Hallo allemaal, Ik vroeg me het volgende af. Ik ben nu 28 weken zwanger en de laatste paar dagen ik ontzettend veel last van rugpijn, midden en boven in m'n rug, een drukkend gevoel op m'n bovenbuik die soms ook samentrekt. Ik heb al een hele tijd last van harde buiken (dit merk ik dan alleen dat mijn buik dan erg hard aanvoelt) en heb ik een zeurderig gevoel in m'n onderbuik alleen daar kan ik nog niet echt goed een ritme in vinden, maar dat van mijn bovenbuik en rug word ik snachts ook wakker van en daardoor kan ik dus amper slapen. Ook heb ik last van een irritant gevoel in mn bekken/liezen. Vannacht kwam dat drukkende (af en toe samentrekkende gevoel) in mn bovenbuik ook steeds om de zoveel tijd terug. Ook moet ik de laatste 2 dagen steeds huilen uit het niets en ben ik het ineens helemaal zat (ik weet dat ik nog even moet en dat het niet goed zou zijn als ik nu al zou bevallen, maar kan m'n gevoel niet echt goed beschrijven). Ik heb het al een paar avonden erg koud terwijl de verwarming hoog staat en soms ga ik ineens zweten terwijl ik het koud heb. M'n moeder zegt dat het misschien al voorweeen zijn en dat het dus misschien al in gang is gezet, maar wat denken jullie? Ik hoor graag jullie mening of verhalen
Die heb ik gister 2x gebeld maar die namen niet op, daarna niet meer gebeld want vaak als ik daar op controle ben en ik noem iets zeggen ze dat het erbij hoort.. dus vandaar.
Je verloskundige nam 2x niet op? Daar ben je dan mooi klaar mee, zijn ze vaker slecht bereikbaar? Of heb je niet de diensttelefoon maar bijv die van de praktijk gebeld? Hoe dan ook zou ik het wel bespreken met de verloskundige hoor. Je kan beter een keer te vaak aan de bel trekken dan een keer te weinig.
Gewoon nog een keer bellen totdat je ze eraan krijgt. En je zeker niet laten afschepen met het hoort erbij, zo iets kunnen ze niet over een telefoon beoordelen.
Ik zou zeker bellen tot je ze gesproken hebt, stel dat er toch iets aan de gang is, is het belangrijk dat ze op jou termijn zsm ingrijpen. Het hoeft niks te zijn, bij de ene zijn het voorween en bij de andere kan het een begin zijn.
Het zouden ook indalingsweeen kunnen zijn.. Ik had toen ook erg last van mijn liezen en kramp/harde buiken. maar voor zekerheid even vk bellen!
Ik zou zeker blijven bellen! Ik wil je allesbehalve bang maken, maar ik herken alles wat je schrijft. Paar dagen daarna dacht ik dat ik moest poepen en de rest is inmiddels bekend verhaal hier op ZP..
Bedankt allemaal. Ik heb vannacht gelukkig redelijk geslapen. Ben 1x wakker geworden van een erg drukkend gevoel op m'n onderbuik maar dat was later weg. Die pijn in mn rug en bovenbuik heb ik als ik zit en lig bijna constant. Als ik sta is het minder. Ben nu een beetje misselijk maar ik denk dat er misschien dan toch nog niets aan de hand is?