Wanneer gingen jullie over van twee naar een keer kolven op een werkdag? Mijn zoontje gaat nu steeds meer eten en dus minder drinken. Ik vraag me af of het al gaat lukken met een keer kolven. Mijn borsten kunnen het wel aan, die staan niet zo snel op springen, maar ik vraag me af of het funest is voor mijn productie en of ik dan genoeg melk heb. Gewoon eens proberen? Of nog even doorgaan met twee keer kolven?
Ik heb tot twee weken voor einde kolfrecht drie keer per dag gekolfd. Toen ben ik teug gegaan naar 2 keer. Op het moment dat mijn kolfrecht afliep, kolfde ik mog 1 keer (in de pauze). Dat ging prima hoor! Toen m'n zoontje een maand of 11 was kolfde ik helemaal niet meer.
Ik kolf altijd al in mijn pauzes, dus ik zit verder niet vast aan kolfrecht. Maar het lijkt me fijn om wat langer pauze te hebben. Heb nu door het kolven maar een kwartier echt pauze en dat breekt me een beetje op. Hoeveel kolfde je dan nog in 1 keer? Ik kolf nu 2x180 cc.
Ik lees even mee, zit ongeveer met hetzelfde. Ik werk 3 dagen, maar ben tegen de tijd dat uk zijn 3e voeding drinkt alweer thuis, op een dag zelfs voor de 2e. We hebben hier nog meer dan genoeg melk in de vriezer staan om de komende maanden op mijn werkdagen te geven (zou dan nu 5 voedingen per week zijn en ik denk dat er minstens zo'n 60 voedingen in de vriezer liggen) maar ik ben bang dat mijn productie vreselijk daalt als ik op mijn werkdagen niet kolf? Of zou ik met 1x kolven en op de dagen dat ik thuis ben gewoon voeden op verzoek mijn productie in stand kunnen houden?
Ik geloof ik vanaf 9 of 10 maanden, maar ik kolfde dan wel altijd nog in de ochtend na de ochtend voeding. Met die 2x kolven had ik dan ongeveer genoeg voor 2 flesjes op een werkdag. Voor mij geen probleem met de productie. Ik werk 3 dagen de andere 4 was ik natuurlijk gewoon thuis!
Ik heb het gisteren geprobeerd en kolfde 1,5 voeding. Na de ochtendvoeding kolfde ik ook 1,5 voeding, dus precies de 3 voedingen die ik nodig heb. Ik vind het nu allemaal wat lastig in te schatten. Hoeveel melk heeft hij nog nodig naast zijn eten en hoe bouwt hij dit langzaam af? Heb me daar nooit mee bezig gehouden, altijd op verzoek gevoed. Maar nu hij echt gaat eten, weet ik het niet zo goed. Hij moet natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen.
Ik kolf vanaf 9 maanden 1 keer per dag in overleg met werkgever. Dat mag onder werktijd. Ik kolf gewoon wat er uit komt, meestal ongeveer 200 cc. Dat gaat wisselend op als ze op de opvang is. Ze drinkt al maanden niet meer uit een fles (nooit een liefhebber geweest). In het begin nog wel eens wat stuwing, met name als ze de tweede borst in de ochtend niet goed leeg had gedronken. Dan kolfde ik voor het werk nog wat na als ik tijd had. Nu zijn mijn borsten er goed aan gewend. Als het goed is is je productie nu aardig stabiel. Ik zou het gewoon proberen. En dan gewoon meegeven naar de opvang wat je gekolfd heb. Op is op. Ze mag nu natuurlijk naast de bv ook wat anders drinken, zoals verdunde yoghurt, water, thee, (verdund) sap.
Ik heb vandaag voor het eerst thee gegeven, en dat dronk hij goed op. Dus ik ga proberen om een voeding te vervangen door thee of water. Dan heb ik twee flesjes nodig. Eentje kolf ik voordat ik naar werk ga, en eentje op werk. Moet gaan lukken! Heerlijk, nog maar een keer kolven!