Oke, na lange tijd begint eindelijk de televisie hier een beetje in trek te komen bij de twee oudste. Ook is er eindelijk het geduld om langer dan 2 seconde stil te zitten. Niet dat ze perse voor die buis moeten hangen ofzo hoor, dat helemaal niet, maar we hebben het liefst dat als ze er dan voor zitten, er wel iets op is waar ze evt wat van op kunnen steken (en dat is bij de filmpjes die we nu soms kijken ook wel een beetje, maar soms ook echt niet - nijntje bijv ). Maar nu dus wat inspiratie nodig. Wat vinden jullie leuk/leerzaam om samen met de kindjes te kijken? Eigenlijk komen wij dus niet verder dan -> Teletubbies. Het zandkasteel. Koekeloere. Nijntje. Beetje variatie zou wel fijn zijn dus . Een dvd ofzo van iets wat niet op televisie komt mag overigens ook. Owja, sesamstraat vinden ze beide niks. Dus iemand die een ideetje heeft voor de kleintjes en ons horen we dat graag . Liefs, Hanneke!
Heb je digitale tv? Dan zou ik gaan voor nick JR. Daar komt voornamelijk Dora en Diego, beide erg leerzaam, mijn zoontje kan nu zelfs tot 10 tellen in het engels en hij is pas 3. Ook komt daar filmpjes op van: Pieter Post, Backyardigans, Miss Spider, Wonder Team, Bleus Clues en pfff...
Wow, zo laat al een antwoord ! Dat had ik niet verwacht! Wel bedankt natuurlijk! Nee idd digitale televisie hebben we niet, had ik er misschien even bij moeten zetten, maar dus bij deze. Eerst kwam nickjr wel gewoon op nickelodeon, alleen dan smorgens tot een bepaalde tijd. Zal eens kijken of dat nog is en wat daar te zien is en kijken of ze het leuk vinden. Dora vind ik zelf overigens vreselijk irritant dus dat liever niet . Heb wel veel eisen geloof ik !
Ik ben zelf beetje anti-Teletubbies en Bumba omdat het taalkundig zo ontzettend weinig toevoegt. Alleen maar van die baby-woordjes, terwijl ik het belangrijk vind dat ze juist gewone taal leren en niet "O-O" "Moooi mooooi" want dat kunnen ze zelf ook wel Het staat wel af en toe op, omdat Julian de kleurtjes zo mooi vindt en de kindjes Hij is echter dol op Sesamstraat, ik kijk ook wel eens filmpjes op You Tube of website van Nijntje. Maar goed.. om antwoord te geven op jouw vraag ik heb ook nog niet echt ontdekt wat leuk is voor die kleintjes...
Oh en de Fabeltjeskrant is net weer begonnen op RTL. Dus dat kun je dan vast ook via RTL Gemist kijken op je pc! (we hebben onze pc gelinkt aan de tv, dus wij kunnen de filmpjes dan zien op tvscherm)
Klopt, heb je gelijk in. Maar vooruit, die ene keer in de week of 2 weken ofzo dat ze dat zien, dat is niet zo erg denk ik dan . Maarja tot ze net als nu eigenlijk dus elke dag vragen of hij aan mag. En tja mama geeft dan weer te snel toe. Maar heb geen idee wat ik aan moet zetten , dus hij staat nu eigenlijk steeds op animal planet, totaal niet leerzaam ... maar ze vinden het prachtig ... . Nou, gelukkig! Haha, fijn te lezen! Dacht al dat wij de enige zonder inspiratie zouden zijn. Fabeltjes krant is toegevoegd aan de even kijken lijst !
Onze dochter kijkt graag naar hopla. Is een beetje tiktak-achtig maar dan nieuw gemaakt. Komt geen taal in voor dus wat dat betreft is het misschien niet heel leerzaam. En assepoester: daar kan ze de hele dag naar kijken pfffff.....En de dvd's van baby eindstein vindt ze erg leuk.
Digitale tv kan je overigens gratis krijgen, via ziggo bij een ziggo tv abonnement als je dat hebt. Je moet alleen even voor een ontvanger kijken. Ma goed, ik vind die filmpjes daar bijna allemaal educatief. Zoonlief steekt er erg veel van op. Dora is soms irri maar wel leerzaam.
Iris is helemaal gek op de dvd van Dribbel; korte filmpjes van 5 minuten dus lekker overzichtelijk. Verder vindt ze Teletubbies niet echt super meer, maar Zandkasteel wel. Aangezien zij nu al (best vroeg vind ik) volop in de peuterpuberteit zit, vindt ze Toto die constant 'nee'zegt erg leuk...
Teletubbies en Bumba vindt Nathan ook erg leuk, maar het voegt, net wat Ingeltje zegt, weinig toe aan zijn taalontwikkeling. Dora kijkt hij graag, en ja ik vind het bar irritant, maar hij leert er wel van! Hij kan nu tellen tot 10 in het engels, praat hele stukken mee en danst er heel leuk op. Diego leert hij ook wel veel van. Hij weet nu wat een jaguar enzo is. Ni Hao Kai Lan vind hij ook geweldig ( hij roept de hele dag Ni Hao! ) maar ik word ram gek van dat Kai Lan figuur. Elke morgen tot 12 uur is Nick Jr op de gewone Nickelodeon. Oh Pieter Post is er dan ook op! Vind hij ook leuk.
Hier ook vaker nick jr. erop , timmy tijd , wonderteam , pieter post , ni hao maar ook vaker op jetix , in de droomtuin en yo gabba gabba .. Ik heb ook de musical voor haar van nijntje op dvd en dat vind ze ook helemaal geweldig en ook kabouter plop en zandkasteel is hier geliefd .. Tweenies vind ze ook leuk ..
Ah kijk, fijn dat nick jr er nog gewoon is en aardig wat favoriete filmpjes op komen. Kunnen we zeker eens even gaan kijken wat er leuk is ! Alleen wel jammer dat het alleen smorgens is ! Maar vooruit, we hoeven ook niet elke dag televisie te kijken natuurlijk en smorgens al gekeken hoeft het smiddags niet nogmaals. Wel handig eigenlijk smorgens, kan ik ze lekker voor een filmpje zetten, lekker samen allemaal op de bank, kan ik iets meer tijd nemen om de jongste rustig te laten drinken ... oeps ! Dribbel kunnen we ook weleens gaan kijken wat en of het wat is. Kabouter plop ook eens gaan kijken idd. Tweenies dansen ze idd weleens op terwijl ze aan het spelen zijn ondertussen. Dank jullie voor de antwoorden weer ! Caatjemo, Dankje voor de digitale televisie tip, maar we houden het denk ik maar gewoon op wat we hebben . En dan moet je natuurlijk ook als er een televisie boven staat een extra kastje hebben? En als ze ouder worden en een eigen televisie krijgen (wat nog heel lang duurt uiteraard ) ook weer extra kastjes halen? Lijkt mij persoonlijk niet handig eigenlijk .
Mijn jochie (bijna 2,5) is tegenwoordig gek op "de bruine beer in het blauwe huis" komt 's ochtends op NED3. Ik kende het niet, maar vind het zelf ook leuk. En brum, maar mijn jochie is gek op auto's. Ook nijntje, pieterpost, de sprookjesboom, "de wielen van de bus", series over auto's en treinen, het zandkasteel, sesamstraat vallen hier in de smaak. Maar mijn jochie zit niet echt lang op zijn billen om te kijken. Is meer een doe-kind..
Onze oudste kijkt graag naar 'grote mensen films'. Jerry Mcquire (ik hoop dat ik het goed schrijf) heeft hij laatst helemaal uitgekeken! En zo nog meer van at soort films. Qua kinderdingen is hij snelafgeleid en vind hij het al gauw niks aan.
Justin houdt van natuurfilms met oa vissen (jaja haha) en hij begint Nemo etc erg leuk te vinden, hoewel deze disney films behoorlijk heftig zijn.. Dan zit ie echt voor de buis gekluisterd. Wij hebben n dvd van piet piraat (film) en deze wil hij ook constant kijken.
Hier ook een grote fan van ned 3 Zandkasteel, tubbies, sesamstraat enz. Op Nick JR kijkt ze graag naar Dora, Diego, Kai Lan, Wonderteam en ook Pim en POm zijn favoriet
Idd Nick Jr in de ochtend. Leuke filmpjes achter elkaar. Verder houd Joris hier echt niet van om naar sesamstraat, nijntje, teletubbies, e.d. Die "baby"filmpjes vind hij echt niks meer aan. Heel af en toe bumba, maar dat is echt nog maar zelden. Joris is momenteel helemaal verliefd op ice age en shrek. Hij heeft ook alle delen al gezien. En als hij erom vraagt om te kijken, kijkt hij ook echt de hele film uit. Maar verder ook andere films als finding nemo, toy story, sneeuwwitje e.d. vind hij geweldig. Hem maak ik niet meer blij met de "baby"filmpjes.
Oh die verschrikkelijke beer Zap altijd snel door als die er op is, hopen dat Nathan 'm niet heeft gezien.
hier is barbapapa favoriet, komt volgens mij bijna elke ochtend vreselijk vroeg (om kwart voor 7 ofzo) op ned 3. Lang leve de dvd recorder die het elke morgen trouw opneemt. Redelijk educatief verantwoord want meestal gaat het over diertjes en wat ze wel en niet mogen doen in de natuur. En de filmpjes duren maar 5 minuten dus daarna gaat de tv weer uit. Lekker makkelijk. Bij de blokker kan je ook voor 5 euro een DVD kopen. Hier viel wel alleen de nieuwste serie (vanaf dvd 8 volgens mij) in de smaak, de rest is te ouderwets. Verder is de Biba boerderij altijd leuk, ook redelijk educatief verantwoord alleen helaas niet meer op tv. Wel nog op dvd verkrijgbaar, ook weer bij de blokker. Wij kijken dus bijna nooit live tv, alles via de dvd recorder want dat is gewoon makkelijker, kan je altijd kijken wat jij wilt en hij kan ook makkelijk uit nadat een filmpje is afgelopen want dan stopt ie gewoon dus geen gezeur om het volgende filmpje. Ideaal.