Sinds 2 weken geef ik geen borstvoeding meer maar flesvoeding. Nu was de borstvoeding op aanvraag, dus als ons zoontje honger had kreeg hij de borst en kon dan net zoveel drinken als hij wilden. Omdat hij in het ziekenhuis heeft gelegen is door de stress bij mij de borstvoeding terug gezakt en zijn we overgegaan op flesvoeding. Mijn zoontje is 4450 gram dus volgens de richtlijnen zou hij ongeveer met 5 voedingen op een dag met 135 cc voldoende hebben. Nu krijgt mijn zoontje nog steeds 8 voedingen op 1 dag wat ik erg veel vind. En dan drinkt hij de ene keer wel de fles leeg en de andere keer de helft. Ik krijg er echt geen regelmaat in... Zou ik het gewoon nog tijd moeten geven omdat hij dit ook gewend is van de borstvoeding????? Je zou kunnen zeggen dat je gewoon naar 165 cc zou gaan maar dat vertikt ons zoontje om op te drinken. Als hij genoeg heeft dan is dat zo... en wil het er ook niet inproppen. Iemand tips om wat meer regelmaat te krijgen, want zou het wel fijn vinden als er wat meer tijd tussen kwam... nu is het vaak: 4.30 7.15 9.30 12.00 14.00 16.00 19.00 22.30 Zoals je zit heeft hij alleen sávond en s'nacht er meer tijd tussen zitten. Oja en als ons meneertje honger heeft dan schreeuwt hij ook moord en brand en word behoorlijk boos als het te lang duurt. Heb dus al geprobeerd om hem af te lijden zodat ik meer tijd kan rekken maar daar word ik zelf helemaal kriebelig van als hij zo lelijk doet. Hopelijk weten jullie wat ik er mee aan moet, alvast bedankt meiden. groetjes rensje
ik denk dat je zoontje ook wel even moet wennen, eerst kon hij ieder moment natuurlijk de borst krijgen en nu moet hij het opeens zich aan de regeltjes houden om het zo te zeggen. Mijn zoontje heeft ook heel lang op 8 voedingen gezeten en toen opeens vroeg hijer om 6 en toen weer 8 dus ook wel verschillend. Nu eigenlijk sinds 2 weken 6 voedingen van 150/5 en sinds hij de nacht doorslaapt sinds het weekend 5x 180/6. Dus ik zou je niet teveel aan die richtlijn vasthouden. Hoeveel geef je je zoontje nu per keer? want ik denk dat het nu eerst belangrijk is om hem regelmatiger te laten komen om zijn flesje. En als ik het zo lees heeft hij de ene keer meer honger dan de andere keer. En hoe komt het dat hij er savonds wel meer tussen laat? Slaapt hij dan? Maar ook zoals je zelf al zegt als hij honger heeft heeft hij honger en krijgt hij een flesje. En daar geef ik je gelijk in, ze worden er alleen maar onrustiger van als je het uit gaat stellen ( ervaring mee) En misschien kan je overleggen met het CB en kijken wat hun zeggen?
Mijn ervaring is dat hij het vanzelf gaat regelen. Nu is het nog even vaak, maar als hij wat meer gewend is aan de fles en aan de stabiele hoeveelheden die daar steeds uitkomen, reguleert dat vanzelf. Die richtlijn van 150cc per kilo lichaamsgewicht per 24 uur is trouwens wel een minimum, hij mag max. 180cc per kilo lichaamsgewicht per 24 uur... Wij voeden al vanaf drie weken op verzoek met de fles en ze heeft tot nu toe steeds zelf aangegeven wanneer ze wil drinken en nu zitten we op een redelijk voorspelbaar schema van 5x per dag. De ene keer drinkt ze 200cc op, de andere keer maar 140, als ze over de dag maar voldoende krijgt.... En mijn dochtertje is even zwaar als jouw zoontje. En dat hij er 's avonds meer tijd tussen laat zitten is alleen maar goed: hij weet duidelijk het verschil tussen avond/nacht en dag!