's Morgens of 's avonds pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door eve, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ben me aan het verdiepen in voedingsschema's. En het valt me op dat de ene keer wordt geadviseerd om pap (dwz melk met rijstebloem) 's morgens als 1e te geven en de andere keer 's avonds als laatste. Wat adviseren jullie als experts :D ? Lijkt me nml niet dat het goed is om en 's morgens en 's avonds te geven.

2. ilonas

ilonas Lid

24 nov 2005
    90
    0
    0
    medewerker sociowoning
    Wij geven Julian om een uur of 10.00 s'ochtends zijn pap, uit een bordje. Dit werd ons geadviseerd door CB. Ervoor om 6.30 krijgt hij gewoon een fles.

Gr Ilona

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Oh, dat is dus weer een ander advies :( Lastig hoor.

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Als je het 's avonds geeft kunnen ze er lekker op slapen, maar 's morgens hebben ze een goede start voor de dag. Ik ben er ook nog niet uit, zal het dinsdag vragen op het cb, dubbelop lijkt me niet goed omdat ze dan dik worden lijkt me.

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb nooit rijstebloem gegeven, maar nu starten we de dag met een bordje bambix. Het maakt geloof ik niet veel uit hoor wat je doet. Mijn idee is dat ze de dag goed begint. En voor de nacht heeft ze geen papfles nodig, omdat ze ook flink veel groentehap eet.

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik geef 's ochtends pap uit een bordje. Vind het zelf wel een gezellig begin van de dag. Emme slaapt toch door dus voor de nacht heeft ze het niet nodig. Ik vind pap na het avondeten ook wat te zwaar op de maag.

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hier werd geadviseerd, s'morgens en sávonds...

8. Niet meer actief

Hier geef ik s morgens pap ( bambix) en 's avonds pyamapapje..
    Ons cb adviseerde om dit niet te doen omdat 2x pap op een dag teveel van het goede zou zijn..maar brood 's morgens werkt hier niet echt, wil hij gewoon niet echt eten..dus vandaar dat ik hem wel gewoon pap geef..

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Vanaf 6 maanden gaf ik 's ochtends als ontbijt, dus rond een uur of 8, pap gemaakt van Molenaars kindermeel of Bambix (uit een borje). 's Avonds gewoon avondeten met een toetje en om een uurtje of 7 nog een fles opvolgmelk...Daar moeten ze op leren doorslapen hoor...

10. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Geef hier 'ochtends pap uit een bordje en 's avonds uit de fles, dan wel met minder rijstebloem zodat het goed drinkbaar is.

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik ben net bij het cb geweest en gevraagd van de pap. Ik hoefde nog geen nutrix te geven. Het is vooral bedoeld voor kindjes die de nacht niet goed doorkomen op een gewone fles. Bij ons dus niet nodig. Volgens mij moet je pas vanaf 6 maanden verplicht pap gaan geven. Tot 6 maanden moet een baby genoeg hebben aan de flesvoeding.

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ligt eraan hoe je beebje slaapt. De meeste baby's die 's avonds pap krijgen, krijgen dat om te voorkomen dat ze 's nachts wakker worden of heeeeeel vroeg. Dus voor een verzadigd gevoel en een betere nachtrust zeg maar :)

Ik heb Joey eerst 's avonds rijstebloem gegeven, om te voorkomen dat hij 's nachts wakker werd. Toen heeft hij het een tijdje 's avonds en 's morgens gehad, omdat hij na een hele nacht slapen barstte van de honger 's morgens. En toen ben ik gaan afbouwen 's avonds waarna hij alleen nog 's morgens pap kreeg en 's avonds gewoon melk :D

13. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Saona: Dat vind ik een goed idee! Wil nml ook gaan proberen om de 5e fles te laten vallen maar ben bang dat Fynn dan de nacht niet doorkomt. Dus zal er dan ook rijstebloem doorheen doen. En dan 's ochtends ook totdat hij genoeg bijvoeding eet en de laatste fles dus gewoon melk kan worden :D Thanks voor de tip!

Deel Deze Pagina