Weeen, pijn v.s regelmaat

Discussie in 'De bevalling' gestart door Libra, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb nu al een tijdje elke 6, 7 minuten weeen, maar ze doen niet echt zeer of zo... Ik hoor van iedereen dat je tijdens een echte wee niet meer kan praten maar ik hoor ook een boel tegenstrijdigheden.

Wat is nou belangrijker om op te letten, of ze echt pijn doen of of ze regelmatig zijn en snel op elkaar komen? Ik ben wat in de war...

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik denk dat ze regelmatiger gaan komen... en denk dat ze dan ook meer pijn gaan doen.

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    tja als het echte weeen zijn (dus geen voorweeen) dan komt er straks een moment dat je echt denk van: ok dit wordt wel erg pijnlijk :confused:
    zolang het "te doen"is zou ik gewoon rustig de tijd bij houden ;)
    ps. misschien leuk om te doen nu: maak nog snel een buikfoto en ga op de weegschaal staan :p
    succes met bevallen! :D
    grtz Ramona

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    regelmaat...als ze te ver uit elkaar liggen ( meer dan 4 minuten) doen ze niet veel...en ook dat verschild weer per persoon :rolleyes: ...hier heb je dus ook weer nix aan :D sorry...zet hem op meid...You go girl! =D>

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ooooh die gaan nog wel pijn doen hoor. Geloof me. Als ze straks om de minuut komen, kun je niet meer praten idd. Alleen nog maar schreeuwen.

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij begonnen de weeën op donderdagavond. Ik speel een online spel met anderen mensen en heb dit gewoon doorgespeeld. Moest alleen even pauzeren op de hoogtepunten van de weeën.
    Heb ook nog wat uurtjes geslapen 's nachts.
    Pas tegen het einde van de nacht deed het echt goed zeer, en zo halverwege de ochtend was het echt niet leuk meer en kon ik echt niet meer praten tijdens de weeën.

Dus neem de tijd, wees blij dat je nog kunt praten en doen, ga de laatste dingetjes opruimen en dan zet het vanzelf door tot een punt waarop je denkt "oooh, dàt bedoelden ze" ;)
    En dan hoef je niet meer op te letten, dan weet je heel zeker dat je aan 't bevallen bent :D

Spannend! Veel succes en ik hoop dat je een vlotte en voorspoedige bevalling hebt.

7. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Niet praten tijdens wee;en?
    En ik zie eentje zeggen schreeuwen..
    ik heb totaal geen kick gegeven bij mijn eerste.. ook niet met persen..
    Denk toch echt dat t verschillend is per mama ;)
    Ik heb 28 uur wee'en gehad bij elkaar en heb echt nog wel gepraat. Bij t persen was ik wel stil maar niet schreeuwen..
    Maar moest soms wel van een wee over geven.
    Maar das mijn lichamelijk reactie erop..

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben ook een klepper haha ik heb zelfs bij het persen nog een geintjuh gemaakt maar had al echte nacht weeen om de 5-7 minuten vanaf een week of 31-32 en had ook al weeen om de 2 minuten toen ik in het ziekenhuis kwam om ingeleid te worden en dacht dat ik rugpijn had dus heb erg hoge pijngrens blijkbaar..

9. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Helaas heeft het niet doorgezet... Toen de weeen stabiel om de 6 minuten kwamen zakten ze daarna weer af... 7 minuten... 10 minuten... 20 minuten en toen rust. Raar, wat je lichaam allemaal kan doen. :(

10. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    zo ervaarde ik mijn 2 vorige bevallingen dus helemaal niet.
    aangezien ik een "te" hoge pijngrens heb dat ik de bevallingen niet zo meemaakt als de meeste mensen.

en juist bij de laatste bevalling tot mijn 9e cm ontsluiting nog gewoon tv lag te kijken in de ZH. en totdat ik zelf aangaf...
    "hmmm volgens mij komt ze er nu uit"
    :oops:

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik dacht in het begin ook van; ohh is dit het nou? Moet ik nou bellen of niet, nu ze om de 5 minuten komen, een uur lang? Maar toen ze later om uren om de 2 minuten kwamen, toen piepte ik wel anders. Je lichaam werkt er een beetje naartoe zeg maar. Het bouwt langzaam op.

Maar oke, jou weeen zijn afgezakt, hopenlijk komt het gauw weer op gang of is dat inmiddels gebeurd, zodat je snel je kindje in je armen hebt!

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb 3 uur over de laatste 2 cm gedaan in een weeenstorm met opwekkers.
    Dan kun je echt alleen maar schreeuwen. Tenminste, ik. Er zat namelijk helemaal geen 'rustperiode' meer tussen de weeen.

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Yuk, das balen!

14. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hou de regelmaat in de gaten, bij mijn 2e had ik vanaf woensdag af en toe weeën maar zat geen regelmaat in. Donderdag avond kwam er echte regelmaat in en heel eerlijk pas een half uur voordat mijn 2e dochter geboren is begon het zo dusdanig pijn te doen dat ik niet kon praten

Deel Deze Pagina