Ik heb een nekplooi / combitest gehad en daaruit kwam dat de nekplooi 2,4 was (binnen de richtlijnen maar wel iets boven gemiddeld) maar had lage papp-a waarde en een hogere hcg waarde (hoeveel precies is mij niet verteld) Nu kwam daar een kans uit van 1:150 en hebben we besloten dat we een vruchtwaterpunctie willen hebben, die mag hier pas met 16 weken (alles lijkt wel een eeuwigheid te duren!) Maar ook al zou het kindje niets geen afwijking hebben heb ik ergens gezien dat een lage papp-a waarde en hogere hcg waarde de groei van de placenta (en dus de baby) kunnen beinvloeden en zorgen voor vroeggeboorte en groeiachterstanden. Nu moet je niet alles geloven wat je googled maar wilde deze vraag toch even stellen mijn VK zegt al snel dat alles goed is en wil het gewoon zeker weten aangezien ik de vorige keer ook al teleurgesteld was in de begeleiding door mijn VK wil ik dit gewoon zeker weten..
HOi IMD, Heel begrijpelijk dat het allemaal een eeuwigheid lijkt te duren omdat je zo graag zekerheid wilt! Maar helaas kan de vruchtwaterpunctie je dit als enige geven dus nog even volhouden meid! Er word inderdaad in onderzoeken beschreven dat een extreem lage papp-a waarde een vroeggeboorte tot gevolgen kan hebben. Maar extreem laag! Tip: vraag dit ook aan de gynaecoloog die je vruchtwaterpuncite doet. Hij heeft ook de uitslagen van de Nekplooi meting. Maar laat je niet gek maken, vertrouw op je lichaam! Indien het echt extreem laag is dan houden ze je inde gaten! Imke
Ik heb inmiddels de waardes meegekregen.. pappa - 335 (vorige keer 1080) mom pappa - 0,26 (vorige keer 0,70) HCG - 20,3 (vorige keer 18) mom HCG - 0,84 (vorige keer 0,65) Nekplooi - 2,4 mm (vorige keer 1,7 mm) Kans nu 1:150 en vorige keer op 1:15.000 Wat is laag? Ik hoest trouwens ook enorm de laatste week (ook deels zenuwen) nu zijn mijn VK dat ik hoestdrank moest halen en bij de gyn die het onderzoek moet doen moet aangeven dan kan hij besluiten of het door kan gaan of niet, maar nu zit ik natuurlijk helemaal in de stress dat het WEER een week uitgesteld kan worden! En gevolg ik hoest straks nog meer (zenuwen houd bij mij ook in dat mijn weerstand omlaag gaat), ik ben al bezig met vitamines c extra slikken en heb nog steeds aan antibiotica kuur van mijn nierwegontsteking vorige week (nitrofurantoine 50 pch x 4 keer per dag) Is er nog wat anders wat ik daarmee kan doen, ik heb al afspraak gemaakt met mijn huisarts voor goede hoestdrank...
HOi IMd, Ken je rescue? DIt is een rustgevend middeltje op kruidenbasis te verkrijgen bij de drogist. NEem dit bij spanning dan verdwijnt je hoest ook en kan de arts gerust wat vruchtwater afnemen. Laag is als de papp a waarde onder de 25 zit. Loop niet te hard van stapel wacht eerst de vruchtwaterpunctie af! Imke