Ik heb overgewicht en had ook voor mijn zwangerschap al wel eens last van mijn bovenbeen als ik op mijn rug lag in bed. De huid van mijn bovenbeen begint dan te slapen, niet mijn been zelf. Op zich had ik daar weinig last van. Sinds ik zwanger ben ben ik echter tot 2 keer toe 's nachts wakker geworden van de pijn. De huid van mijn bovenbeen voelt dan alsof het in de brand staat Ik schiet dan uit mijn bed en probeer dan wat te lopen. Mijn been zelf slaapt niet, dus ik kan er gewoon op staan. De pijn wordt dan nóg erger en ik moet het echt wegpuffen zo'n pijn doet het. Pas als het bloed weer goed doorstroomt ebt de pijn langzaam weg, maar de huid blijft pijnlijk en rood. Voelt dan nog een tijdje alsof het verbrand is. Na 2 uur is het helemaal weg. Volgens mijn huisarts zou mijn baarmoeder simpelweg een klein adertje blokkeren als ik op mijn rug lig en daardoor de bloedtoevoer naar de huid in mijn bovenbeen blokkeren. Niks om me zorgen om te maken. Toch vind ik het wel eng, want de pijn is echt niet te harden. En ik ben niet bepaald kleinzerig hoor. Komt het iemand bekend voor? Ik lig er nu 's nachts wakker van. Als mijn been ietsje hoger ligt dan mijn andere been begint het al te tintelen. Maar als ik erop lig dan tintelt het ook. Het wordt steeds moeilijker om een goede houding te vinden. En dan moet ik nog wel een tijdje en die buik wordt alleen maar groter. Komt dit iemand bekend voor en wie heeft een goede tip? Ik wilde al een voedingskussen halen maar ik ben bang dat m'n been dan alsnog gaat slapen omdat het dan juist hoger ligt.
He wat naar meid! ik herken het alleen niet. Sterkte ermee en ik hoop dat je snel een oplossing vind voor wat verlichting.
Ik heb dit ook al vanad bijna het begin in mn linkerbovenbeen. Voelt het alsof ze er met heel veel messen tegelijk in steken? En voelt het soms ook heel erg koud aan? Dan is het waarschijnlijk zwangerschapsischias. Er loopt een zenuw vanuit je rug langs je bil naar je been en die zit ergens bekneld. Dit kan door hormonen, of door het gewicht. Ik zelf ben ook nog eens vrij hypermobiel en is het dus nog sneller gekomen. Als je je bloedsomloop dus verbeterd door bijvoorbeeld lopen of masseren trekt het weg. Ik slaap al vanaf het begin op mijn rechterzij, anders kan ik niet slapen. Draai ik per ongeluk op mijn linkerzij, dan wordt ik wakker van de pijn en kan ik het uitschreeuwen. Ik slaap dan ook wel met een voedingskussen. Deze haal ik door mijn benen zodat hij tussen mijn knieen ligt en langs mijn rug zodat ik niet per ongeluk omdraai. Het is sowieso beter voor je bekken en waarschijnlijk ook fijner om te slapen met een (voedings)kussen tussen je knieen. Probeer t eens, kan geen kwaad. Ben benieuwd of het je bekend voor komt wat ik geschreven heb.
Ja zo voelt het! Echt niet te harden die pijn! En inderdaad in mijn slaap draai ik dan op m'n rug en dan begint het dus. Maar klopt het dan wel dat het de huid is van m'n bovenbeen? Of heb jij echt heel je been? Ik ga er eens op Googlen dankjewel!!!
Het is de zenuw die door je been loop. Deze zit vrij hoog, dus dat voel je waardoor het lijkt alleen je huid te zijn. In rondjes met een vuist of handpalm van je bil over je been naar beneden masseren wil ook wel eens verzachten. Hiermee stimuleer je de bloedsomloop.