Mijn dochter eet ook wel een half uur smorgens, ik laat haar lekker op haar gemak eten, want ben anders bang dat ze zich gaat jagen en dan helemaal niet meer eet. liefs trotse moeder
Het probleem is dat we anders nog voor half 7 op moeten staan.. daarom en dat vind ik te vroeg eerlijk gezegd. Idd misschien een id om de korsten er af te halen en alleen de binnenkant te geven omdat juist die korsten megalang duren.
hier eet Rachelle elke morgen brinta pap, de ene dag gaat het wat sneller en de andere dag langzamer, ze eet het wel zelf, maar ja ik laat haar gewoon in alle rust haar eten opeten. ben allang blij dat ze nu fatsoendelijk eet, het is wel eens anders geweest
Geen korsten? Dat zou ik persoonlijk geen optie vinden. Straks wil hij het smiddags ook niet meer. Misschien even geduld hebben en bij gaan zitten en/of stimuleren: "hapje nemen" (als hij treuzelt). Succes!
Je kunt ook een boterham smeren dubbelvouwen en dan in stukjes snijden, lijkt minder, gaat sneller. Hier heb ik een planning, en dat gaat best goed. 6.45: Uit bed, dochter (4 )laten aankleden, zelf aankleden, en zoonlief aankleden. boven alles een beetje aan kant maken. half 8 beneden, pap voor zoonlief(1) brood voor dochter of bambixpap met hagelslag, en voor mezelf klaarmaken, dan samen aan tafel en gezellig eten. om 8.00 kleding aan om naar school te gaan, als ze snel eet kan er nog even gespeeld worden of een verhaaltje en anders niet. af en toe stop ik een stukje brood in haar mond als ze te veel kletst (mijn dochter heb ik tot 4 jaar pap 'gevoerd" het was gezellig!en das toch ook belangrijk
Maar moeten jullie elke dag dan op tijd opstaan? En dan nog, ik zou het wel doen, het iets vroeger opstaan. Je zal er toch een keer aan moeten geloven, hij zal toch moeten ontbijten. Het geeft veel minder stress als jullie wel op tijd opstaan. En het lijkt heel sneu, een half uur eerder opstaan (ook niet fijn voor jezelf ), maar ik denk dat het wel de beste optie is. Korsten zou ik er ook gewoon aan laten zitten, juist omdat hij er nu lang over doet. Als je ze weg laat gaat hij straks misschien altijd moeilijk doen over korsten....
hmm hier staan we altijd om 6 uur op althans.. 3 dagen per week moet het echt.. want anders halen we het nooit inclusief half uur ontbijten inderdaad.. soms een krentenbol die in 5 minuten weg is. soms een boterham met kaas die 3 kwartier duurt enige nadeel is dat ze dus de rest van de week EN het weekend max half 7 wakker is.... uitslapen is dus geen optie meer helaas ze mag bij mij kiezen uit brinta (zonder suiker/choco of wat dan ook) en een bolletje eerste bolletje is gezond.. kaas, worst, pindakaas... 2e is evt. een halve met hagelslag en desnoods nog een halve cracotte met niks.. maar meestal eet ze hooguit 1 bolletje blijf er wel altijd bij zitten.. want als ik wegloop eet ze juist haast niet meer dan is ze druk met aandacht zoeken want alleen eten is niet gezellig. (wel borstel ik vaak naast de tafel mn haren, pak mn tas in.. etc)
En dat ligt maar net aan je kindje, ligt er niet altijd aan dat je ze vroeg wakker maakt op andere dagen.... Wij maken Eva op maandag en vrijdag om 6:45 wakker en op de andere dagen slaapt ze meestal tot een uur of 9