slaapt ze (te) veel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sassie25, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi meiden,

Onze kleine meid (2,5maand) slaapt best heel erg veel. Als ze na een voeding een uurtje wakker is,is dat veel....En soms wil ze gelijk na een fles alweer naar bed. Ze slaapt 's nachts ook de hele nach,met nog één voeding maar dat heef ze volgens mij amper door. Zodra ik haar de fles geef slaapt zo alweer zowat!

Nu is mijn vriend bezorgt,nouja bezorgt is missch groot woord,maar hij twijfelt dus of dat wel goed is .... Onze zoon was juist het tegenovergestelde: owjee als hij moest gaan slapen overdag,stel je voor er gebeurd net als ik net op bed lig!

Dus hoeveel slapen jullie baby's? En slaapt ze (te) veel?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze beide kinderen sliepen/slapen ook superveel. Onze jongste is nu 8 maanden en is meestal nog steeds maar 1,5-2 uur wakker per keer.

Zolang ze alert is als ze wél wakker is, zou ik er gewoon van genieten :D

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier sliep ie ook veel en kon toen ook echt maar een uur wakker zijn ofzo..
    En het heeft nog een hele tijd geduurt dat ie 2 uur wakker was

Nu sinds anderhalve maand pas meestal 2 slaapjes maar ook regelmatig nog 3, na 3 uur is ie moe maar aangezien het laatte slaapje meestal nogal een gedoe is en max een half uur ia probeer ik het meestal iets te rekken om op 2 slaapjes te komen

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn meisje van 10 mnd oud slaapt ook nog 4 keer per dag. Als ze wakker is is ze wel erg actief. Als baby met 2,5 maand sliep ze ook erg veel.

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier een kindje die het had tot een maand of vier. Een uur wakker was echt de max. anders was het ook echt huilen en brullen. Zelf vond ik het maar saai
    Nu met tien maand nog steeds een lang slaper

6. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Lekker laten slapen. Een baby slaapt zelden te veel.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Als ze wakker is dan is ze wel vrolijk (tot ze moe wordt). Gaat ze liggen lachen en is lekker druk met dr armpjes en beentjes en sinds laar dagen slaakt ze ook kreetjes (zo schattig). Gisteravond iets later op bed gelegd want dacht je hebt welheel erg veel geslapen maar dan is het huilen en huilen en moet ik haar in slaap wiegen. Geeft niks doe ik graag,maar als ik haar op bed leg zodra ze moe begint te worden gaat ze gewoon liggen en valt ze zonder huilen in slaap.... Dus kennelijk heeft ze t wel nodig. Maar omdat we het niet herkennen en overal lezen dat baby's van die leeftijd wel een aantal uurtjes per dag wakker "moeten" zijn vraag ik me dat gewoon af.

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geniet er maar van, die van mij sliep nauwelijks.. Lekker laten slapen!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Geniet ervan! Hier wat meer moeite gekost. Maar ze kan hier ook maar een uurtje wakker zijn.

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Mijn oudste kon tot 8 mnd mar max 2uur achter elkaar wakker zijn .. En sliep vanaf 3 mnd klokje rond

Jongste kan max 1,5 wakker (of 2) zijn standaard daarna slapen en snachts ook klokje rond ... Soms met voeding soms zonder
    Met 2,5 mnd max 1 uur

Ik leg m'n kids altijd standaard op bed na hun max wakker tijd of ze nou echt signalen afgeven of niet .. Zijn echt super slapers

Jongste was gister ook ff knock out van 1330 tot bijna 1630! En om 19 ging hij gewoon Naar bed ( toen wel even gerekt ivm mrt oudste naar bed en bn mrt jongste gaan douchen)

Ik zou zeggen harstikke gezond! Van slspen groeien ze :)

11. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Mijn zoon van 10 maanden is 2 uur wakker en gaat alweer naar bed. Alleen in de avond is hij 3 uur wakker dus slaapt ook megaveel. Toen hij 2,5 maand was was hij ook een uur wakker en sliep dan tot de volgende voeding.

12. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Jullie kindje doet het prima met het wakker zijn. Hier een zoontje van 8 maanden die ook al weer moe wordt als hij twee uur wakker is. Elk kindje is weer anders, het kan heel goed dat je ene kind veel meer wakker is dan je andere kind.

Omdat mijn zoontje zoveel sliep (en nog steeds best veel slaapt) was ik eerst bezorgd dat hij zich minder goed zou gaan ontwikkelen, dat hij tijd tekort zou komen om alles te ontdekken. Maar hij is juist supervlug in zijn ontwikkeling en dat terwijl helemaal niet zoveel tijd gebruikt om te leren.

Komt vanzelf goed!

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Februari, dat dacht ik torn ook bij de oudste en die was ook erg snel met alles !

14. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    hier precies tzelfde!! en nu in ontwikkeling idd heel erg vlot en nogsteeds veel slaap nodig

15. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier lekker veel slapen en ook lekker langzaam in de ontwikkeling. Denk niet dat daar een verband tussen zit.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    fijn te lezen dat heel veel kindjes veel slapen... vandaag had ze een wakker dagje maar ze was bij mn schoonmoeder en dat is allemaal nieuw voor haar dus was daar nieuwsgierig naar denk ik maar dan zal ze morgen wel weer amper wakker zijn hahaha.

En vanmiddag toen ik thuis kwam wilde ze gelijk naar bed .... Heb dr in bed gelegd en heb dr niet meer gehoord ( alleen ff wakker voor fles)

Vind het wel grappig dat onze twee kindjes zo veel verschillen wat dat betreft! x

17. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Jawel. Als ze slapen groeien ze het meest, en krijgen de hersentjes de kans om alle nieuwe indrukken te verwerken. Dat is ook ontwikkeling.

Deel Deze Pagina