's nachts fles opwarmen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door gies, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Ik ben over aan het stappen van borst- naar flesvoeding. Nu mag ik als laatste de ochtendvoeding afbouwen. Wie heeft een tip over het snel en makkelijk klaarmaken van een fles boven zodat ik niet naar beneden hoef om 5.30 uur? Ik heb een flesverwarmer ( prenatal ), maar het duurt toch best lang voordat deze klaar is. En dan nog hannessen met het aantal schepjes.......lijkt me niet praktisch met een huilend kind. Wie helpt?

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    denk dat er simpelweg niets anders op zit dan gewoon naar beneden gaan om je fles te verwarmen in de magnetron, of met gekookt water.

wat je eventueel kan doen als je toevallig snachts zelf nog je bed uitgaat is de waterkoker aanzetten en tegen de tijd dat de kleine dan komt is het water misschien precies goed afgekoeld zodat je er alleen maar poeder bij hoeft te doen.

ik zou in ieder geval niet in de avond al de fles maken en deze laten staan tot de ochtend, dit zijn nou eenmaal de dingen die erbij horen.

3. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    neem gewoon een thermoskan met warm water in
    wat precies op temp. is en een poedertorentje waarin je de hoeveelheid precies in hebt afgemeten en dan is het wel heel snel klaar hoor.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Thermoskan is idd handig. Die hebben wij ook standaard in de luiertas zitten voor als we weggaan. Wij doen er overigens heet water in, omdat het na een paar uur toch wat afgekoeld is en dan vullen we het met koud aan voor zover nog nodig is.

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik had ook geen zin om 's nachts naar beneden te gaan en warmde de fles boven op in de flessenwarmer. Maar dat duurde echt wel 3 à 4 minuten. Is lang hoor, als je daar op wachten moet...
    Ben uiteindelijk toch maar gewoon naar beneden gegaan, flesje in de magnetron: 30 seconden. Voeding erbij, even schudden en voeden maar.

Deel Deze Pagina