Papfles, en hij sliep door!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Minny, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Toeval of niet. Ik heb mijn zoontje gisteravond een dikke papfles gegeven en daarna nog de borst. En meneer heeft gewoon van half 8 tot half 6 geslapen. Doet ie anders nooit!

Tja is dat dan toeval of had hij nu gewoon geen honger 's nachts?

Ik ben in ieder geval weer lekker uitgerust...

2. Bri

Bri Niet meer actief

Het zou best kunnen, maar wat het ook was: fijn dat je van een ongestoorde nacht hebt kunnen genieten!
    Niet wakker geschrokken van lekkende, zere borsten? :D

Bij mijn dochter hielp een papfles helemaal niet, maar zij ging lekker doorslapen vanaf het moment dat ze overdag flink ging eten (fruit, brood, groente), bij een maand of 8. Niet zo zeer door haar laatste voeding voor het slapen, maar door wat ze over de hele dag zoal naar binnen kreeg.
    Bij haar was het dus wel een kwestie van honger.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Fijn dat het werkt!
    Maar was het een papfles van moedermelk of kunstvoeding?
    Hou je productie wel in de gaten he?

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb flesvoeding gebruikt, had geen borstvoeding ontdooit. Kolven lukte niet goed en merk nu dat mijn linkerborst veel minder produceert dan rechts. Want had vanmorgen nog steeds geen last van mijn linker, terwijl er toch wel 15 uur tussenzat!!!! Hij had 's avonds namelijk na die fles nog uit de rechter gedronken. En die zat vanmorgen wel helemaal vol!!!

Tja hij is nu 8 maanden. Wat moet ik ermee? Misschien heel langzaam afbouwen. Ga nu niet meer extra kolven om de productie van mijn linkerborst omhoog te krijgen. Gelukkig doet rechts het wel heel goed.

Maar goed: voor afgelopen nacht hielp het dus echt wel, kan bijna geen toeval zijn!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Gek he, bij mij begint de productie ook enorm te schommelen. Mijn dochter is ongeveer even oud als jouw zoontje.
    Ik geef nog 2-3 keer per dag borstvoeding, de rest KV. De ene dag heb ik meer dan genoeg, de andere dag (avond) lijken mijn borsten wel leeg en wordt madam enorm boos omdat ze er niets meer uitkrijgt.
    Zelf zou ik het jammer vinden om binnenkort al helemaal te stoppen, het liefst zou ik doorgaan met ochtend- en avondvoeding tot ze 1 jaar is. Kolven doe ik sowieso niet meer, als ik de productie omhoog wil leg ik haar overdag weer een paar keer aan (als ze niet naar het kdv is). Tot nu toe werkt dat.

Dus tja, wat jij ermee moet weet ik niet. Heb je er vrede mee om nu af te gaan bouwen?
    Het lijkt me ook sterk dat het toeval is dat hij doorslaapt net die ene keer dat hij pap heeft gehad, maar ik zou er niet op rekenen dat dit een wondermiddel is. Het zou ook zomaar kunnen dat hij over een paar dagen ineens wel weer 's nachts komt...

Wat ik nu doe, op de avonden dat ik 's avonds niet genoeg lijk te hebben, is een half flesje kv of pap aanbieden. Ik weet dat ik daardoor geen productiesignaal afgeef, maar gek genoeg kan ik de dag erna ineens weer behoorlijk volle borsten hebben.

Misschien is bij jou de productie links al duidelijk teruggelopen. Rechts kreeg na de papfles nog wel een signaal om melk te maken, links niet. Dan kun je in een soort spiraal komen, lijkt me. links denkt: ik hoef niets te maken, want er is geen vraag. rechts denkt: ik moet melk maken, want er is wel vraag.
    maar ik weet het niet zeker, of die signalen zo borst-specifiek worden gegeven...

6. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik hoop voor je dat het structureel gaat werken.

Hier is het nachtelijk wakker zijn vooral een gevolg van eenkennigheidsfase en flinke verkoudheid al wekenlang. Gisteravond rond 17.30 veel warm gegeten, yoghurt na en om 19.00 bv. Toch slaapt ze onrustig en om 4.30 heeft ze pas echt honger en wil ze drinken. Hier heeft het onrustige slapen weinig met honger te maken.

Fijn dat je lekker geslapen hebt!

Deel Deze Pagina