nachtzindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tammie87, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    goedemorgen!

Ik zit met een vraagje...

Sinds zaterdag hebben we onze zoon geen luier meer aan gedaan savonds. het gaat best goed, we laten hem plassen voor hij naar bed gaat en voor wij na bed gaan. maar nu plast hij dus elke keer rond 6.00/6.30 in bed. hij wordt wakker als hij al aan t plassen is. Wat is nu het beste? smorgens vroeg wakker maken o te plassen? of gaat dit vanzelf goed? ik lees verschillende verhalen op internet over wakker maken...

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hij is nog niet zo oud. Pas boven de 6 zou ik me er echt zorgen over gaan maken.

Eerlijk gezegd zou ik voor nu een luierbroekje aandoen. En dan niet meer voor jullie bedtijd wakker maken, dat schijnt het proces te verstoren. Is hij 3 dagen achter elkaar droog (stickers?) dan mag de luier uit. Niet te hard aan werken, het is een fysiek proces en hoeft pas met 6 jaar echt klaar te zijn.. (en dan nog genoeg die daarna af en toe bedplassen)

Bij de mijne merkten we dat de luiers vaker droog dan nat waren in de ochtend. Maar hij kreeg gewoon een luier om, omdat hij dat overdag ook nog had. Toen hij eindelijk overdag zindelijk was, bleef hij de nachten ook allemaal droog. Zonder wakker maken, gewoon uit zichzelf..

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Laat gewoon die luier aan? Dochter is al zindelijk overdag sinds voor ze twee jaar oud was, maar heeft nu op drieënhalf nog steeds een luier aan voor het slapen. Dat komt wel. Hij is toch nog jong? Ik vind een goede nachtrust belangrijker dan nu al zonder luier slapen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon de kuier weer aan? Het lijkt me dat je die oas uit doet als je kindje de nacht droog is, ik zit zelf namelijk niet te wachten op natte bedden en kinderen. Als je hen S avonds en S ochtends wakker maakt om te plassen is hij namelijk niet zindelijk maar ben je als ouder getraind om je kind optijd te laten plassen voor hij het zelf doet.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Hier zelfs dochter met 2 overdag zindelijk en met 5 nog niet in bed. En zoon van 3 roept vaak s ochtends dat hij moet plassen en overdag niet zelf.

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Mijn zoontje heeft ook snachts gewoon nog een luier aan.. Ene keer is hij droog, andere keer niet.. hebben afgesproken dat hij als hij een paar nachten droog is 'in zijn blote billen' mag slapen..

Dat doen papa en mama ook en dat wil hij zo graag :D

Overdag gaat het nu redelijk goed.. soms een week geen ongelukje en soms 3x per dag..

7. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    bedankt voor de reacties!

Ik heb hem weer een luier om gedaan en we wachten nog even.

8. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik heb even meegelezen. Mijn dochter begint zelf aan te geven dat ze zonder luier wil slapen 's nachts maar wij beginnen er ook nog niet aan. Ze slaapt soms nog wel eens 's middags (eigenlijk alleen op het kdv) en dan draagt ze geen luier. Dat gaat goed.

Ik heb voor mezelf het plan om met 4 jaar te beginnen 's nachts en dan zo'n 'dry nite' onderbroekje/luierbroekje te gebruiken. Die zijn ook vanaf 4 jaar. Ik denk dat het inderdaad een anatomisch proces is. Een blaas moet groot genoeg zijn en goed getrained om het een hele nacht vol te houden. Tot die tijd zullen er meer ongelukjes plaatsvinden.

9. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Het slapend laten plassen is niet meer dan de blaas legen. 'sNachts zindelijk zijn betekent dat de hersenen een seintje krijgt om wakker te worden ivm de volle blaas. Door ze te laten plassen verstoor je dit proces. Vaak komt het vanzelf...

10. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier is de oudste 5,5. En heeft nog een drynight aan. Hij was 4 weken droog, maar vannacht een ongelukje. Hij zei , mama ik heb dat niet gevoeld, ik sliep. Ik zo, geeft niks hoor vent. Vaak komt tie s ochtends zelf eruit om te plassen. Komt vanzelf goed. Vind 3 best jong om al zonder luier te laten, gaat bij z'n broer niet werken nog ☺

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Die broekjes zijn vooral voor als ze te groot zijn voor maat 6 luiers. Ze zijn namelijk flink duurder (Kruidvat broekjes zijn 10 broekjes voor €6,- ipv luier broekjes die gemiddeld €0,30 per broekje zijn) die van die van dry nites zelf zijn nog duurder.

12. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Hier ook...oudste overdag zindelijk net na 2e verjaardag, nacht nu met 4.5 nog steeds niet...overvolle luier s ochtends en als hij op eigen verzoek eens zonder slaapt, is hij om 23u vaak al drijfnat, maar slaapt gewoon Door. Maar hij heeft altijd veel geplast s nachts. .als baby vaak een natte slaapzak in de ochtend dus hij plast gewoon véél in de nacht.
    De jongste is nu 20 maanden in die luiers zit in de ochtend amper wat...
    Gok dan ook dat die sneller uit de luiers is s nachts dan de oudste. ..

Deel Deze Pagina