Buggy vs wandelwagen (combi)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Graag zou ik weten wat de voor- en nadelen zijn van een aparte buggy.

Tegenwoordig heeft toch iedereen zo'n combigeval waarbij je van kinderwagenbak makkelijk kan ombouwen naar wandelwagen?

Zijn er mensen die die wandelwagen niet gebruiken maar in plaats hiervan een buggy hebben aangeschaft?

Vanaf welke leeftijd is een buggy geschikt en wat zijn de voordelen tov de wandelwagen?

2. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Wij zijn de buggy bij 1,5 jaar gaan gebruiken. Wij hebben een buggy aangeschaft omdat die kleiner is en makkelijker mee te nemen en thuis minder ruimte in beslag neemt.

3. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb nu een aantal maanden een buggy erbij gekocht, en die gebruik ik eigenlijk alleen met de fiets. Vind het zonde van m'n wandelwagen als ik die niet meer zou gebruiken... + het lijkt me voor de kleine ook niet super comfortabel in een buggy.

Heb overigens een "goedkopere" gekocht bij prenatal van €60,00

4. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik heb een inklapbare buggy altijd in de auto liggen, deze neemt minder ruimte in de kofferbak.

Als ik lopend bijv boodschappen ga doen, ga ik altijd met de wandelwagen buggy. Zit mijn zoontje net wat comfortabeler.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb een buggy, maar gebruik hem nooit. Hij staat te verstoffen in de gang, en alleen mijn schoonmoeder maakt er gebruik van.
    Vind de grote wandelwagen veelte lekker om daarmee te lopen.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb geen buggy, gebruik altijd de wandelwagen.
    Volgens mij is dat voor mijn zoontje veeeel comfortabeler en het loopt ook fijner achter m'n Bugaboo dan achter een buggy.

7. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb ook een buggy gekocht vooral om mee te nemen op de fiets..
    Vind het wel veel minder fijn rijden dan een kinderwagen..
    Voor kleinere stukjes wel oké hoor.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier ligt de buggy in de auto.
    Anders gebruiken we de wandelwagen. Of we moeten een hele dag gaan lopen, dan wisselen we hem snel om.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb pas met een buggy gelopen van een vriendin en ben echt ongelooflijk blij met onze kinderwagen; rijdt veeeel soepeler, minder gehobbel, prettiger sturen, lijkt me voor mijn dochter ook veel comfortabeler. Ik hoef dus echt geen buggy ;)

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik heb een bugaboo frog en een mclaren xt techno. Ze lopen even lekker en makkelijk met 1 hand te besturen. nadeel van bugaboo is dat hij meer ruimte inneemt.

11. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een buggy puur voor het praktische. Heb hem gekocht toen hij 1,5 jaar was. De kinderwagen is vrij groot en ik reis veel met het ov met de kleine om overal te komen (hebben geen auto) De buggy kan ik met mn zoontje erin de trap af of op tillen aangezien de medemens tegenwoordig gewoon niet meer helpt. Met de kinderwagen stond ik altijd maar te wachten tot iemand bereid was om me te helpen. Daarbij neemt de buggy minder ruimte in als ik in de trein sta.

Ook heb ik nu geen problemen meer bij de kassa's van de supermarkten en andere winkels. Veel supermarkten hebben maar 1 of 2 kassa's die breder zijn en die zijn dan altijd zo giga druk. Vaak zelfs meegemaakt dat ze niet eens open zijn en ik paste met de kinderwagen niet door de andere ruimtes.

12. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik lekker een stuk ga wandelen met de honden (dagelijks) pak ik de wandelwagen (Bugaboo), dat loopt heerlijk en ook zoonlief zit er lekker comfortabel bij.
    De buggy (kruidvatje) ligt standaard in de auto...is meer voor de kleine boodschapjes e.d.
    Maar als we weg gaan en weten dat we een aardig eind gaan wandelen dan ruilen we ze even om ;)

Deel Deze Pagina