Schema 13 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Jenna09, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Even vergelijken hoe het bij anderen zit...

Hier is het als volgt:

07.30u groeimelk 250cc
    08.30u 2 à 3 boterhammen
    12.00u groentenpap (250-300g)
    ev rond 16.00u een tussendoortje (pudding of yoghurt of zo)--> hangt er vanaf hoelang hij slaapt, als hij pas rond 17u wakker is wordt dit niet gegeven.
    17.30 - 18.00 groentenpap (of wat wij eten)
    20.00u groeimelk 250cc

Is dat vergelijkbaar met jullie?

Ons mannetje eet geen fruit, wordt hij s nachts wakker van de krampen... vandaar 2x groentenpap.
    Vind ik soms wel lastig eigenlijk... Als wij dan een pizza of zo eten, wat ik hem liever niet als volwaardige maaltijd geef, maak ik voor hem alleen een groentenhapje apart... Als hij geen fruit eet wil ik toch dat hij twee keer groentjes eet. Geven jullie wel al alles wat jullie zelf eten s avonds??? vb pizza, koolsoorten, frietjes als volwaardige avondvoeding. Ben eens benieuwd hoe dat bij andere mensen zit eigenlijk... Heb weinig refentiepunten in de vriendenkring...

Grtjs

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

weinig reactie op ons verhaaltje he hihih, heb ook zoiets gepost als jij, maar dan met 9 maanden baby maar niemand reageert snif snif

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach gossie... hoe zat het ook alweer met 13 maanden:

ontbijt: 1 boterham + fruit of pap met fruit + 100ml volle melk
    tussendoor: 300 ml sterk aangelegnde diksap
    lunch: 1-2 boterhammen + 100 ml volle melk
    tussendoor: idem met drinken + soepstengel / rijstwafel / koekje of iets dergelijks
    warm eten: 200 gram met de pot mee + 100 ml volle yoghurt

Wij zijn gestopt met de flessen op de avond voor zijn verjaardag (geen opvolg of groeimelk dus)
    Kick eet bijna alles mee maar wel altijd groenten. Dus als wij iets eten met weinig of geen groenten maak ik voor hem extra groenten erbij. Wij eten niet vaak friet, pizza dus we laten hem wel een enkele keer meeëten.

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

12 maanden en een beetje ook goed???
    Ons schema;
    8.30; 200cc pap van een bordje (volle melk met bambix granen)
    12.30; 1 boterham en nog een beetje pap
    18.00; avondeten (potje/vers/gemengd) met als toetje fruit
    20.00; soms nog een flesje voor het slapengaan

Hier dus echt alleen 3 hoofdmaaltijden. Onze meid is geen grote eter, dus tussendoortjes werken hier niet. Ooit een soepstengeltje.. En natuurlijk sap of iets dergelijks.
    Als wij frietjes/pizza eten krijgt onze dochter een potje en wat frietjes/stukje pizza. Dus nog niet als volwaardige maaltijd..

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Met 13 maand:
    Boterham + fruit+ kopje thee
    10.30 fruit
    12.30 2 boterhammen+ beker karnemelk
    16.00 soepstengel+ beker water
    18.00 avond maaltijd. Mee met ons. + beker water

Hij eet eigenlijk altijd mee. Al sinds hij 11 maanden is. We kookten alles en schepten zijn eten eruit en kruidden daarna het eten voor ons. Zoals pasta, groenten en rijst. Aardappeltjes en groenten en vlees, vis of kip.
    Wij geven hem ook wel eens verse friet uit de oven, maar dat zijn er maar een paar.Nu eet hij eigenlijk alles mee. als ik pizza maak, zelfgemaakt krijgt hij er ook een, waarvan ik alles beleg met extra groenten en tomaat en zo. hij vindt het heerlijk!
    Ik denk dan zo: Hij eet ook wel eens een dag niet, of hij eet een zelfgemaakte, helemaal niet zo ongezonde pizza. Lijkt me geen probleem.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook 12 maanden en een klein weekje...
    Ca tussen 5-6 ongeveer 30cc halfvolle melk met 70cc water dan slaapt ie door tot ca 7:30-8 uur
    8: 1 boterham met 100cc melk
    10 uur: 2 stuks fruit met wat diksap (ca 100cc)
    lunch: 2 boterhammen met 120cc melk
    tussendoortje met sap of thee
    avondeten: met ons mee of een enkele keer een potje
    toetje: 100 yoghurt met fruit of beker karnemelk oid.

Richtlijn is ca 300cc aan zuivel. Ik zit hier al overheen, maar mn zoontje is best hongerig dus ik denk dat het geen kwaad kan. Ik weet niet wat bij jou de reden is van zoveel zuivel?
    jammer dat hij geen fruit kan eten. Misschien kun je het af en toe toch proberen. Grote kans dat ze over de krampjes heen groeien. peer en mango ed is volgens mij wel heel vriendelijk voor de darmpjes?
    En wat betreft de groentenpap: kik denk dat groenten net zoveel kramp kunnen opleveren als fruit? En pureer je het echt nog tot pap? Ik probeer het wel steeds groffer aan te bieden.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jongste is nog geen 13 maanden, maar het 'schema' dat wij bij de oudste twee hadden was ong zo, tijden zijn zomaar ongeveer en geen vaste tijden, melk is afwisselend live borstvoeding, gekolfde borstvoeding en kunstvoeding.

06.00 - 06.30 Melk, ongeveer 165cc.
    08.30 - 09.00 Fruit, vers, zoveel ze lusten.
    10.30 - 11.00 Melk, ongeveer 135cc.
    13.00 - 13.30 Boterham met boter, paar hapjes + slokje water/thee.
    14.30 - 15.00 Melk, ongeveer 150cc (deze is met 14 mnd weggegaan, ervoor in de plaats water/thee soms een koekje&sap).
    17.30 - 19.30 Groenten, vers, zoveel ze lusten + Melk, ongeveer 100cc.
    20.30 - 21.00 Melk, ongeveer 165cc.
    Evt nachtvoeding, melk, ongeveer 135 cc.

8. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Zoontje is 13 maanden:

200 ml melk met papgranen
    2 stuks fruit
    1-2 sneel brood + 150 ml melk
    liga/koekje + ca. 150 ml diksap
    groenten (vers of potje) + 100 ml yoghurt
    150 ml melk voor het slapen gaan (maar ik overweeg deze eens weg te laten)

Frietjes etc geef ik niet ipv groente. Hij krijgt dan een potje (of zelfgemaakt uit de diepvries) en krijgt daarna van ons sinds een week of 2 een paar kleine stukjes friet.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje is 13 maand en wij hebben ongveer dit schema:

07.00 pap
    10.00 fruit
    12.00 brood
    15.00 tussendoortje
    17.00 warm eten
    19.00 fles voor het slapen gaan.

tussendoor mag hij gewoon zoveel drinken als hij wil.

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier is hij net 1 jaar geworden.

07.00 uur fles van 200 cc. nutrilon 3
    07.30 uur boterham met beleg
    11.00 uur fruit
    12.00 uur fles van 140 cc. nutrilon 3 (ga ik nu vervangen door een
    bekertje karnemelk
    12.00 uur boterham met beleg
    15.00 uur beker limonade met liga
    17.00 uur aardappels, groente en vlees
    18.30 uur schaaltje yoghurt

en dan naar bed.

11. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Zo veel verschillen eigenlijk hé, maar toch ook gelijkenissen.

Dus jullie maken dan ook iets apart voor jullie spruitjes. Hier ook, al mag hij inderdaad ook wel een paar frietjes meepikken. Ik geef hem dan ook een kwartiertje vroeger eten dan ons omdat hij anders toch maar gaat zeuren voor ons eten... hihi de gekkerd.

Ik had de vraag omdat er in de omgeving soms raar wordt gekeken als ik dan iets aparts maak. 'Laat hem dat toch mee-eten, hij heeft toch s middags al zijn groentjes gekregen... blablabla...'
    Maar wil echt dat hij toch twee keer goed groenten eet zolang hij het fruit niet kan verdragen...

Deel Deze Pagina