Waarom denkt iedereen dat ik van een makkelijke bevalling uit ga??? Volgens mij heb ik dat nergens gezegd. Alleen als de bevalling zwaarder wordt en ik het zwaarder krijg (waar ik ook wel van uit ga) DAN vind ik het sowieso vanzelfsprekend dat er iemand bij me blijft de eerste nachten. Daar hoef ik dan niet eens over na te denken. Maar ALS het een soortgelijke bevalling wordt vraag ik me af of het écht nodig is. Maar goed, ik heb dus al besloten mijn ex hier de eerste nachten te laten overnachten. Hij wil ook van de baby de eerste tijd veel mee krijgen dus voor hem ook wel fijn. Hoop alleen dat het niet te verwarrend wordt voor ons zoontje, maar dat zal de komende periode toch al wel worden. En iemand anders heb ik eigenlijk niet, heb wel een moeder+zus die mij de eerste dagen komen helpen overdag (heb maar 24 uur kraamzorg totaal) maar die kunnen hier niet overnachten, mijn zus heeft zelf 2 kinderen en mijn moeder is al 65, dat ga ik echt niet meer aan d'r vragen. En ja, de bedoeling is wel weer om thuis te bevallen. Maar ook dáár ga ik niet als vanzelfsprekend van uit hoor
ik ben in de kraamweek ook savonds en snachts alleen geweest!! we hebben een horecazaak waar mijn man dus gewoon werkzaam is geweest tot in de late uurtjes... (sommige dagen pas tussen 5 en 6 thuis!) en was ook echt de hele avond alleen!! mijn zus is 1 dag hier geweest en is blijven slapen, maar had geen toegevoegde waarde, (ja het was gezellig hihi) ik heb alles zelf gedaan met mijn meiden! heb toen ook aangegeven dat het na die ene nacht niet meer nodig was... hier heeft de kraamhulp helemaal niets gezegd dat ik alleen was, (en dat wist ze dus echt wel) ook mijn VK heeft hier niets op gezegd..