's nachts aan de deur gebeld

Discussie in 'De lounge' gestart door JellaBean, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Wij hebben een luikje in de deur, ik doe altijd eerst het luikje open als er aangebeld wordt. En 's nachts/'s avonds kijk ik vanaf boven.
    Gelukkig hebben wij ook 2 (superlieve) bladerige honden. Die slaan bij het minste of geringste aan. Soms irritant, 's avonds wel een fijn gevoel! De honden slapen beneden.
    In ons oude huis sliepen de honden bij ons boven. Op een nacht kon ik niet slapen en ben ik beneden op de bank gaan liggen en daar in slaap gevallen. Heerlijk geslapen! En toen ik de volgende dag naar de tuin ging, kwam ik er achter dat er een inbraakpoging was gedaan. Ik heb er niets van gemerkt. Waarschijnlijk zijn ze begonnen met breken en hebben ze op een gegeven moment mij op de bank zien liggen. Moet er niet aan denken wat er gebeurt was als ze binnen waren gekomen!
    Vanaf dat moment slaap ik nooit meer op de bank en slapen de honden beneden!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Op een nacht werd er zo rond 00.15 uur of zo aangebeld. Ik was nét in slaap gevallen, maar sliep niet diep, dus was ook zo wakker. Ik durfde niet naar beneden te gaan (was alleen thuis). Wel uit het raam gekeken, maar zag niks. Kon het stuk recht voor de voordeur niet zien. Heb zitten piekeren, wie het kon zijn. Uiteindelijk toch naar beneden gegaan en door het raampje gekeken, maar er was niemand meer.

Volgende dag politie in de straat. Blijkt de buurman zichzelf van het leven beroofd te hebben...

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.576
    635
    113
    Ow nee ... :( wat erg. Blijf je je dan niet afvragen of hij het was en wat hij dan kwam doen?

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hoezo kun je daar niet van slapen? Dat je schrikt snap ik maar verder is er toch niks gebeurd?

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja aan de ene kant wel, maar gelukkig heb ik dat los kunnen laten. Hij was al heel ver heen. Achteraf hoorde ik, dat hij ook heeft geprobeerd zijn ex te bellen en een buurjongen van iets verderop, waar hij veel mee optrok. Daar heeft ie nog lang mee aan de telefoon gehangen. Ik had helemaal geen contact met hem, alleen als we elkaar toevallig bij de voordeur troffen. Was wel een aardige, vrolijk vent, dacht ik. Blijkt achteraf de drugs te zijn geweest. Maar ik denk maar zo: Als zijn vriend hem niet kon helpen, dan had ik het ook niet gekund. En als ik het geprobeerd had en hij had zichzelf toch nog van kant gemaakt (en dat had ie gedaan), dan was het voor mij denk ik nog moeilijker geweest.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik doe savonds nooit open en overdag ook niet voor vreemden als mijn man niet thuis is. Zelfs niet voor werklui, ze kunnen zomaar een neppe werkpak etc aan hebben. Gelukkig heb ik een oogje in mijn deur dus ik kan altijd zien wie er staat

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben ook een hond. Klein maar dapper en hij klinkt wel heel groot :)
    Toen we hier net woonden belde er ook iemand aan 's nachts. Vond het ook eng, maar zag niemand. Waarschijnlijk een dronken student. Als ze aanbellen zullen ze wel niet komen inbreken, denk ik maar. En als ze inbreken terwijl we niet thuis zijn, soi. Sinds we dl hebben , is ons belangrijkste bezit altijd bij ons he *teiltje* :))

Deel Deze Pagina