Sorry voor de misschien wat klunzige vraag. Ik geef bv, maar soms heeft mijn zoontje er niet genoeg aan en vul het dus aan met een flesvoeding. Nu ben ik daar net pas mee begonnen en vraag me af of je die flesvoeding ook gewoon met warm water kan doen of moet je perse koud water opwaren in de magnetron voordat je de poeder erbij doet? thx
Ik lees altijd hier op het forum dat warm water uit de kraan niet goed is. Zelf gebruik ik altijd een scheutje gekookt water en vul het aan met koud water uit de kraan.
Ik lees artikelen die geschreven worden door mensen die er verstand van hebben, en die zeggen dat het kan tenzij je een boiler hebt staan. Want dan raden ze het af. Overigens gebruik ik gewoon koud water en verwarm ik het in de magnetron omdat ik dat toch makkelijker vind. Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom je eens scheutje gekookt water gebruikt aangevuld met water uit de kraan?
Onze kraamhulp heeft ons geleerd dat je gewoon lauw/warm water uit de kraan kunt halen en dan voeding er bij kunt doen.
Ik deed het eerst omdat het maken van de Friso Comfort zo moeilijk was. Gebruik nu echter Nutrilon Omneo maar het is er nog gewoon een beetje ingebleven. Daarnaast gebruik ik nooit de magnetron, voor niks dus ook niet voor onszelf (weet ook niet waarom, ik heb het er persoonlijk niet zo op ) en au bain marie heb ik ook een tijdje gedaan, maar dat duurt echt te lang als ons mannetje honger heeft Als warm water uit de kraan echt niet slecht is zal ik echt wel overwegen om gewoon warm water uit de kraan te pakken... Ik ga het morgen gewoon even vragen op het CB, lijkt me een stuk makkelijker
Oh ok, ik snap het. En idd au bain marie duurt veel te lang! Over warm water uit de kraan staat trouwens ook op de site van friso. Ook veel andere sites hoor. Het zou me trouwens niet verbazen als CB het je afraad. Ik heb het idee dat ze het vaker niet dan wel weten.
Nu snap ik het toch even niet meer, ik denk ik ga eens kijken op de Friso website, maar dan vind ik dit: "Waarom mag ik geen warm water uit de kraan gebruiken? Het zou je leven een stuk simpelere maken, als je gewoon warm kraanwater kon gebruiken. Maar helaas kunnen in warm water meer bacteriën voorkomen. Wij adviseren daarom altijd koud water te gebruiken en verwarm dat tot de juiste oplostemperatuur." Dus toch niet?
ik heb tot een half jaar altijd water gekookt en in de koelkast gezet, en dan opwarmen. heb het zo geleerd en water koken haalt de hardheid eraf zodat de krampjes minder zijn. groetjes, Miranda
Sorry, je hebt gelijk. Het was de site van etos en albert heijn. Maar zo zie dat de meningen enorm verschillen. Gewoon doen waar je je prettig bij voelt hoor.
Ivm krampjes zou je best gelijk kunnen hebben. Zoontje heeft gelukkig geen last van krampjes gehad dus we hebben het ook nooit anders gedaan.
Denk dat je er wel even bij moet vermelden dat het alleen bij opvolgmelk en groeimelk mag, dus niet bij zuigelingenvoeding. Van de etos site: Moet ik het water koken voor de bereiding van zuigelingenvoeding? Op alle Etos-verpakkingen zuigelingenvoeding staat duidelijk aangegeven hoe een fles bereid moet worden. Gebruik altijd gekookt (afgekoeld) water of gekookt (afgekoeld) bron- of mineraalwater. Opvolgmelk en groeimelk mogen eventueel ook direct worden bereid met warm water uit de kraan mits direct geconsumeerd. Groeimelk kan ook met koud water uit de kraan worden bereid, mits direct geconsumeerd. @ TS, Ik heb trouwens in het begin ook warm water gebruikt omdat de kraamhulp zei dat het kon ,maar heb later toch maar koud water opgewarmd
wij hebben in het begin, zeker 's nachts vaak gewoon warm water uit de kraan gepakt. Lekker makkelijk, hoefden we niet naar benenden om een flesje op te warmen. Volgens onze kraamverzorgster kon dat ook gewoon.
wij hebben altijd warm water uit de kraan gebruikt! als je het echt bacterie vrij wil moet je het eerst koken, en alleen opwarmen in de magnetron is ook niet bacterie vrij omdat het niet gekookt is en alleen opgewarmt, dus als je het opwarmt in de magnetron kan je het volgens mij net zo goed warm water uit de kraan pakken
ik heb het nooit gedaan en zou het ook nooit doen ook, er wordt door geen enkel instantie aangeraden zuigelingenvoeding (of opvolg) te bereiden met warm water rechtstreeks uit de kraan. waarom niet omdat er in warm water veel meer metalen en bacteriën zitten dan in gewoon koud water uit de kraan, daarbij is het voor volwassenen al niet goed om te drinken dus waarom dan wel voor die hele kleintjes die nog zo teer en kwetsbaar zijn. Zeker hun darmpjes moet je juist behoeden voor bacteriën en alle andere schadelijke dingen. ik ken geen enkele instantie welke warm water aanraad, maar wel tig instanties en websites waar het gebruik van warm water rechtstreeks uit de kraan afgeraden wordt. men wordt veel te makkelijk met alles tegenwoordig, lijkt alsof zelfs het hygiënisch bereiden van zuigelingenvoeding al te veel moeite is soms, wat is er nou zo moeilijk aan het koken van koud water of het verwarmen van koud water?