Ik let goed op hoeveel ik moet drinken op eendag. En toch sta ik op met katerige hoofdpijn. Nog meer dames die er last van hebben? Weet niet of het een kwaaltje is. verwarming staat snachts ook uit.
Ik heb het hele dagen door, maar als ik uit slaap is het juist weg. Maarja uitslapen komt niet zo vaak voor aangezien ik elke ochtend om 6.30 op sta En in het weekend 10.00
Ik heb t een paar weekjes gehad, dus denk dat t bij mij n hormonenkwestie was. Iets anders kan ik niet bedenken. Had het zo tussen de 18-22 weken ongeveer. Sterkte!
Kunnen inderdaad de hormonen zijn, had ikzelf ook last van. Je verwarming staat uit, maar ventileer je ook voldoende? groetjes Eva
Dan slaap je elk weekeind toch uit? Ik ben in het weekeind vaak ook al om zeven uur wakker (als ik niet al vanaf 3 uur wakker lig...) en sta dan maar op. 's Zondags wil ik nog wel eens in bed ontbijten en dan sta ik pas kwart voor negen op. Maar dan heb ik al om uiterlijk half acht in de keuken gestaan. De vraag... ja ik heb ook best wel last van ochtendhoofdpijn. Momenteel gaat het overigens stukken beter. Volgens mij heb ik er meer last van als ik het te druk heb. Kan dat bij jou ook zo zijn? Het is in ieder geval vervelend. Succes! PS En drinken helpt inderdaad ook goed, dat doe je al Ik heb sinds ik minimaal twee flessen water van 750 ml per dag drink naast mijn koffie en thee veel minder last en veel meer energie dan ervoor.
Zeker hormonen. Heb het zelf ook een paar weken en heb het nagevraagd aan de verloskundige. Zij gaf aan dat genoeg rust nemen het beste werkt. En natuurlijk helpt goed eten en drinken ook! Hoor erg vaak van mensen tussen de 16 en de 20 weken zwangerschap dat ze last hebben van hoofdpijn, kennelijk is dat echt z'n moment daarvoor (en laten we hopen dat het daarna weer ophoudt ). Ik merk zelf dat het soms vrijwel acuut beter gaat als ik even ga zitten met een boterham en een glas water. De combinatie rust + eten en drinken doet dan echt wonderen. Vaak trekt het gedurende de dag weg, als het dat niet doet en juist erger wordt neem ik vaak 2 paracetamol.
Mijn VK gaf als tip om bij hoofdpijn iets te drinken met cafeine. Bijvoorbeeld een klein beetje cola oid. Moet zeggen dat het bij erg goed helpt!