toucheren

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mammie1982, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Gister heeft de vk me getoucheerd om te checken of ik al rijp ben.
    Ik had 1 cm maar was niet rijp. Zodra het rijp is wordt ik vanwege omstandigheden ingeleid. Ik was behoorlijk teleurgesteld. Bij mijn dochter had ik met 39.1 4cm en met 39.3 ingeleid. Volgende dag bevallen.
    Maak is nu nog kans op rijp zijn volgende week?
    En mijn vk's in de praktijk zeggen dat toucheren zonder gebroken vliezen geen infectie gevaar vormt. Op internet lees ik dat het wel infectie gevaar kan geven. Wat is nu waar? Ze willen maandag weer voelen als ik dat wil.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

heeft de verloskundige nog gekeken gisteren of je al wat meer ontsluiting had? Soms kan je binnen een paar dagen toch ineens rijp zijn. Zolang de vliezen niet gebroken zijn, is er geen kans op infectie door het toucheren. Het kindje wordt beschermd door de vliezen en de slijmprop. Alleen als de vliezen gebroken zijn en je hebt geen weeën, dan bestaat er een kans op infectie. Succes!

Groetjes Monique

3. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi monique,

Nee ik wilde het niet. Ik wil hem deze week nog de kans geven. Ze heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar ga ik donderdag naartoe om dan een datum voor inleiding te plannen.

Dus heel spannend.

Groetjes

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Ik ben benieuwd! Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina