Mijn baby slaapt niet op zijn rug.. Wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door houda, 28 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hallo,

Mijn baby (11 dagen oud) is overdag en snachts veel wakker. Vooral snachts houd hij het zo een 6 a 7 uur vol achter elkaar om niet te slapen. Om gek van te worden hahah..

Wat ik dus nu heb ontdekt is dat hij op zijn zij veel beter slaapt. Nu weet ik dat dit 'mag' tot hij 2 weken is. Maar wat doe je nou als hij gewoon niet slaapt op zijn rug??

Heeft iemand hier ervaring mee of tips/adviezen??

Alvast bedankt!

Liefs Houda

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst gefeliciteerd met je baby.
    Ga eens gleuren bij je baby wat hem zo wakker houd.
    Misschien maait hij zo met zijn armpjes dat hij zichzelf daardoor wakker houd en dan zou je hem dus kunnen gaan inbakeren?
    Je zou het een slaapje kunnen proberen met een hydrofyle luier door die op te vouwen in een 3hoek en met zijn nekje precies in het randje en punt bij zijn bips.
    Dan 1 flap over zijn arm heen zo naar de andere kant onder zijn armp (dus onder zijn rug zit dat dan vast) en andere flap onder andere arm en kun je afplakken met papiertape.

Hoef je niet meteen een inbakerdoek te kopen als je dit eerst probeerd en het past perfect nog bij zo'n kleintje.
    Succes en hopelijk vind je iets waardoor je zoontje lekker kan slapen.

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Dat probleem hadden we hier ook. De eerste 2 maanden hebben we haar 's nachts ingebakerd en overdag sliep ze op haar buik. Vanaf een maand of 2 sliep ze ook 's nachts op haar buik..
    Ik weet alleen niet of dit is wat je wil horen. Onze meid was al snel sterk in haar nekje en kon haar hoofd goed draaien als ze op haar buik lag. Ik heb het altijd wel vertrouwd..

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Als je hem nou op een zijliggings kussen neerlegt? Zijn special kussen zodat ze niet kunnen doorrollen naar hun buik!
    Als hij op zijn zij beter slaapt zou ik dat eens overwegen

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje heb ik nooit op zijn rug gelegd. Ik had een "driehoekje" waar hij op zijn zij inlag. Hij heeft daar de eerste maanden tussen gelegen. Ik legde hem het ene slaapje op de ene zijde en het volgende slaapje op de andere zij. zodra hij kon draaien, sliep hij op zijn buik.

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Sinds mijn dochter 6 weken oud is, slaapt ze op haar buik dag en nacht. Maar ze heeft wel een hele sterke nek anders had ik het wel heel eng gevonden. Maar op haar rug slaapt ze gewoon echt niet en valt dan ook niet slaap.

En overdag leg ik haar weleens in zo'n zijligkussen omdat ze verkouden is en dan is op haar buik slapen ook niet fijn.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier t zelfde vanaf t begin af aan sliep hij niet op zijn rug.
    Eerst nog geprobeerd met inbakeren dat hielp wel een beetje maar was toch de oplossing niet.
    Vervolgens toch maar op zn buikje laten slapen en dat ging meteen stukken beter.
    Nu is hij bijna 22 maanden en slaapt nog op zijn buikje.

8. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hee meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens gaan googlen op die kussens en 3hoek-dingen...

Dat inbakeren zal ik ook eens gaan proberen...

Nogmaals bedankt!

Liefs Houda

9. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    wij rolden eeen hydrofiele luier op en legde die voor haar buik en en legde haar dan op d'r zij zo heeft ze geslapen tot 6 weken en toen ingebakerd nu slaapt ze gewoon op haar rug zonder in te bakeren

succes

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En sommige kindjes slapen gewoon lekker op hun buik... niets mis mee hoor

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83

Nee zeker niet.. Djayson sliep ook op zijn buik.. (nu alles, maar is 10 maanden bijna)

Maar omdat ze aangaf dat hij op zijn zij zo lekker slaapt, zou ik dat eerst proberen met zo een kussen...

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon sliep op de zij ook veel beterder dan op de rug. dus hij sliep op de zij toen hij baby was. Ik had wel een opgerolde handdoek achter zijn rug te liggen onder zijn kontje door naar de buik zodat hij niet kon omrollen naar de buik. Nu is hij een buikslaper dus geen rugslaper. Het dochtertje van mijn buurvrouw die 2 weken jonger is dan mijn zoon sliep altijd op de buik ook als baby, op de rug kon zij niet slapen.

13. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    ach meid..mijn dochter heeft altijd op haar zij geslapen vanaf dag 1.
    ze is nu bijna 16 maanden en slaapt nog steeds zo.
    niks ergs aan hoor.
    maar als je niet wil dat je kindje op het buikje gaat slapen kan je een tennisballetje in het slaapzakje stoppen en vastmaken natuurlijk he.
    maar dat heb ik nooit gedaan. dat was een tip van iemand anders.
    geen zorgen lekker laten slapen.!

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook nog nooit op haar rug gelegen en nog niet trouwens.

Altijd in het begin op haar zij en daarna op dr buik.

15. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb Kyra hier langer dan 2 weken op haar zij gelegd. Met een rolletje in haar rug.

16. emily

emily Actief lid

18 apr 2007
    215
    0
    0
    Hallo,

een tip van mij: ik merkte dat onze dochter ook veel beter op haar buik sliep dan op haar rug, dus ik heb haar eigenlijk altijd op haar buik laten slapen vanaf een maand of 4 a 5 was dat. Een goede vriendin van mij, heeft haar zoontje vanaf de geboorte gelijk op de buik laten slapen, had ze met haar 1ste kindje ook gedaan, werkte perfect, het kindje sliep veel beter, als ze maar sterk genoeg in de nek zijn.En je kunt er altijd een babyfoon bij zetten, of deur op een kiertje en elke keer even gaan kijken, totdat je zelf het vertrouwen hebt dat ze rustig slaapt, dat had ik eerst ook, ik moest wel het vertrouwen hebben dat op de buik slapen prima ging. Zolang ze er op het consultatiebureau maar niets vanaf weten, want dan krijg je werl commentaar op. Dus gewoon niets zeggen daar.

Succes

17. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag me af waarom ze commentaar leveren.........Inderdaad, vanwege wiegendood.
    Ik val niemand aan natuurlijk, ik heb mijn dochter ook overdags op haar buikje laten slapen want was zo zoekende en dit was voor haar dé oplossing want geen maaiende handjes meer maar was onbegonnen werk voor mij, werd er panisch van. het hele idee alleen al bah.
    Toen ben ik juist gaan inbakeren, waren een paar pittige dagen maar al gauw sliep mijn kleintje er geweldig op en ik sliep ook veel beter en gerust.

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Toen Sasha in haar eigen bed nog sliep, had ze de aerosleep. Dat gaf mij ook een nou ja goed wilde ik niet zeggen, je gaat toch altijd wel kijken natuurlijk, maar een redelijk goed gevoel.

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Milan heeft vanaf de geboorte altijd op zijn zij gelegen.
    De kraamzorg zei dat dit moest. Later vertelde het cb dat het juist op de rug moest. Wij hebben hem gewoon op zijn zij laten liggen. Wel steeds links er rechts afgewisseld, maar verder kan het volgens mij geen kwaad hoor.

20. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb mijn kleintjes ook altijd op de zij laten slapen, zoiezo omdat ik dit en fijner idee vind (met spugen enz)
    ik legde gewoon altijd een handdoek opgerold tegen hun ruggetje en buikje,zodat ze niet konden omrollen, en ik wisselde de kant per slaapje om.

mijn dochter 16 maanden slaapt al sins ze kon rollen op der buik,
    en me zoontje 13 weken ligt nu op ze rug maar dat is omdat hij ingebakerd moet worden.

ik zou als ik jou was nog niet zo´n duur kussen aanschaffen maar gewoon een opgerolde handdoek gebruiken.

en van het niet mogen moet je je niet zoveel van aantrekken hoor, vroeger moesten de kindjes op hun buik slapen toen opeens op de zij en tegenwoordig weer op de rug.
    het veranderd iedere x weer

Deel Deze Pagina