Eet ze veel of is dit herkenbaar bij 13 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door poema, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik vind dat mijn dochter veel eet... Dit gaat er in op een dag:
    * 180cc melk met Bambix
    * 2 stuks fruit
    * 1 tot 2 boterhammen met beleg
    * krentenbol
    * soepstengel of koekje
    * soms nog klein plakje kaas ofzo
    * 250 gram maaltijd (potje of vers)
    * 100 gram yoghurt
    * vaak snoept ze ook nog van ons eten mee (ze eet eerder dan wij) en krijgt dan nog wat boontjes bijvoorbeeld

En dan dus nog gewoon melk (totaal 200 cc) en water en sap.
    Ze is niet overdreven groot of dik, zit precies op de middenlijn. Maar is dit nu veel? Je hoort altijd dat ze na een jaar minder gaan eten... maar hier dus niet. Herkenbaar?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik vind het redelijk veel, maar hier nu eenmaal niet zulke heel grote eters. Sinds kort eten ze 1 hele boterham smiddags en das een wonder :p haha!

Maar als jullie kleine meid het er zo goed op doet zou ik het gewoon lekker laten. En ze hoeven natuurlijk niet na het jaar minder te gaan eten, en misschien komt dat juist wel, over een maand of 2 bijv ;) wie weet. Gewoon lekker laten eten wanneer ze trek heeft, lijkt me niks mis mee.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, tis wel wat veel. Hier at mijn zoontje ongeveer hetzelfde op (hij is wel 1 maand jonger). Iets meer brood en iets minder tussendoortjes, verder ongeveer geliijk.
    Nu is hij niet zo lekker, maar even hiervoor begon hij wel steeds meer van het eten te laten staan. Ook hier zeiden ze bij het CB dat na een jaar ze minder gaan eten. Ben benieuwd!

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn zoontje at dit tot op een paar dagen geleden ook allemaal. Het is veel, maar niet TE veel denk ik.
    Nu eet hij nog niet de helft... Hij heeft er gewoon geen zin meer in.
    Zal wel weer rechttrekken.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik vind het zelf ook wat veel hoor... Maar moet zeggen dat ze ook wel superactief is... denk dat ik 's middags maar wat minder tussendoortjes moet gaan doen. Of als tussendoortje alleen een klein krentenbolletje (hoe goed zijn die eigenlijk of zijn die ook slecht om te eten?)

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    En ze eet ook echt alles met smaak op...

7. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Mijn dochter eet hetzelfde. Zij is lekker bezig bijtje, dus verbrand genoeg. Ze is mooi op gewicht dus denk dat het prima is zo. Ik geef alleen geen kaas/worst tussendoor. Alleen op brood. Ook af en toe een kleine krentebolletje volgens mij is dit redelijk gezond.

Lekker zo door blijven gaan hoor!

8. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mijn zoonte van 13 maanden eet ongeveer hetzelfde:

* 200cc melk met Bambix
    * 2 stuks fruit
    * 1 tot 2 boterhammen met beleg
    * 150 ml melk
    * soepstengel of koekje + ca 150 ml diksap
    * 200-250 gram maaltijd (potje of vers)
    * 100 gram yoghurt
    * 150 ml melk

Ook mijn zoontje snoept daarbij nog wel wat van ons brood of warm eten mee.
    De hoeveelheid eten lijkt mij niet te veel. Wel heb ik zelf mijn twijfels over de hoeveelheid melk die ik nog geef. ca 300 ml melkproducten staan in het groeiboekje, ik geef (incl yoghurt) dus ca 600 ml.

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ja, ik geef ook nog best veel melk (180+100+140=420cc) maar goed. En de kaas die ze af en toe krijgt is maar een klein plakje van max 2cm bij 2cm hoor. Echt geen hele plak.
    Tja, zolang ze niet echt dik wordt, vind ik het wel prima dan denk ik.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    vind je dat je kind veel eet omdat ..men... dat zegt of omdat mensen die er verstand van hebben dat zeggen?

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

die van mij eet dus ook de oren van mn hoofd!
    7:00 150 melk met bambix

10:00 1 boterham of krentesnee of halve eierkoek. ( 1 van die drie dus) en drinken ( water of sterk aangelengde diksap)

13:00 2 tot 3 boterhammen. vandaag was het na 2 boterhammen nog brullen dat ze honger had dus nog een kiwi erachteraan.

15:00 drinken en een stuk fruit. heel soms nog een koekje erbij

18:00 een bord warm eten waar je bang van wordt. ik denk rond de 350 gram en ze (fr)eet alles met smaak op. en ze lust alles!
    en dat bekkie blijft maar open gaan. dus op een gegeven moment stop ik zelf maar. ze krijgt geen toetje want...............

om 19:30 brult ze moord en brand want ze heeft toch al wel anderhalf uur niks gehad dus is het de hoogste tijd voor nog een papfles. gaf ik ze een toetje kwam ze alsnog voor die fles. en laat hem niet weg want dan gaat madame dus echt niet slapen. dus wij doen het op deze manier want anders krijgt ze teveel aan melk binnen.

dus hier ook een enorme veelvraat. ze is iets boven het gemiddelde maar das altijd al geweest. soms ben ik ook bang dat ze teveel eet. moet half april naar cb en zal het eens voorleggen dan. alles wat je haar voorzet eet ze op!

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    @plurkie: hier inderdaad ook een alleseter. Zelfgemaakt, potje: maakt niet uit. Ze vindt alles even lekker. En ook blijft dat mondje open gaan. Het is net zo'n vogeltje... Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend dat wij geen gedoe hebben over dat ze niet eten (wat je vaker hoort) maar dat ze juist alles eet....

Tja, ik ben aan het twijfelen geslagen over de hoeveelheid omdat we dit weekend met de familie weg waren en iedereen zei dat ze zo 'goed' (en dan hoor ik: veel) eet.... Stom he?

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    oja, ik heb de rijstebloem al uit de laatste fles gehaald. Wil die ook gaan minderen, maar ze drinkt die avondfles nog helemaal leeg. Ik geef haar nu nog voor het slapengaan zo'n 130 cc warme halfvolle melk. En yoghurt ga ik denk ik ook maar halfvol geven. Tot nu toe kreeg ze altijd volle producten...

Deel Deze Pagina