Dochter allergisch voor honden en??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eden28, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Mijn ouders hebben een hond (teckel) en als we daar waren kreeg ze altijd wel wat last van jeukende handjes. Niks ernstigs dus. Wel het vermoeden dat ze allergisch is. Gister waren we er weer en was ze dus meer buiten dan binnen. Ze heeft de hond een paar keer geaaid en daarna zag haar hele buik onder de bultjes en later zat ze constant in haar ogen te wrijven. Lager zag ik ook allemaal bultjes bij haar oogjes en ze waren dik en rood. Ik ben zelf ook allergisch dus ik herkende het allemaal.

Vind het zo zielig voor haar en voor mijn ouders. Ze gaan de hond nu dus weg doen want wij kunnen daar niet meer komen. Vanaf wanneer kan je eigenlijk je kind laten testen op dit soort allergieën?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Er bestaat ook druppels voor accute als toch even met hond moet
    Wel zielig we hebben zelf ook hondje en die is net als onze eerste kindje ik zou nooit afstand kunnen doen maar is ook ras wat allergie niet veroorzaakt en als wel is echt mee valt gelukkig.
    Je kan krastest laten doen ik geloof vanaf 6 jaar maar als he weet dat hond allergie veroorzaakt dan hoeft test ook niet?
    De niet te harige rassen zials tekel, jack russel etc erge rassen voor allergieen. De westie, labradoedle is allergievrij. Allergie veroorzaakt dus niet de vacht maar ondervacht. Als je dochter allergisch voor honden dan ze is ook allergisch voor katten zeker.

Ze kan ook simpel weg allergisch is voor huismijt/teek/schurft wat hond kan hebben. Dus niet voor honden zelf

3. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat vervelend, ik zou inderdaad even met de huisarts overleggen of er al iets mogelijk is voor je dochter qua anti-histamine, want kan me voorstellen dat je ouders hun hondje ook niet willen missen. Al weet ik dus niet of ze dat bij zulke jonge kinderen al doen, want dat is ook best heftig spul (ik val er in ieder geval onmiddellijk van in slaap).

Het dik gedrukte is helaas niet waar, je bent niet allergisch voor de vacht, maar voor de huidschilfers, maakt dus niet uit welke hond je hebt. En je hoeft ook niet perse voor katten allergisch te zijn als je het voor honden wel bent, al is de kans erg groot.

4. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben een labradoodle wegens allergie van mijn man. Hij reageert bijna op elke hond maar hier niet op. Overigens ook niet op poedels. Een goede fokker geeft je voor twee weken een hond mee om te kijken of er een reactie komt.
    Onze hond heeft veel en veel minder schilfers dan een andere hond en blijkbaar is dit voldoende voor hem.

Maar aan dit antwoord heb je waarschijnlijk niet zoveel. Mijn ouders hebben ook een hond waar mijn man allergisch op reageert en hebben daarom een goede luchtvenitlatiesysteem gekocht. Dit vermindert de dwarrelende huidschilfers, want die zitten overal, niet alleen op de hond! Goed stofzuigen voordat wij komen en mijn man kan er prima een dagje zitten.
    Overigens is het ook mogelijk dat je dochter reageert op huisstofmijt, want die hoopt zich flink op in de vacht of gewoon voor de vacht zelf. Echter reageer je dan meestal ook op andere beesten.
    Ik zou met een andere hond testen, wat de reactie daar op is. Als hier geen reactie op is, hond van je ouders goed wassen en de boel stofzuigen. Wellicht als er dan nog een reactie is, toch een luchtreininger. Of de hond tijdelijk in een andere kamer zetten zodat handcontact niet mogelijk is. En anders tsja, dan houd het inderdaad wel een beetje op met de mogelijkheden.

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Ze reageerde nu al buiten op de hond dus daar kan me moeder lastig stofzuigen :) ik heb het zelf ook dus van een vreemde heeft ze het niet. Mijn broer heeft alleen een honden allergie en geen katten allergie. Mijn moeder wil niet dat ze aan de medicijnen gaat ofzo. Ze gaat een ander huisje zoeken voor de hond. Ze is gehecht aan de hond maar het gaat om haar kleinkind en dat vind ze belangrijker. De beslissing is ook makkelijk denk ik omdat ik en mijn broer ook allergisch zijn. Ik reageer trouwens niet op alle honden. Op ruwharige teckels niet maar op kortharige teckels wel.

Hier helpen medicijnen niet echt, verminderd alleen de klachten.

6. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Idd lastig stofzuigen.
    Dan blijven er weinig opties over, denk ik. Medicatie werkt bij mijn man ook niet! En voor zo'n ukkie, vind ik dat ook zo wat en geen idee pf dat al kan.
    Ik hoop dat je moeder een fijn plekkie kan vinden voor haar hond!

7. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Bij mij in de familie komt veel astma en allergieën voor (voor dieren en hooikoorts). Nu waren we een keer bij de kinderarts en ik vertelde daar dat ik af en toe het idee hebt dat mijn dochter last heeft van bijvoorbeeld jeukende ogen (hooikoorts?), en veel last van de luchtwegen (verkoudheden etc). De arts vertelde toen dat zoiets als astma bijvoorbeeld vast vastgesteld kan worden vanaf 6 jaar (ivm blaastesten). Met allergieën zou het anders kunnen zijn omdat dit volgens mij met een bloedonderzoek kan. Ik zou het anders eens bij een arts navragen als ik jou was.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Allergie is soms een lastig iets. Soms groeien mensen over een allergie heen, maar als je allergisch bent voor een hond ben je vaak voor meer dieren allergisch.
    Een allergie komt door huidschilfers en veren van dieren, het wordt dus niet (!) veroorzaakt door de haren, maar wat er tussen de haren zit.

Een labradoodle is de enige hond waarvan men aangeeft dat het in 98% geen allergische reacties geeft. Dus zelf op die hond reageert 2%! (Even terugkomend op eerdere niet correcte berichten)

Het punt is, zelfs als je ouders de hond nu wegdoen is de kans groot dat ze nog blijft reageren, door alle huidschilfers in en om het huis. (In gordijnen, vloerbedekking etc).
    Dus voor je ouders is het dan heel belangrijk dat als de hond weg is om alles heel goed schoon te maken en alles wat gewassen kan worden in de was gaat.

Kinderen kunnen over een allergie heen groeien.
    Echte testen doen ze vanaf 4 a 6 jaar.

Succes met het zoeken van een passend tehuis.

Deel Deze Pagina