's avonds zoveel onrust en huilen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door lisettevers, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Hallo mama's

Overdag heb ik een modelbaby.. ze eet goed, kan er nog mee knuffelen, kan zich heel even vermaken in een wipper, en valt daarna weer in slaap. Leg haar dan in bed en ze slaapt tot de volgende voeding (ze is 7 weken)

maar vanaf een uur of 1900 begint het "gedonder" ze is wakker, drinkt onrustig, huilt veel, kan niet rustig bij ons zitten, maar bovenal ze slaapt niet.
    En het is niet even een huiluurtje. Ze is namelikj zeker wakker tot 24.00 en dat is als we geluk hebben. Afgelopen nacht was het iedere keer 0100/0400 uur..

We hebben haar al geporbeerd in te bakeren, maar dat lijkt niet echt te werken. In bad voor de laatste voeding, werkt niet.
    bij ons houden tot ze in slaap valt en dan in bed, werkt niet
    vaker voeden 's avonds lijkt ze krampjes van te krijgen.

Durf haar nog in in bedje te laten huilen. Ze gaat dan echt heel erg overstuur, krijgt het benauwd en gaat overgeven.

Dus ik ben op zoek naar andere tips, of mama's die hetzelfde hadden en me kunnen geruststellen en zeggen dat het maar een fase is ;)
    Want dit houdt ze al 3 weken vol.. En ik ben er klaar mee.. Vind het echt erg om te zeggen, maar ik hou dit gewoon niet vol. ongeveer 8 uur per dag troosten en de onrust tegen gaan.. 8 uur achter elkaar is echt te veel voor een baby van 7 weken!
    Hopelijk hebben jullie wat tips en trucs.

2. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees met je mee.
    Hier ook een dame die al vanaf geboorte vanaf 10 uur tot een uur of 3/4 in de nacht hetzelfde doet.
    Erg vermoeiend inderdaad!

3. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    deed onze dame toen ze iets jonger was..week of 4/5. Ik hield haar gewoon tegen me aan en liep hobbelend door de woonkamer. Door het gehobbel werd ze rustig. De truck was om vooral niet te snel weer te gaan zitten of te stoppen met hobbelen want dan kon ik weer van voor af aan beginnen ;)

en s'nachts op je buik leggen als ze onrustig is...dat hielp bij ons tenminste.
    Succes..t gaat echt vanzelf over! (mijne is nu bijna 9 weken en slaapt al een week of 3 vanaf 8 uur savonds in dr bedje en we moetne dr wakker maken voor dr 23 uur flesje. En daarna slaapt ze gewoon weer in.

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ja, het is een fase, want na de 12 weken wordt het huilen minder.
    Onze dochter huilde in de avond ook extreem, en dit werd veroorzaakt door krampjes.
    Ze huilde tot de laatste voeding van 12 uur.
    Enigste wat hielp was haar eruit halen, en in foetus houding op je eigen buik plaatsen. Door die houding verminderd de krampen, en voelen ze zich gerust.
    Succes.

5. lady89

lady89 Actief lid

1 feb 2013
    472
    118
    43
    gelderland
    ja heb ik ook gehoord,in foetus houding,kraam zei in maxicosi,dan zitten ze gebukt,

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hier hielp een speentje (zuigen helpt tegen de pijn) en inderdaad in foetushouding bij me houden. Inmiddels is zoon 9 weken en slaapt hij vanaf 20:00.

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nooit in maxi cosi! Daar moet je je kindje zo min mogelijk in leggen zo jong! Ze zitten er té gebogen in en krijgen daardoor last van zuurstof gebrek. En dat hoef je als ouders niet te zien of te merken maar het is wel zo.
    Pas nog een heel artikel daarover gelezen.

Hier bij beide kinderen precies hetzelfde probleem gehad. En bij beide ging het met 3 maanden ineens een stuk beter.
    Hier was de draagdoek een uitkomst. En verder.... Je tijd uitzitten tot de 3 maanden voorbij zijn.... Het gaat over!

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hierwas het dan vooral in de avonden, gelukkig niet snachts. Maar inderdaad met buikje op onderarm en zo lopen. Laten sabbelen op pink of speen. Rond 8 weken werd het iets rustiger. Met12-13 weken was het voorbij

10. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Mee eens met vorige posts. Het is een fase en een draagdoek hielp fantastisch. Ik heb een Bondolino, beste aankoop!

11. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Super bedankt voor jullie reacties. Altijd fijn te lezen dat ik niet de enige ben. En dat het echt een fase is.

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Krijgt ze borst of fles? Klinkt ook een beetje als willen clusteren.

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hier ook een nachtbrakertje. Hij valt in slaap op de arm of tegen je aan, maar zodra ik probeer hem in bedje te leggen wordt hij weer wakker. Vaak is hij ook op de arm onrustig. Darmkrampjes. Dus ik kees mee voor tips.

Wij hebben de nachten verdeeld. Om de beurt zit 1 van ons beneden op de bank. Overdag proberen we hem zoveel mogelijk in de wieg te leggen. Maar dat levert tot nu toe vooral veel traplopen op.

Ik heb sinds vandaag ook een draagdoek. Je hebt dan de handen vrij, maar slapen zit er nog steeds niet in dan.

Wat hier soms ook helpt is hem op zijn zij laten slapen. Wel goed ondersteunen, zodat hij niet naar de buik kan rollen. Maar zo vallen zijn beentjes niet zo plat naar beneden, en dat is lekkerder bij buikpijn. Ook wikkel ik hem vaak in een zachte doek, waarbij de beentjes in foetushouding worden ondersteund. Dan kekker instoppen onder dekentje.

Het breekt me erg op, en als ik hier lees dat het to 3 maanden kan duren zakt me de moed in de schoenen. Vind het ook zo zielig als hij zo duidelijk pijn heeft.

14. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Hier zelfde probleem, dochter morgen 8weken.. En we merken dat ze moe word om half 8, gaat gapen dus pyjama aan voeden en in bed leggen.. Gaat een half uurtje goed en dan is het brullen.
    Nu al paar keer gehad.. Dan maar bij me gehouden tot ze rustig sliep en daarna in dr bedje gelegd.

Wel blij om te horen dat het een fase is!

15. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    hebben jullie echt al een ritme dinges?? Hier komt ze voor voeding om de 4/ 4,5 uur.. voor haar laatste voeding trek ik haar slaapzakje aan. Geef de laatste voeding is alle rust, met een klein lampje boven in mijn slaapkamer. En na het eten blijven we daar net zo lang tot ze slaapt. Dan leg ik haar in bed. Maar ze valt echt niet vanzelf in slaap in haar eigen kamertje in haar eigen bedje hoor!

16. Linsi

Linsi Lid

6 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een bondolino ideaal! Krampjes zijn hier inmiddels voorbij, tot 6 weken had hij er last van.

Maar de draagzak is echt voor alles ideaal, ook voor alle sprongetjes!

Hier slaapt meneer vanaf half 7. Ik maak hem dan nog rond 21 en 23 wakker voor voeding en hoop dat ie een keer door blijft slapen, doet ie nu heel soms

17. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    hij slaapt vanaf half 7? Ik snap dat nooit.. Ze slapen toch na alle voedingen? Wat bedoelen mensen dan met een baby die slaapt vanaf.......
    En waarom om 21 en 23 uur? Maar je hem wakker dan?
    Wij geven hier de laatste fles tussen 21 en 22. Slaapt dan door tot 05 of 07..

18. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik zou zeggen kijk goed naar je kindje.

wat doet ze allemaal hoe reageerd wanneer heeft ze pijn is er een patroon.

wij hebben net hele hectische weken achter de rug. ons meisje was idd ook s aovonds in de baan uiteindelijk was het op een gegeven moment dat ik van 11 uur sochtends tot 11 uur savonds met haar bezig was.

tussendoor sliep ze wel even maar dat was max een uurtje.

het werd steeds erger en erger.

uiteindelijk bleek ons meisje verstopt te zitten had verborgen reflux en sinds ze aan de pepti zit is alles opgelost. dus waarschijnlijk koemelkallergie alleen nog niet bewezen.

wist je dat baby's die 3 weken lang meer als 3 dagen in de week langer als 3 uren huilen een huilbaby zijn??

bij een huilbaby is er vaak meer aan de hand. kijk naar je kindje en zie wat ze doet.
    ik heb dat zelf ook gedaan en heb op 24-12 al tegen de arts gezegd dat ik dacht dat ze koemelkallergie had sinds donderdag heeft ze pepti.

ze slaapt van voeding tot voeding. en zondag had ze even last van een sprongetje toen werd ze 8 uur wakker en was ze huilerig en om 23 uur lag ze weer lekker te koesen

19. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Hier nog niet echt echte regelmaat. De enige regelmaat die we hebben is dat onze dochter na de laatste voeding ( rond 22/23 uur) daarna in haar wieg gewoon gaat slapen. Ze weet dat wij er dan ook aankomen, ze gaat eerst rustig liggen rondkijken en daarna valt ze in slaap. na de ochtend fles slaapt ze ook nog wel 2 uurtjes. Overdag slaapt ze slecht, ik leg haar wel als ze moe wordt in bedje maar dan is het soms een kwartier en dan wilt ze alweer actie. Alleen hazenslaapjes dus. Verder krijgt ze ook de voeding om de 4 uur gemiddeld dus dat is ook regelmaat. Verder dus eigenlijk nog niet.

Maar bij ons slaapt ze dus ook alleen als we erbij zijn.

20. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Hier ook veel onrust in de avonden, vaak al vanaf een uur of 5. Ze is bekaf, maar wil/kan absoluut niet in slaap komen op haar kamertje. Rond 8 uur krijgt ze haar laatste fles. In de tussentijd hobbelt ze vaak mee in de Manduca (draagzak) en pikt ze zodoende toch nog wat slaap mee. Toen ze kleiner was (en nog kon slapen bij veel geluid) lukte het ook nog wel eens om haar in de wandelwagen te laten slapen. Die zette ik gewoon de huiskamer. Dan had ze toch het idee erbij te zijn en dommelde ze nog wel eens een half uurtje weg.

Succes!

Deel Deze Pagina