaak kinderen en volwassenen die de voeten niet recht zetten, naar binnen vaak, en wil dit echt proberen te voorkomen, heb alleen geen vergelijkingsmateriaal in de buurt van net lopende kindjes.
Hier ook voetjes die naar buiten gedraaid staan tijdens het lopen. Het rechtervoetje gaat al stukken beter. Volgens de CB arts kan dit absoluut geen kwaad. Ze zoeken op die manier hun evenwicht. Komt vanzelf goed! Leuk he dat lopen??
Mijn zoontje loopt nu goed 1,5 maand maar is ook net een pinguin. Mijneigen fysio zegt dat het geen kwaad kan en dat het tot 3jaar nog kan bijtrekken. Dit is hun manier van evenwicht houden.
hier is kleine meid 11 maanden en ze loopt ook als charlie chaplin achter dr rollatortje. voetjes gaan langzaam aan steeds rechter staan.
J. liep met 14,5 maand en heeft heel lang met scheve voetjes en gebogen beentjes gelopen, ze loopt eigenlijk sinds een maand of twee pas duidelijk beter. Ben er ook mee langs de huisarts geweest, vooral omdat ze zich op het KDV zorgen maakte, maar hij zei dat het meestal voor het vierde jaar recht trekt. Pas als een kind er echt hinder van ondervindt (dus continu valt ed) adviseerde hij fysiotherapie, maar in de meeste gevallen was dat niet nodig. Later nog eens gevraagd op het CB en die zeiden hetzelfde.
Ons zoontje liep in het begin met wat gebogen o-beentjes, en daardoor een beetje op de buitenkant van z'n voetjes. Wij hebben hem in deze periode nog geen echte schoentjes aangedaan, maar alleen slofjes op of blote voetjes lopen. In de afgelopen maanden zijn z'n beentjes steeds rechter gaan staan en loopt hij meer op z'n hele voetjes. Daarom zijn we pas sinds een paar weken op schoentjes overgestapt. En dan alleen nog voor buiten. Binnen vooral op blote voetjes/sokjes. Dan leren ze volgens mij het beste lopen, schoentjes hinderen eerder dan dat ze helpen.
Ik heb ook begrepen dat dit vanzelf goed komt binnen 3 jaar. Bij ons zie ik elke dag verbetering, maar in het begin stond haar ene voetje wel bijna 90 graden naar buiten.
Toen mijn dochtertje leerde lopen zette ze haar voetjes eerst heeeeel raar neer Het zag er echt niet uit, maar is vanzelf goed gekomen! Oefening baart kunst
2 maanden geleden liep mijn zoontje ook met beide voetjes best ver naar buiten gedraaid en nu loopt ie keurig met zijn voetjes naar voren. het komt vast goed hoor
is gewoon een gedeelte van het leren lopen.. mijn zoontje "klauwde" nog best een lange tijd, dus echt balans zoeken met zn teentjes... dat groeit ngo allemaal goed ..en hoort gewoon bij die ontwikkeling van het lopen