Hoi, Onze dochter is nu 4 weken. De 1e 3 weken ging super goed! Weinig huilen, alleen als ze honger had, lekker goed slapen, ook 's nachts. En nu..... lijkt ze wel een andere baby. Ze huilt de hele dag (gisteren dan de hele dag). Om 23.00 viel ze in slaap na de laatste fles. Geslapen tot 07.00 uur (dat was super!), daarna geslapen tot 11.00 uur, ook goed. Toen gehuild tot de volgende fles, 3 uur later. Druppels gegeven van Cinababy (voor het eerst). Nu weer geslapen tot nu. Is dat toeval of helpen die druppels meteen? En hoelang duren die krampjes (als het echt krampjes zijn tenminste). Ik kan er niet tegen. Ik kan het niet zien dat ze pijn heeft en dat ze zo veel huilt, voor haar maar ook voor mezelf (waar ik me dan weer schuldig om voel). Ik wil leuke dingen doen met haar, wandelen, winkelen, op bezoek gaan. Volgende week is b.v. mijn man jarig, ik maak me nu al druk hoe dat moet met alle visite als zij de hele dag huilt.....
Het is wat vroeg, maar het kan ook een sprongetje zijn. Siem had zijn eerste ook met 4 weken en 2 dagen. www.oeiikgroei.nl Als het krampjes zijn, hoeft het niet te betekenen dat je niet op pad kan gaan. Siem wordt juist heel rustig van het hobbelen in de wagen of de MaxiCosi, en dan 'vergeet' hij de krampjes even. Krampjes duren van een paar minuten, tot enkele uren. Bij ons werkte Cinabay niet zo goed, maar wellicht bij Indy wel. Bij krampjes zou ze haar beentjes moeten optrekken en dan weer heftig overstrekken met het hele lijfje. Het buikje is ook vaak heel hard. Ook bij visite is onze kerel de braafheid zelve, alsof hij weet dat hij zich dan even van zijn goede kant moet laten zien... Succes!
hallo, ik heb ongeveer hetzelfde mijn dochter heeft ook sinds een week meer last van krampjes. ik ben ook sinds vandaag gestart met cinababy, ik ben benieuwd of het werkt. in de nacht en ochtend is ze rustig nergens last van maar eind van de middag beginen ze en zo rond 9 uur. ik herken dat het krampen zijn door dr beentjes die trekt ze dan steeds op en ze huilt met rust poses dus alleen wanneer er een krampje komt. ik vind het echt zo zielig. ik ga vaak met de kinderwagen wandelen buiten dan valt ze altijd in slaap. de krampjes duren bij haar meestal ruim een uur.
Een uur? Dat valt reuze mee. Gisteren begon het onze dochter al om 11 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds. Ik voel me dan zo'n slechte moeder, ik kan haar niet troosten, dadelijk herinnerd ze mij altijd op deze manier. Ik heb haar gisteren en vanmorgen huilend de fles gegeven. Ik zat echt te janken. Ik kan hier echt slecht tegen, eigenlijk helemaal niet. Ik had hier ook nooit aan gedacht dat dit zou kunnen gebeuren, naief misschien. Maar ik had echt gedacht dat het allemaal leuk zou zijn.
jeetje dat is wel lang ja kan me voorstellen dat je je onzeker voelt op die momenten. Maar het lig niet aan jou en aan krampjes kan je weinig doen eigenlijk dan die druppels, buik masseren met de klok mee, met de beentjes fiets bewegingen maken. Ja ik heb dat al geprobeerd maar ze heeft er niet echt baad bij, ben nu met cinababy druppels begonnen kijken of dat helpt. Geef je borstvoeding of flesvoeding?
Als ze werkelijk zoveel en lang blijft huilen zou ik even je HA of het CB bellen. Dano had ook regelmatig last van krampjes en die kwamen ook rond de 4e week echt opzetten. was hartverscheurend om te zien. maar wij deden de volgende dingen die wel iets hielpen -hem helemaal opgevouwen tegen je borst aan, dus zijn knietjes tegen zijn buikje. en dan lichte druk geven -zijn buikje masseren met de klok mee -als de krampjes echt heel extreem waren deden we hem zelfs snachts weleens in bad. dat warme water deed hem goed, en ontspande hem -je kunt een warme kruik maken en deze opgerold aan de voorkant liggen als je kindje even op dr zij ligt. het helpt je nu misschien niet, maar rond de 12e week zij ze die krampjes vaak kwijt. Dano heeft er nooit meer last van en dat verdrietige wat je voelt is normaal. je bent nog maar pas bevallen, een baby zuigt al je energie weg en als ze dan verdrietig is en jij lijkt er niks aan te kunnen doen dan voel je je slecht. Hoort er allemaal bij. Nu zeg ik ook hardop tegen iedereen dat ik heel blij ben dat die eerste 12 weken voorbij zijn. de tijd van heftig huilen, krampjes en gebroken nachten liggen voorlopig achter ons. nu komen wij langzaam bij. hou vol meis, en je bent geen slechte moeder je bent maar gewoon een mens
Angel eyes, dank je voor dez fijne woorden. Ik heb hierboven aangegeven dat Siem het op pad en bij visite prima doet, en dat is ook zo. Maar nu thuis, alleen, ben ik al weer de hele ochtend aan het rondzeulen. Ik ben dol op mijn ventje, maar de energie wordt inderdaad behoorlijk weggezogen. Ik hoop dat ik me over 5/6 weken bij jouw conclusie mag aansluiten.