's Middags warm eten ideaal, maar.....

Discussie in 'Voeding' gestart door Kikibo, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    ..... wat als ze niet eet?

Ik ben sinds een paar dagen mijn dochtertje (10,5 maand) 's middags warm eten gaan geven, omdat mij man pas laat thuis is en ik anders niet voor ons zelf kan koken, omdat ik dan mijn dochtertje eten moet geven. Een boterhammetje kan ze zelf opsmikkelen en ik kan ondertussen koken.

Vanmorgen had ik zelf aardappelpuree gemaakt, stukje vis gestoomd en doperwtjes gekookt. Heerlijk zou je zeggen.. maar madame mopperde steeds en op het einde spugde ze alles weer uit. Wat dan? Of als ze helemaal niet eet?
    Geven jullie dan maar iets anders? En wat dan? Ik ben eigenlijk 'tegen' iets anders geven, maar met honger naar bedje werkt natuurlijk ook niet.

Misschien moet ik toch iets anders bedenken, ze slaapt nog een half uurtje/3 kwartier rond 16.30u/17.00u.

Ze slaapt tot ongeveer 8.00u/8.30u, van 11.30u tot 14.00u en van 17.00u tot 17.30u (ongeveer) en gaat rond 19.30u/19.45u naar bedje.

Wat ze op een dag eet:
    - van 180 ml melk pap
    - tussendoortje (koekje en sap)
    - 2 boterhammen
    - 100 ml melk (of na de boterhammen ('s middags) of na het fruit)
    - fruit
    - warm
    - fles 180 ml

Iemand schema tips? :(

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Als mijn vriend laat thuis is, dan maak ik het eten van ons als onze dochter in bed ligt (tijdens middagslaapje bedoel ik dan). Dan hoef ik het alleen nog maar op het fornuis te zetten of in de oven. En eten doen we tegelijk, ik een hapje en dan mijn dochtertje. En als mijn vriend thuis komt houdt hij onze dochter bezig, terwijl ik zijn eten opwarm.
    Misschien kun je haar laten wennen aan warm eten tussen de middag door eerst warme pap te geven. En als ze helemaal niks eet tussendemiddag, zou ik misschien toch wel een boterhammetje geven hoor!

3. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik had haar vanmiddag een stuk ontbijtkoek gegeven, zodat ze toch iets gegeten had. (Ik had geen brood meer.. :))
    Ik denk dat ik haar gewoon wat eerder eten ga geven, rond half 6. Daarna kan ik koken voor mijn man en mij. Opwarmen voor hem zou ik dan elke dag moeten doen, hij is zowat elke dag laat thuis. Nou ja.. valt mee, 18.30u, maar dat is geen tijd om te wachten tot hij thuis en is dan pas te gaan koken. Wordt ook krap, want ze krijgt nog een flesje (tuitbeker) om 18.45u. En omdat het allemaal zo druk is 's avonds, probeerde ik de warme hap 's middags te geven. Misschien blijf ik even volhouden en werkt het niet, dan ga ik het weer 's avonds geven, maar dan iets vroeger.
    Het is soms gewoon hogere wiskunde, die schema's.... :D ghaha... :D

Bedankt voor je antwoord..

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hoi,

ik zie dat wij hetzelfde schema hebben. Mijn zoontje redt het om om 18.30 te eten, dan kan je dus gezamenlijk eten. Hier zijn programma:

8.30 fles 180/6
    10.00-11.00 slapen
    11.15 thee + rijstewafeltje
    12.15 1,5 / 2 boterham(men) met thee aansluitend flesje 90/3
    13.00-14.30 slapen
    14.45 diksap + halve liga
    16.30 fruit
    17.00-18.00 slapen (ik ga dan koken)
    18.15 / 18.30 warme maaltijd
    19.30 papfles 150/5 + 2 lepels buikjespap

Moet zeggen dat ik er zelf ook niet aan moet denken om 's middags warm te eten, dus geef je meisje groot gelijk.
    Deze week is het hier met koken wat moeilijker, omdat Thijs ziek is en moeilijk slaapt, komt hopelijk wel weer. Maar het kan ook zijn dat er een slaapje vanaf gaat, we wachten af. Succes!

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid houdt het idd ook tot 18.30 uur vol. Dan zouden jullie met z'n drietjes kunnen eten als je haar schema wat 'omgooit'. Maar onze dochter gaat ook pas tegen 20.00 uur naar bed, dus bij ons is het dan niet zo'n gestress...
    Tjah, blijft lastig tot je het ideale ritme gevonden hebt, wat bij jullie en je kindje past!

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    En als ze het dan toto 18.30 volhouden, geef je dan wel al iets om een uur of zes? Of pas echt om 18.30? (ik wil er namelijk ook naartoen dat ze om 18.30 uur eet...)

7. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Madame is rond 18.30u al heel moe, om dan nog te eten, dat redt ze niet. Vaak is ze rond 16.30u ook alweer moe en dan probeer ik te rekken tot 17.00u voor haar slaapje. Maar dan slaapt ze meestal maar een half uurtje en dus zou mijn eten al een uur klaar zijn, voordat mijn man thuis komt. Bij macaroni ofzo zou dat wel kunnen natuurlijk, maar andere maaltijden kun je niet een uur later weer opwarmen, of een uur lang warm houden.
    Ik ga gewoon verder hannessen... ;)

Trouwens, 's middags warm eten is voor sommige mensen heel normaal hoor! ;)

Gisteren spugde ze 's avonds haar maaltje ook weer helemaal uit, dus het lag niet aan het tijdstip. En die maaltijd had ze eerder al eens met heel veel smaak gegeten en ook gisteren had ze met smaak zitten eten, maar ineens kwam het er weer helemaal (nog helemaal onverteerd!) uit. En waarom... sja.. geen idee!

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Wij eten hier ook pas om 18.30 uur en onze zoon van 12 maanden houdt dat ook niet vol. 's middags (rond enen) kook ik alvast een aardappeltje en groenten voor hem en bak ik nog wat vlees en maak dat rond 17.00 uur warm voor hem. Rond 18.30 uur eten wij ook en hij eet dan soms nog wat stukjes groenten van ons en hij krijgt nog een schaaltje yoghurt. Daarna gaat hij naar bed. Langzaam aan zal deze tijd wel wat opschuiven maar vooralsnog heeft hij om 17.00 uur gewoon honger.

Deel Deze Pagina