Wij hebben met ons zoontje al veel problemen gehad kwa slapen. Hij wou vanaf 5 weken alleen maar bij ons op de arm slapen. We zijn bij een osteopaat in behandeling en lopen ook bij de KA voor verdenking kma. Ook kan het zijn dat hij last heeft van reflux. Sinds 1.5 week slaapt hij in ieder geval in zijn bedje dat we bij ons op de kamer hebben staan en de tijd dat hij slaapt wordt ook langer. Overdag en savonds slaapt hij nog steeds bij ons in de armen. Ik ben bang dat hij hierdoor niet goed genoeg slaapt en dat wil ik natuurlijk niet. Hoe kunnen we hem ook in zijn bedje of box laten slapen overdag of savonds? Ik ben niet van het laten huilen want dat breekt mijn hart. Heb gehoord van het boekje baby in een ritme... Iemand ervaring hiermee? Tips zijn zeer welkom!
Hoi Karianne, Je zou inbakeren kunnen overwegen. Hier ook verborgen reflux en mogelijk KMA. Met inbakeren kreeg ons zoontje al een deel van de rust terug. Daarna de juiste medicatie en voeding die voor nog meer rust zorgde. Staat het bedje al schuin?? Mijn ervaring is dat kindjes die lichamelijk niet lekker in hun vel zitten erg veel baat hebben bij rust en regelmaat. Wij hebben dit gecombineerd met inbakeren en dat werkt eigenlijk heel goed. Jesse is nu 11 weken en slaapt 'snachts door en overdag ook redelijk goed. Heeft dan af en toe wat troost nodig, maar slaapt daarna weer verder. Sterkte ermee!
O ja, en wij hebben een goede draagdoek gekocht waar hij rechtop in kon liggen. Scheelt weer het dragen op de arm en hij sliep daar ontzettend goed in.
We hebben inbakeren al geprobeerd maar dat was geen succes. We hebben een minimonkey draagzak maar ons manneke ligt daar niet op de juiste manier in. Weet gewoon niet goed wat we kunnen doen. Wil het liefst op stijn zijn tempo gaan. De nachten gingen eerst ook niet en nu wel dus er zit wel vooruitgang in. Nu alleen overdag en in devavond nog
Mijn zoontje wilde de eerste drie maanden alleen maar bij mij in de armen slapen. legde ik hem neer dan was het brullen. Ik heb me er maar gewoon bij neer gelegd en we zijn het heel langzaam gaan opbouwen om zelfstandig te gaan slapen. Tot dat ik hem weg kon leggen als hij bij mij in slaap was gevallen. Dit heeft tot 5 maanden geduurd!! Gelukkig is het nu een hele goede slaper! Ik leg hem nu wakker in bed en hij is vertrokken. Maar dat heeft hij echt moeten leren.
Hier hebben we ook erg lang slaapproblemen gehad. Ik heb uiteindelijk ook het boek Baby in een ritme gekocht en heb er erg veel aan gehad!