[aan de mods: sorry voor het verkeerd plaatsen van het vorige topic, maar dit lijkt mij meer een topic voor voeding voor baby's dan voor ouders. mocht dit topic weer verwijderd worden zou ik graag hierover een mailtje ontvangen met de reden. vriendelijk dank] wij zijn 4 eerste jaars studenten voeding & diƫtetiek wij gaan dit blok een voorlichting geven aan een groep zwangere vrouwen en hun partners over voeding voor de zwnagere vrouw in de tijden net voor en net na de bevalling. wij zouden graag willen weten wat veel voorkomende vragen zijn over voeding voor de zwangere vrouw in deze periode. alvast bedankt
Hallo studenten. Veel voorkomende vragen gaan vooral over wat je beter kunt laten staan tijdens de zwangerschap. Ook wat tijdens de zwangerschap juist wel goed is zijn veel voorkomende vragen. Waar veel vrouwen zich zorgen over maken is het aankomen in gewicht tijdens de zwangerschap. Wat is nog binnen de norm en wanneer word het een probleem? Na de zwangerschap geven veel vrouwen borstvoeding, wat eet je dan? Is het waar dat je sommige producten beter kunt laten staan? etc etc....
Misschien is het leuk om aandacht te besteden aan dingen waar veel verschillende verhalen over rond gaan; wel of geen alcohol bijvoorbeeld! En dingen waarvan veel mensen niet weten dat je ze niet mag; lever bijvoorbeeld! Ik denk ook dat het heel belangrijk is om uit te leggen waarom je bepaalde dingen niet mag eten, zodat het meer wordt dan een lijstje waarop alleen maar staat wat je niet mag eten!
Ik ben het eigenlijk met bovenstaande 2 berichten eens, veel meer kan ik op dit moment nog niet bedenken. Verder idd goed uitleggen waarom dingen niet mogen @ rnbflavour: Ik vind dit deel van het forum (dus Voeding) ook meer gericht aan babys maar goed.