Mijn dochtertje is bijna 7 maanden. Ze kan nu sinds een paar weken los zitten. Dat houdt dus in: Ik zet haar op der kont en ze blijft zelf zitten, met af en toe nog wel wat omvallen. Maar nu vroeg ik me af, met welke leeftijd ze ongeveer echt zelf gaan zitten, dus van lighouding naar zithouding zeg maar. Hoe oud was jullie kindje en vanuit welke houding ging hij/zij zitten?
Hier kon ze stevig zitten met 6 maanden. Maar verder kon ze toen niets, qua grove motoriek. Met 9,5 maand kon ze rollen en met 10,5 ongeveer kon ze billen schuiven en van daaruit ook zelf gaan zitten als ze eens omviel.
mijn zoon kon zelf recht echt zitten toen hij bijna 8 maand was, ( dus wij hem neer zetten en hij blijven zitten) ondertussen is meneer bijna 10 maand en kan kruipen, staan, lopen aan de hand en de tafel... maar zelf recht op gaan zitten kan hij nog niet !! geen idee wanneer het hier gaat komen.
Toen ze een paar weekjes kon kruipen en gaan staan. Met 7,5 maand. Ze zat (en zit) het liefste op haar knieen...
ze tijgerd, trekt haarzelf op en loopt aan de hand en achter haar duwwagentje maar zelf gaan zitten vanuit de ruglig doet ze nog steeds niet.. ja volgens oma heeft ze het 1xtje gedaan...
Pff even terugdenken. Sasha kon zitten met 7 maanden. Toen ze zich kon optrekken, rond 8 maanden ofzoiets, kon ze ook een beetje zelf gaan zitten. Maarrrrrr... meestal gooide ze zichzelf gewoon naar achter. pfff, dat heeft me echt wat kopzorgen bezorgd! En haar hoofdpijn! Het echte echte echte zitten kwam pas rond 9-10 maanden ofzoiets>
Fenne bleef met 7 mnd zitten als ik haar neerzette, met 9 mnd kon ze zelf gaan zitten en ging ze ook staan aan de tafel etc...
nou als ik ze neerzet blijft ze 2 sec zitten en dan gaat ze of liggen of staan. echt zitten doet ze niet vaak. ze ligt of staat dus liever. luie dondersteen. ze is bijna 10 maanden
mijn zoontje bleef zitten met 6 maanden als ik hem wegzette. zelf gaan zitten met 8.5 maand, toen ging hij ook kruipen, optrekken, staan en langs de tafel lopen.
Hoihoi, goede vraag eigenlijk.... Onze docher rolde om met 3 maanden, tijgeren met 5 maanden en zitten met 6,5... optrekken nu met 10 maanden maar zelf gaan zitten doet ze nog helemaal niet! Heeft ze nog niet ontdekt...
Met 6 maanden kon ze goed blijven zitten, met 7 maanden ging ze tijgeren en zich optrekken tot staan en overal langs lopen en met 10 maanden ging ze kruipen. Ergens rond de 9 maanden ging ze zelf zitten, eerst vanuit staan en daarna ook vanuit tijgeren/kruipen (voor die tijd liet ze zich gewoon achterover vallen als ze stond en het zat was )
vraagje (beetje off topic) maar onze dochter tijgert nu nog steeds (10 maanden is ze) en soms zit ze even op handen en knieen. Wanneer ze vlakbi de bank is gaat ze dan wel even kruipen, of op het bed, maar verder tijgert ze. Wie herkent dat en gaat ze nog kruipen denken jullie? we hebben gladde vloeren, mischien is dat de reden?
Eva ging met 7 maanden tijgeren, met 10 maanden kruipen. Ik dacht dat ze het kruipen over zou slaan omdat ze ook al stond en overal langs liep. Hier kroop ze ook al wel eerder op ons bed, wij hebben ook gladde vloeren. Zal er wel mee te maken kunnen hebben.
Wij hebben ook gladde vloeren. Sasha is begonnen met tijgeren toen ze 7 maanden was en pas toen het lekker weer was en buiten kwamen (stroeve grond) begon ze echt pas met kruipen. 2 weken later liep ze! Haha, dus nog geen zin gehad. Ik denk met 11 maanden pas echt kruipen. Ze vond/vindt lopen leuker.