Beste Heidi, Ik geef nu 4 weken borstvoeding. Sinds een aantal dagen is geeft mijn rechterborst veel minder melk dan de linker. Als ik kolf komt er uit mijn linker meestal 80 a 90 cc. Mijn rechter geeft met moeite 20 a 30 cc. Als ik mijn zoontje uit mijn borst laat drinken doet hij erg zijn best op de rechterborst maar wordt vaak onrustig omdat er minder uit komt. Als hij loslaat gaat hij soms ook huilen omdat hij nog niet genoeg heeft. Is dit een teken dat mijn productie gaat teruglopen dan wel stoppen? Rechts gaf ook altijd goed. Links is wel mijn voorkeur en die van mijn zoontje. Wat moet ik eraan doen? Ik doe nu al na elke voeding rechts kolven in de hoop de productie omhoog te helpen maar tot nu toe zonder resultaat. Alvast bedankt. Groetjes Kim
Is het verschil steeds zo geweest of iets van de laatste dagen? Het kan zijn dat je juist een soort stuwing hebt in de tepelhof waardoor de melk niet makkelijk gekolfd wordt. Probeer anders eens of je met de hand kunt kolven. Je let er op dat de tepelhof soepel is. Daarnaast zou ik een lactatiekundige inschakelen. Laat meekijken. Overigens wil dit zeker niet zeggen dat het eind van borstvoeding in zicht is. Links gaat immers wel goed. Als hulp van een lactatiekundige niets oplevert kun je altijd met links verder! Maar wanneer het eerder wel goed ging, zou het nu ook goed moeten kunnen komen! Heb vertrouwen en zoek hulp! Succes