Ons meissie is bijna 2 weken en moet tussen de 70-100ml per keer drinken. Laatste 2 dagen valt ze na 50ml in slaap en krijg ik de rest er met geen mogelijkheid in. Daardoor wordt ze sneller wakker en gaat het ritme dus in de war. Zijn er meer mensen die hier last van hebben, kan ik er iets aan doen? Ik maak me een beetje zorgen!
En wanneer ze in slaapt valt, misschien even een luier verschonen?? Waren ze hier altijd weer even bij de pinken voor de rest van de fles. agnes
Voeden op verzoek? Ik gaf de eerste 3 maanden FV op verzoek. Ik had geen stress met ritmes en eten etc. Er 'sloop' na een maand of 4 vanzelf een ritme in.
Voeden op verzoek! Heb ik hier ook de eerste 3-4 maanden gedaan en dat werkt perfect. Je hebt geen regelmaat in tijden maar wel in de dingen die je doet: slapen, even knuffelen, flesje, spelen, luier en weer slapen. Hier geen luier voor de fles want ze poepte tijdens of na de voeding, vandaar. Zo hou je de RRR aan maar je voedt op verzoek. Ik hoefde Charlotte ook niet wakker te maken als het flestijd was, ze deed gewoon haar mondje niet open en als ze het al deed, dronk ze niet. Ik merkte al na een paar dagen dat het op verzoek veel beter ging. Ze sliep met 7 weken de nachten door van 24-6 of 7u dus dat ging echt perfect. Kan het je dus alleen maar aanraden!
Ze drinken dan wat ze nodig hebben. De ene dag 500cc en de andere 650cc..... Geen dag werd dezelfde hoeveelheid gedronken, dat kwam pas na een aantal weken (en dan nog schommelde het wel eens). Ik weet ook niet of je kijkt naar de hoeveelheden die op het pak staan, of dat je 150 cc per kilo lichaamsgewicht per 24 uur berekent? De hoeveelheden die op het pak staan zijn nogal aan de ruime kant....
Zo'n kleintje wisselt nogal van ritme hoor, kun je beter maar aan wennen... Soms kun je het "afdwingen", maar er zijn ook genoeg baby's die zich niet laten dwingen. Mijn ervaring met fv op verzoek zijn ook heel goed, ze drinkt echt voldoende en dat ritme sluipt er dan vanzelf in! (bij ons vrij snel, soms duurt het wat langer)
ik ga morgen ff naar vrije inloop op cb, daar ook ff vragen. fles op verzoek zou ik geen punt vinden, zolang ze maar genoeg drinkt!!! Haar laatste poepje waren echte (zachte)mini drolletjes ipv mosterd en dat was volgens mijn vk niet zo goed!
Wij deden de FV ook op verzoek. Zeker in het begin is elke dag anders. Maar het gaf wel veel rust. Elke keer een baby wakker maken, terwijl het geen honger heeft. Of juist rekken terwijl het wel honger heeft. Geen fijn idee voor mij..
De ene keer dronk ie minder dan de andere keer. De ene keer 700 en de andere keer 450. En je kunt meer water in de fles doen, dan gaat het poepen ook beter.
Dat is gewoon het ritme dat je dochter aangeeft. Dat kun je gewoon volgen, dus gewoon kleinere flessen geven en wat vaker. Ook bij kunstvoeding is op verzoek voeden en het ritme van een kind volgen het beste!