Lars is nu bijna 14 weken en het lijkt wel of hij zijn buikspieren aan het trainen is. Als hij bij iemand op de arm zit wil gaat hij echt naar voren buigen, beentjes in de lucht en dan zo goed mogelijk rechtop zitten. Maar nu dus ook als hij ligt, dan gaat zijn hoofd omhoog en zijn schouders ook, zijn beentjes gaan de lucht in en dan maar proberen om zo in zitstand te komen. Wat natuurlijk niet lukt... Hij wil echt heel erg graag rechtop zitten, ik stimuleer het niet (natuurlijk), maar hij wil het zelf echt iedere keer... Is dat normaal, dan vooral als hij ligt en dan probeert overeind te komen???
Deed Thirza ook, van die sit-ups Ik liet haar lekker gaan en hielp haar verder niet. Ze had dus al wel heel vroeg dat ze bij je op de arm zo omhoog kwam tot zit...
Gelukkig, ik vind dit ook wel vroeg, maar daar kan ik me ook in vergissen. Idd, het zijn net sit-ups. Wat een strakke buik zal die jongen straks hebben, mama jaloers
Ja, 't is ook wel vroeg, maar ach... Duurde overigens vervolgens nog een hele tijd voor ze echt ging zitten hoor. Met 6,5 maand bleef ze zitten als je haar neerzette, en pas met 8 mnd geloof ik (pff, wat vergeet je dat snel!) dat ze zelf vanuit kruipstand ging zitten. Nouja, pas... is ook nog steeds redelijk vroeg geloof ik, maar OK... Zat dus nog bijna een half jaar tussen
Oh gelukkig, het gaat al zo snel. En volgens het cb ligt hij al voor qua ontwikkeling. Niet erg, maar het moet ook niet te snel gaan
Hoi, Hier ook eentje hoor Ook bij 13/14 weken omhoog willen komen: bij het wakker worden, op het aankleedkussen, op het speelkleed: overal eigenlijk! Niet lekker rustig op de arm liggen, nee: wringen en kijken en alles in de gaten houden. Mijn meissie loopt ook wat voor maar vindt het wel allemaal erg snel gaan..... Groetjes
Hihi hier precies hetzelfde, idd altijd willen zitten en zo niet brullllleeeennnnnn hahaha. Meneer wil gewoon niet meer liggen. In zn wipper komt hij zover omhoog dat hij echt bijna zit ( die staat al iets in zitstand). Leuk om te lezen dat er meer kindjes zijn die dit rond deze leeftijd doen. Groetjes Kim
Hier ook. En up en down, up en down, soms met kreunende geluiden erbij waarbij ik het gevoel van buikspierpijn krijg. Is heel normaal, zo oefenen ze alvast. Je kan nu best even laten zitten hoor (ondersteunen onder de oksels) meestal vinden ze dat helemaal geweldig.
hier ook allemaal gedaan, denk dat dat wel normaal is, ik vond het wel grappig, was idd net of ze met buikspieroefeningen bezig waren..