slaapje(s) overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Mijn zoontje is nu 15 maanden.
    Hij slaapt meestal nog 2 keer op een dag.
    Ik heb een tijdje 1 keer geprobeerd maar dat werkte niet echt.

Hij wordt meestal rond kwart over 6 wakker.
    Hij is dan tegen half 10 alweer moe....
    Meestal slaapt hij rond half 10, anderhalf uur en 's middags dan rond half 3 nog 3 kwartier.
    Als hij echt moe is, doet hij 2 keer anderhalf uur.

Als hij rond 7 uur wakker is en ik hem 1 keer laat slapen, dan slaapt hij rond 11, 12 uur. Maar hij doet dan maar anderhalf uur. Langer slaapt hij gewoon niet en dat is echt te weinig merk ik later op de dag.

Ik hoorde dat de meeste kindjes nu wel 1 keer slapen en dan 2 a 3 uur. Komt t vanzelf dat hij dat ene dutje langer gaat doen of niet?

2. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft het ook een poosje met één dutje kunnen doen, maar sinds ze meer in beweging is slaapt ze weer twee keer op een dag gemiddeld 1 á anderhalf uur per keer.
    Als ik merk dat ze moe is leg ik haar in bed en dat is nu toevallig twee keer op een dag en wanneer dat weer één dutje wordt dat wacht ik rustig af.

3. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Onze dochter heeft tot vorige week 2 slaapjes gehad. Ze sliep (erg luxe) 's ochtends tot 9.15u en dan sliep ze van 11-13u en van 15.15-17.15u. 's Avonds gaat ze altijd tussen 19.15 en 19.30u naar bedje toe. Sinds de klok verzet is, is ze tussen 7.15 en 7.45u wakker. Ook merk ik dat ze vanaf dat zelfde moment eigenlijk zelf aan gaf naar 1 slaapje te willen. Ik merkte dit, omdat ze 's ochtends wel met gemak nog 2 uurtjes ging slapen, maar dan sliep ze 's middags niet en was het lang leve de lol (hahaha:p)
    Sinds een paar dagen leg ik haar overdag nog naar 1x op bedje, tegen half 1. Ze slaapt dan al gauw 3-3,5 uur!
    Gisteren nog even geprobeerd of ze weer 2 slaapjes wilde, maar nee... Terwijl de kleine van mijn vriendin (even oud) een periode heeft gehad dat ze maar 1 slaapje nodig had en nu weer op 2 slaapjes zit.

Ik zou zeggen, kijk goed naar je kindje en volg je gevoel!

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter is 1,5 en die slaapt vaak ook nog 2x per dag. Als we weg gaan in de ochtend (naar de stad ofzo) dan kan ze het ook wel af met 1 slaapje, maar als we gewoon thuis zijn gaat ze 's morgens en 's middags nog naar bed.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Denk niet dat er echt regels voor zijn, maar dat dit per kind verschilt. Mijn zoontje is nu 17 maanden, maar zit al sinds hij 11 maanden oud is op 1 slaapje per dag. Hij was dus erg jong toen hij nog maar 1 slaapje deed, maar 2 x werkte gewoon niet meer bij hem, hij bleef 's middags dan wakker. Nu slaapt hij 's middags meestal wel 2 à 3 uur. 's Ochtends is hij tussen 7.00/7.30 wakker en 's avonds gaat hij weer tussen 18.30/19.00 naar bed. Een heel enkele keer wil hij weleens 2x per dag slapen, maar dat is echt een uitzondering.

Ik zou zeggen; gewoon lekker kijken waar jou kindje behoefte aan heeft en dat volgen. Laat je niet gek maken door verhalen uit de omgeving met wat 'normaal' of 'niet normaal' is. Ieder kind is anders en daar is niks mis mee.

6. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Deel Deze Pagina