Vaccinaties

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pipi2, Oct 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pipi2

pipi2 Lid

Dec 10, 2007
    36
    0
    0
    Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om je kind op de leeftijd van 2mnd> te vaccineren met DTP in plaats van DKTP?
    Of kan dat alleen als ze ouder zijn?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    waarom zou je dat willen? de inenting tegen kinkhoest is toch ook belangrijk.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,427
    36,306
    113
    Snap het ook niet helemaal? Hier is jesper zelfs met 4 maanden al voor kinkhoest ingeent, omdat het heerstte in het dorp en dit gevaarlijk kan zijn voor die kleintjes.

4. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Het kan wel maar je zet het hele CB op zijn kop mijn buurvrouwtje heeft hem er ook uit laten halen. succes!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Grrrr, wat heb ik dan een hekel aan jouw cb! Nu al zonder er geweest te zijn ;).

Ts het is jouw kindje, jij en dan ook echt alleen jij (en je partner ;)) bepaald waar je je kindje wel voor laat inenten en waar je je kindje niet voor laat inenten. Dus ja het is mogelijk om te laten enten zonder het kinkhoestvaccin. En als je het cb op zn kop mocht zetten ga je gewoon lekker naar de huisarts voor de inentingen ;).

6. pipi2

pipi2 Lid

Dec 10, 2007
    36
    0
    0
    Omdat we ons op allerlei vlakken erin hebben verdiept en gezien het vaccin pas na een jaar werkt en een (gezonde!) baby na een half jaar zelf in staat is om kinderziektes uit zijn lichaam te werken, zien wij dit niet als een meerwaarde voor ons kindje.

Verder ga ik hier niet op in, want het is niet mijn bedoeling om hier een discussie rondom op te starten.

Ik neem aan dat diegene die er meer over willen weten, volwassen genoeg zijn om er zelf informatie over op te zoeken.:)

Ondertussen is het probleem al zo goed als opgelost..(uiteraard wel met de nodige horden en stoten..maar ja, daar staan ze op het cb bekend om:)

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

pipi2, waar kan je meer info vinden over de vaccinaties ?

8. pipi2

pipi2 Lid

Dec 10, 2007
    36
    0
    0
    Op site van rivm,kritisch prikken (moet je even via google opzoeken)
    En er worden ook lezingen over gegeven. Wanneer de eerst volgende weer is weet ik niet, maar als ik het zie,hoor meld ik het even.

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    De site van het RIVM is juist vóór vaccineren (zij hebben het hele vaccinatieprogramma 'bedacht'), de site van de nvkp gaat over kritisch prikken.

(Even om je verhaal compleet te maken. Ben zelf erg vóór inenten zolang ik zelf geen geneeskunde/medicijnen gestudeerd heb, maar jij bent natuurlijk vrij in je keuze!)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat alles opgelost is, en het volgens jullie ideen geregeld is!

Maar de vraag van Melloncollie was toch niet waar je info kon vinden over kritisch prkken? Die vroeg gewoon in het algemeen waar je info kon vinden over vaccinaties en dat is dus evengoed op de rivm site ;)!

12. pipi2

pipi2 Lid

Dec 10, 2007
    36
    0
    0
    Om even een misvertsand uit de weg te helpen, de site van nvkp is niet per definitie tegen inenten maar wijzen je op de mogelijke gevolgen. (zowel voordelige als nadelige)

Het RIVM is inderdaad overduidelijk voor, maar vooralsnog geldt dat ouders niet verplicht zijn hun kind (geheel) in te laten enten. Ik heb bijvoorbeeld een artikel gelezen over, (studies en ondezoeken van het RIVM)pneumokokken.

Zij zeggen hier o.a.:

dat het vaccin pas na een jaar werkt. De schadelijkste vorm treft meestal kinderen jonger dan 2 jaar en ouderen. De meest schadelijke variant (complicatie van de pneumokokkenziekte) van de infectieziekte zit niet in het vaccin..de stof die in het vaccin zit wat we in de eu gebruiken is niet immunogeen onder een leeftijd van 2 jaar en deze hebben geen immunologisch geheugen.(het zijn dus, als je je er goed in verdiept, als het ware de ´kleine lettertjes onderaan een contract.´)

Maar vooralsnog, ieder zijn ding en ik ben ook absoluut niet tegen. Maar ik wil wel ´bewust´een keuze maken en ook achter de mogelijke consequenties staan in plaats van het gewoon zo te doen omdat iedereen het doet. Ik denk maar zo, bij twijfel niet doen, het kan altijd nog. Eenmaal een prik gegeven kun je niet terug.

Zo zie je maar weer dat de snelle vooruitgang van techniek en medicijnen het ons soms moeilijker maakt om te kiezen in plaats van makkelijker:)

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik vind het juist heel goed dat je onderzoekt en zelf beslist wat goed is voor je kindje.

Ik ben zelf later met enten begonnen en weet nog niet hoe ik het met het komende beebje ga doen. Nu woon ik in een stad waar veel kritisch geprikt wordt dus heb weinig moeite met het cb gehad. En al gaven ze dat wel, ben nog altijd zelf degene die over mijn kindje beslist.

Volgens mij kan je alle intentingen laten scheiden, (DKTP, BMR) Maar dan moet je het zelf betalen en door je huisarts laten toedienen.

Voor mij geen probleem maar er zullen mensen zijn die daar wel een probleem mee hebben.

14. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Dat bedoelde ik ook niet hoor, ik gaf alleen 't verschil tussen de sites aan omdat ik dacht dat Melloncollie info wilde over kritisch prikken (je hebt gelijk Bolbuikje, dat staat inderdaad niet expliciet in haar post).

Sorry :D

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    (je hebt gelijk Bolbuikje, dat staat inderdaad niet expliciet in haar post).

Sorry :D[/quote]
    Geeft niks toch! Kan iedereen gebeuren ;)!

Share This Page